Απειλείται η Αμοργός σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian που περιλαμβάνει και δηλώσεις κατοίκων του νησιού από τις οποίες φαίνεται η απαισιοδοξία που έχουν για το μέλλον του τόπου τους.
Η έρευνα της βρετανικής εφημερίδας παρουσιάζει τους κινδύνους που ελλοχεύουν για το κυκλαδίτικο νησί.
Πρόκειται για έργο που θα κατασκευαστεί στη νήσο του Αιγαίου το οποίο έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των κατοίκων.
Συγκεκριμένα ο δήμαρχος, Ελευθέριος Καραΐσκος σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων, δηλαδή μια τσιμεντένια επέκταση της προκυμαίας 7.000 τ.μ. που θα περιλαμβάνει χώρο στάθμευσης για αυτοκίνητα, φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία ακριβώς ανάμεσα στις ταβέρνες.
Πολλοί κάτοικοι αδυνατούν να σταματήσουν (έτσι νιώθουν) αυτό το έργο και προβληματίζονται για το μέλλον του νησιού.
«Μια αίσθηση επικείμενης καταστροφής πλανάται πάνω από τα Κατάπολα, το λιμάνι του νησιού» αναφέρει το ξένο ΜΜΕ.
Ο δήμαρχος υποστηρίζει ότι το έργο «θα εναρμονίζεται πλήρως με τον παραδοσιακό οικισμό των Καταπόλων, του οποίου κομμάτι είναι και το λιμάνι, θα αναβαθμίσει τον οικισμό, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια σε κατοίκους και επισκέπτες των Καταπόλων και διαμορφώνοντας ένα καλύτερο περιβάλλον για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας»
Στο δημοσίευμα σχολιάζεται το εξής: «Μια νέα απειλή διαφαίνεται πάνω από το παρθένο κυκλαδίτικο νησί της Αμοργού. Ο κίνδυνος έρχεται, παραδόξως, αφού ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι θα αντιμετωπίσει τον αχαλίνωτο υπερτουρισμό σε νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος.
Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι “ανησυχεί ιδιαίτερα για την εικόνα σε κάποια από τα νησιά μας… λόγω των κρουαζιερόπλοιων”. Ωστόσο, φαίνεται ότι η ακούσια συνέπεια αυτής της στρατηγικής μπορεί να οδηγήσει αυτή την ανεπιθύμητη κίνηση τουριστών σε νησιά όπως η Αμοργός».
Μια καταστηματάρχης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θέλω απλώς να βλέπω αυτόν τον όμορφο κόλπο. Όσο ακόμα μπορώ».
Θα το εκμεταλλευτούν ιδιώτες
Η Ράνια Θηραίου (γραμματέας της τοπικής ένωσης ιδιοκτητών ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων ξενοδοχείων), λέει στον Guardian: «Η ειρωνεία είναι ότι αν κατασκευαστεί αυτός ο τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων, δεν θα ωφελούσε την τοπική οικονομία.
Μόλις ολοκληρωθεί το νέο λιμάνι (μετά από χρόνια κατασκευής και τις συνακόλουθες καταστροφικές επιπτώσεις στον τουρισμό) πιθανότατα θα πωληθεί ή θα αδειοδοτηθεί σε έναν ιδιωτικό φορέα, όπως συμβαίνει σε πολλά άλλα νησιά. Ο κύριος στόχος τους θα ήταν αναπόφευκτα η μεγιστοποίηση των εσόδων που προέρχονται από τις δραστηριότητες των κρουαζιερόπλοιων. Τα συμφέροντα των κατοίκων της περιοχής δύσκολα θα είναι προτεραιότητα για μια αλόγιστη ιδιωτική εταιρεία».