Ανάλυση του Guardian σε 20 μεγάλες εταιρείες σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ δείχνει ότι οι αναφορές στο Pride στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου φαίνεται να περιορίζουν τη δημόσια στήριξή τους στις εκδηλώσεις Pride, γεγονός που προκαλεί ανησυχία και προειδοποιήσεις ότι απαιτούνται «σαφή μηνύματα» απέναντι στην αυξανόμενη παγκόσμια εχθρότητα προς τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα.
Κατάρρευση των αναφορών στο Pride στα social media
Η ανάλυση των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των μεγαλύτερων εταιρειών της χώρας κατέδειξε ότι οι αναφορές στο Pride έχουν μειωθεί κατά 92% από το 2023, ακολουθώντας αντίστοιχη τάση που παρατηρείται και σε μεγάλες αμερικανικές επιχειρήσεις.
Τα ευρήματα έρχονται μετά την υπογραφή, το 2025, σειράς εκτελεστικών διαταγμάτων από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, τα οποία ανέτρεψαν ομοσπονδιακά προγράμματα διαφορετικότητας, ισότητας και συμπερίληψης (DEI). Οι αποφάσεις αυτές οδήγησαν πολλές εταιρείες να αναθεωρήσουν, να περιορίσουν ή ακόμη και να καταργήσουν σχετικές πολιτικές.
Η ανάλυση των βρετανικών εταιρειών
Ο Guardian εξέτασε τους βασικούς λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης των 10 μεγαλύτερων εισηγμένων ή με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο εταιρειών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονταν η Arm Holdings, οι AstraZeneca και GSK, η British American Tobacco, η HSBC, η Linde, η Rolls-Royce, η Shell και η Unilever.
Το 2023 καταγράφηκαν συνολικά 52 αναρτήσεις με αναφορές στο Pride. Το 2024 ο αριθμός μειώθηκε κατά 48%, ενώ το 2025 περιορίστηκε σε μόλις τέσσερις αναρτήσεις, καταγράφοντας συνολική πτώση 92% σε σχέση με το 2023.
Η περίπτωση της HSBC και οι λιγότερο ενεργές εταιρείες
Η HSBC παρέμεινε η βρετανική εταιρεία με τις περισσότερες αναρτήσεις για το Pride, αν και και σε αυτήν παρατηρήθηκε μείωση 94%. Αντίθετα, οι AstraZeneca, Shell και Unilever ήταν οι εταιρείες με τη μικρότερη παρουσία σχετικού περιεχομένου την περίοδο 2023–2025.
Αντίστοιχη ανάλυση στις 10 μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες έδειξε ότι οι αναρτήσεις για το Pride μειώθηκαν από 39 το 2023 σε 21 το 2024 και 18 το 2025, σημειώνοντας πτώση 54%. Η Apple ήταν η μοναδική εταιρεία που κινήθηκε αντίθετα στο ρεύμα, αυξάνοντας τις σχετικές αναρτήσεις της κατά 22%.
Προειδοποιήσεις από οργανώσεις ΛΟΑΤΚΙ+
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stonewall, Σάιμον Μπλέικ, τόνισε ότι σε ένα περιβάλλον όπου τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα αισθάνονται λιγότερο ασφαλή, οι εταιρείες οφείλουν να στέλνουν ξεκάθαρα μηνύματα στήριξης. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι η καθημερινή πρακτική μιας επιχείρησης αποτελεί πιο ουσιαστικό δείκτη δέσμευσης από τις αναρτήσεις στα social media.
Όπως σημείωσε, η πραγματική στήριξη δεν περιορίζεται σε συμβολικές κινήσεις κατά τη διάρκεια του Pride, αλλά αποτυπώνεται στη συνεχή επένδυση σε ίσες ευκαιρίες και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για όλους.
Περικοπές στα κονδύλια DEI και οι συνέπειες
Ο Πολ Σέσεϊ, ιδρυτής των Inclusive Top 50 UK Employers, επισήμανε ότι οι μειώσεις στους προϋπολογισμούς διαφορετικότητας επηρεάζουν δυσανάλογα τα εταιρικά ΛΟΑΤΚΙ+ δίκτυα, τα οποία μέχρι πρότινος ήταν από τα πιο πολυάριθμα και καλύτερα χρηματοδοτημένα.
Ο ειδικός στην εργασιακή κουλτούρα Μπρους Ντέισλι υποστήριξε ότι πολλές εταιρείες συνεχίζουν τις πρωτοβουλίες τους, αλλά με πιο διακριτικό τρόπο, λόγω φόβου πολιτικών και κοινωνικών αντιδράσεων, ειδικά σε ένα κλίμα αυξανόμενης τοξικότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι απαντήσεις των εταιρειών
Οι εταιρείες που συμμετείχαν στην ανάλυση τόνισαν, στις απαντήσεις τους προς τον Guardian, ότι παραμένουν δεσμευμένες στη συμπερίληψη και στη στήριξη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, είτε μέσω εσωτερικών πολιτικών, είτε μέσω συμμετοχής και χορηγίας εκδηλώσεων Pride, υπογραμμίζοντας ότι η παρουσία στα social media δεν αποτυπώνει πάντα το σύνολο των δράσεών τους.
Αναδημοσίευση από The Guardian
Διαβάστε επίσης:
Ένταση στο Τορίνο μετά την εκκένωση του κοινωνικού κέντρου Ascatasuna (βίντεο)
Netflix: Μεταφέρει σε σειρά το πολυσυζητημένο μυθιστόρημα «Ο θεός του δάσους»
Ρήγμα Γαλλίας–Γερμανίας για τα ρωσικά κεφάλαια και την Ουκρανία











