Καθαρές μορφές ενέργειας, ψηφιακή αναβάθμιση είναι κάποια από τα έργα ύψους 5 εκατ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν την εικόνα της Μαρίνας Φλοίσβου το 2025 και αποτελούν τον βασικό πυλώνα της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης της μαρίνας.
Του Κώστα Νούση
Στα σχέδια της διοίκησης είναι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ, τα οποία εξετάζεται να τοποθετηθούν έως και το τέλος του 2025, τα οποία θα βοηθήσουν στη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος και την περαιτέρω αναβάθμιση των υποδομών της με την αξιοποίηση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Η ισχύς των φωτοβολαταϊκών θα είναι 560 kW, με την εταιρεία να βρίσκεται ακόμα σε φάση αδειοδοτήσεων.
Παράλληλα, έχουν εγκατασταθεί συνολικά 18 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ο αριθμός των οποίων αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο διάστημα.
Στο πρόγραμμα είναι η ψηφιακή αναβάθμιση της Μαρίνας Φλοίβου, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2023, μέσω έργου εγκατάστασης και σύνδεσης οπτικών ινών, ενώ προγραμματίζει την τοποθέτηση αισθητήρων κίνησης για τα σκάφη και την επέκταση των συστημάτων ασφαλείας.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της ετήσιας Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Marinas Investments, Σταύρος Κατσικάδης, σημείωσε το εξής: « Αν δεν δημιουργούμε υποδομές για να προστατεύσουμε το περιβάλλον, δεν θα μπορούμε να έχουμε μαρίνες, γι’ αυτό στοχεύουμε η Μαρίνα Φλοίσβου να αποτελεί τη πιο πράσινη μαρίνα της χώρας».
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη βιώσιμη ανάπτυξη, η μαρίνα πραγματοποιεί διαχείριση αποβλήτων στο 100%, καθώς τα σκάφη μπορούν να παράγουν έως και 28 διαφορετικά είδη.
Στη μαρίνα επίσης λειτουργούν δύο μονάδες SEABIN, που είναι μια καινοτόμος συσκευή καθαρισμού του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η οποία σχεδιάστηκε για να μαζεύει επιπλέοντα απορρίμματα, πλαστικά και ρύπους από την επιφάνεια της θάλασσας. Οι δύο μονάδες που έχουν τοποθετηθεί στη μαρίνα κατάφεραν να συλλέξουν συνολικά 21,3 kg μικροπλαστικών, αλλά και επίσης λάδια και καύσιμα που επιπλέουν στο νερό.
Ένα σημαντικό ζήτημα για τη μαρίνα είναι η διαχείριση του νερού, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Marinas. Γίνονται ήδη μελέτες για την εξεύρεση λύσεων που θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της λειψυδρίας, το οποίο έχει αρχίσει να πλήττει μαρίνες σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Επί του θέματος μάλιστα σχολίασε το εξής: «Στόχος μας είναι να εξετάσουμε πόσο νερό καταναλώνουν τα σκάφη, ώστε να διαχειριστούμε σωστά τους πόρους και να αποφύγουμε τη σπατάλη».
Στο πλαίσιο αναβάθμισης των υποδομών, αναμένεται να τοποθετηθούν νέα σύγχρονα υλικά κάλυψης, που θα βοηθούν επίσης την αισθητική της και θα είναι φιλικά στο περιβάλλον. Μετά από 21 χρόνια, θα αλλάξει η περίφραξη η οποία θα δένει με πράσινο, ενώ θα υπάρχουν ελεύθερες προσβάσεις.