Σαν όλα να είναι «καλώς καμωμένα» από την επαγγελματική δραστηριότητας της Hellenic Train στη χώρα μας και αποσιωπώντας την πραγματικότητα των επανειλημμένων προβλημάτων στους συρμούς της, η κυβέρνηση «πανηγύρισε» σήμερα τη νέα σύμβαση με την ιταλική εταιρεία , στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη το Μάιο με την μητρική της εταιρία Ferrovie dello Stato,
Η νέα σύμβαση «απαιτεί» από την Hellenic Train να βάλει στις ράγες του ελληνικού σιδηροδρόμου 23 νέα τρένα και εισάγει ρήτρα καταγγελίας της μόνο για την περίπτωση που τα τρένα δεν είναι στη χώρα μας μέχρι το 2027. Οι περιπτώσεις ταλαιπωρίας των επιβατών με ευθύνη της εταιρίας , η μη συντήρηση των συρμών και μη δόκιμη λειτουργία των γραμμών, δεν αποτελούν λόγο για να καταγγελθεί ή σύμβαση.
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις η αναθεωρημένη σύμβαση, προβλέπει:
- Ρήτρα καταγγελίας σύμβασης σε περίπτωση που τα νέα τρένα δεν είναι στην Ελλάδα το 2027
- Αυστηρότερες ρήτρες υπέρ του Δημοσίου για καθυστερήσεις, ακινητοποιήσεις και αθέτηση της υποχρέωσης συντήρησης των τρένων
- Διπλασιασμό αποζημιώσεων επιβατών σε περίπτωση ακινητοποιήσεων (σ.σ οι αποζημιώσεις πάντως στις περιπτώσεις αυτές δεν είναι μεγάλες)
- Παρακολούθηση εκτέλεσης δρομολογίων με το νέο ψηφιακό σύστημα γεωεντοπισμού – διαφανής μηχανισμός πληρωμών αντί για το σημερινό έγχαρτο σύστημα.
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις , η αναθεωρημένη σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου με την Hellenic Train «κλειδώνει» συνολικές επενδύσεις 420 εκατ. €, ενεργοποιεί ρήτρες υπέρ του Δημοσίου για καθυστερήσεις στα δρομολόγια, θεσπίζει νέο πλαίσιο προστασίας επιβατών με διπλασιασμό αποζημιώσεων, αυστηροποιεί τους κανόνες συντήρησης και διαθεσιμότητας στόλου, ενώ προβλέπει υποχρεωτική εκπαίδευση προσωπικού καθηκόντων ασφαλείας και ψηφιακή μέτρηση εκτέλεσης έργου μέσω του νέου συστήματος γεωεντοπισμού».
Νέα ηλεκτροκίνητα τρένα Coradia Stream
Από το σύνολο των 23 συρμών, 12 προορίζονται για τον άξονα Αθήνα–Θεσσαλονίκη και 11 για την ενίσχυση των προαστιακών γραμμών Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Το κόστος επένδυσης για τους νέους συρμούς αντιστοιχεί σε 308.000.000 ευρώ και το αναλαμβάνει αποκλειστικά η Hellenic Train.
Ταυτόχρονα, με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση αναλαμβάνει την υποχρέωση για ακόμη 20.000.000 ευρώ που αφορά την ανακαίνιση του υπάρχοντος στόλου και ακόμη 35.000.000 για υποδομές συντήρησης και συστήματα.
Η οικονομική συμφωνία
Η Hellenic Train βάσει της σύμβασης σήμερα λαμβάνει 21 εκατ. € από το ανώτατο πλαφόν των 50 εκατ. €. Τα υπόλοιπα 29 εκατ. € επιστρέφουν στο ελληνικό Δημόσιο. Από αυτά, τα 29 εκατ. € αφορούν τα τέλη δικτύου ΟΣΕ και τα μισθώματα τροχαίου υλικού και εγκαταστάσεων.
Σημειώνεται ότι όσα περισσότερα δρομολόγια εκτελούνται από την Hellenic Train και άλλες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις (δεν υπήρχε ούτε υπάρχει καθεστώς αποκλειστικότητας), τόσο περισσότερα τέλη δικτύου εισπράττει ο ΟΣΕ.
Ψηφιακή παρακολούθηση
Η διαφάνεια ενισχύεται και ως προς την παρακολούθηση ομαλής εκτέλεσης των δρομολογίων καθώς η παρακολούθηση των δρομολογίων και η καταβολή αποζημίωσης κόστους δεν θα βασίζεται στις έγγραφες αναφορές της Hellenic Train, αλλά θα υπολογίζεται με βάση τις ψηφιακές καταγραφές του νέου συστήματος γεωεντοπισμού που νομοθετήθηκε τον Ιούλιο του 2025 και υλοποιείται από τον ΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης;
Επίθεση με μαχαίρι στα Κάτω Πατήσια – Δύο σοβαρά τραυματισμένοι (βίντεο)
Mπλόκα: «Ανακωχή» στους δρόμους μέχρι την Παρασκευή – Στην «άκρη» τα τρακτέρ (βίντεο)
Ανασχηματισμός Γενικών Γραμματέων στα Υπουργεία με απόφαση Μητσοτάκη











