Η ναυτιλιακή εταιρεία Euroholdings Ltd, η οποία πρόσφατα πέρασε στον έλεγχο της Μαριάννας Λάτση και του γιου της Πάρη Κασιδόκωστα – Λάτση, έδωσε στη δημοσιότητα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου και τελούσε υπό τη διοίκηση του Αριστείδη Πίττα.
Η Euroholdings δημιουργήθηκε από την Euroseas Ltd., υπό την ηγεσία του Πίττα, ως φορέας διαχείρισης τριών θυγατρικών εταιρειών που μεταβιβάστηκαν στην πρώτη την 1η Ιανουαρίου 2025. Η διαδικασία διαχωρισμού της Euroseas από την Euroholdings ολοκληρώθηκε στις 17 Μαρτίου 2025, οπότε και η δεύτερη ξεκίνησε να λειτουργεί αυτόνομα ως εισηγμένη εταιρεία.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Euroholdings παρουσίασε καθαρά έσοδα ύψους 2,9 εκατ. δολαρίων, ενώ τα καθαρά της κέρδη έφτασαν τα 11,1 εκατ. δολάρια ή 3,99 δολάρια ανά μετοχή. Τα κέρδη που προκύπτουν από προσαρμοσμένες παραμέτρους ανήλθαν στα 0,9 εκατ. δολάρια ή 0,31 δολάρια ανά μετοχή.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA 1 διαμορφώθηκαν επίσης στα 0,9 εκατομμύρια δολάρια. Κατά το εξεταζόμενο τρίμηνο, η εταιρεία διαχειριζόταν κατά μέσο όρο 2,1 πλοία, με μέσο όρο ημερήσιου ναύλου 15.798 δολάρια.
Η διοίκηση ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,14 δολαρίων ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του έτους, το οποίο θα καταβληθεί στις 16 Ιουλίου 2025 σε μετόχους εγγεγραμμένους μέχρι τις 9 Ιουλίου 2025. Πρόκειται για το πρώτο μέρισμα που αποδίδεται στους μετόχους μετά την ανεξαρτητοποίηση της εταιρείας στις 17 Μαρτίου.
Όπως είχε γνωστοποιηθεί, στις 23 Ιουνίου 2025, μέτοχοι που σχετίζονται με την οικογένεια Πίττα μεταβίβασαν το 51,04% των κοινών μετοχών της εταιρείας στην Marla Investments Inc., η οποία συνδέεται με την οικογένεια Λάτση.
Παρότι άλλαξε το ιδιοκτησιακό καθεστώς, η οικογένεια Πίττα εξακολουθεί να κατέχει περίπου το 7,6% των μετοχών της Euroholdings. Η συναλλαγή δεν περιλάμβανε έκδοση νέων μετοχών.
Στο πλαίσιο αυτής της μεταβίβασης, δύο μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου παραιτήθηκαν και αντικαταστάθηκαν από πρόσωπα που προτάθηκαν από τους νέους βασικούς μετόχους. Παρά τις αλλαγές στο ιδιοκτησιακό σχήμα, η διοικητική ομάδα της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των εκτελεστικών στελεχών, παρέμεινε αμετάβλητη.
Η Eurobulk Ltd και οι συνδεδεμένες με αυτήν εταιρείες θα συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες διαχείρισης (διοικητικές, τεχνικές και εμπορικές) στην Euroholdings.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroholdings, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την έναρξη της πορείας μας ως ανεξάρτητης πλοιοκτήτριας εταιρείας, εστιάζοντας στην αξιοποίηση της αξίας και των συνεισφορών του αρχικού μας στόλου και, παράλληλα, στην εργασία για τη μεγιστοποίηση της αξίας της εταιρείας για τους μετόχους μας. Υπό αυτό το πρίσμα και λόγω του σημαντικού ενδιαφέροντος άλλων ομάδων που αναζητούν διάφορες μορφές συνεργασίας μαζί μας, το διοικητικό μας συμβούλιο ξεκίνησε μια στρατηγική αναθεώρηση των πιθανών επιλογών μας. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε ως κύριο μέτοχο της εταιρείας, την Marla Investments Inc., θυγατρική της οικογένειας Λάτση. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί τους και με την οικογένεια Πίττα, η οποία συνεχίζει ως μέτοχος, για να χαράξουμε τη στρατηγική και την ανάπτυξη της Euroholdings».
Η Αθηνά Αταλιώτη, Οικονομική Διευθύντρια της Euroholdings, σχολίασε: «Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, πουλήσαμε το πλοίο μας, M/V Diamantis P, αμέσως μετά την ολοκλήρωση ορισμένων επισκευών, καταγράφοντας κέρδος 10,23 εκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση. Τα άλλα δύο πλοία μας εκτέλεσαν τις συμβάσεις χρονοναύλωσης τους όπως είχε προγραμματιστεί. Το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε ημερήσια βάση ανά πλοίο, τα πλοία μας κέρδισαν μέσο ναύλο 15.798 δολαρίων, 7,3% υψηλότερο σε σύγκριση με το μέσο ναύλο 14.725 δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024. Τα καθαρά μας έσοδα μειώθηκαν στα 2,9 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με 3,8 εκατομμύρια δολάρια κατά την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, ως αποτέλεσμα της λειτουργίας και των εσόδων από δύο πλοία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με τρία για την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.
Τα συνολικά ημερήσια λειτουργικά έξοδα των πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών διαχείρισης, των γενικών και διοικητικών εξόδων, αλλά εξαιρουμένων των εξόδων δεξαμενισμού, ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 8.511 δολάρια ανά πλοίο την ημέρα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 7.492 δολάρια ανά πλοίο την ημέρα για το ίδιο τρίμηνο του περασμένου έτους. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στα υψηλότερα γενικά και διοικητικά έξοδα ανά πλοίο, ως αποτέλεσμα του κόστους απόσχισης και του κόστους που σχετίζεται με το γεγονός ότι η εταιρεία είναι δημόσια και στα λιγότερα πλοία που είχαμε στην κατοχή μας κατά την περίοδο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 0,9 εκατομμύρια δολάρια έναντι 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, αντανακλώντας τον χαμηλότερο αριθμό πλοίων που λειτουργήσαμε κατά την περίοδο και το κόστος επισκευής του M/V Diamantis P.»
Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, η εταιρεία ανέφερε συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 2,9 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιπροσωπεύουν μείωση 24,9% σε σχέση με τα συνολικά καθαρά έσοδα των 3,8 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η οποία ήταν αποτέλεσμα της μείωσης του μέσου αριθμού πλοίων που λειτουργούσαν κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Κατά μέσο όρο, 2,1 πλοία ήταν στην κατοχή και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, με μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ναύλο 15.798 δολαρίων την ημέρα, σε σύγκριση με 3,0 πλοία την ίδια περίοδο του 2024, με μέσο όρο 14.725 δολάρια την ημέρα.
Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, τα έξοδα ταξιδιού ανήλθαν σε 0,03 εκατομμύρια δολάρια και αφορούν κυρίως έξοδα που πραγματοποιήθηκαν σε ένα από τα πλοία κατά την έναρξη επισκευών εν πλω, σε σύγκριση με 0,1 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.
Τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου μειώθηκαν σε 1,1 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2025 από 1,6 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του 2024. Η μείωση οφείλεται κυρίως στη μείωση του μέσου αριθμού πλοίων που ανήκουν και λειτουργούν κατά την περίοδο, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από το κόστος επισκευής του M/V Diamantis P.
Οι αμοιβές διαχείρισης συνδεδεμένων μερών για την περίοδο ανήλθαν σε 0,2 εκατομμύρια δολάρια για τα πρώτα τρίμηνα του 2025 και του 2024. Τα γενικά και διοικητικά έξοδα ανήλθαν σε 0,3 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 0,2 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο του 2024. Τα αυξημένα γενικά και διοικητικά έξοδα αντικατοπτρίζουν κυρίως έξοδα που σχετίζονται με την απόσχιση. Το πρώτο τρίμηνο του 2025, ένα από τα πλοία ολοκλήρωσε την ενδιάμεση επιθεώρησή του με συνολικό κόστος 0,3 εκατομμύρια δολάρια. Το πρώτο τρίμηνο του 2024, κανένα από τα πλοία δεν είχε δεξαμενιστεί.
Στις 10 Ιανουαρίου 2025, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία για την πώληση του M/V Diamantis P, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 2.008 teu, κατασκευασμένου το 1998, έναντι περίπου 13,15 εκατομμυρίων δολαρίων, με αποτέλεσμα να έχει η εταιρεία κέρδος από την πώληση ύψους 10,23 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα έξοδα τόκων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν μηδενικά. Οι τόκοι και τα άλλα έξοδα χρηματοδότησης για το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 0,07 εκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρεία ανέφερε καθαρά κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ύψους 11,1 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 0,9 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 1,7 εκατομμύρια δολάρια που επιτεύχθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Τα κέρδη ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 3,99 δολάρια, υπολογιζόμενα με βάση 2.780.855 μετοχών, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή ύψους 0,54 δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2024, υπολογιζόμενα με βάση 2.780.855 μετοχών.
Εξαιρώντας την επίδραση στα κέρδη του τριμήνου από το καθαρό κέρδος από την πώληση του πλοίου, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025 θα ήταν 0,31 δολάρια ανά μετοχή σε σύγκριση με τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη των 0,54 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024.
Η εταιρεία διαθέτει στόλο από 2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Feeder με συνολική μεταφορική ικανότητα 3.171 TEU.