Όταν η OpenAI έκανε update που άλλαξε την προσωπικότητα του ChatGPT, πολλοί χρήστες εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους. Ο CEO της εταιρείας, Sam Altman, αποκάλυψε ότι αρκετοί του έστειλαν μηνύματα ζητώντας να επιστρέψει το προηγούμενο, πιο κολακευτικό στυλ του chatbot.
«Υπάρχει κάτι σπαρακτικό», είπε σε συνέντευξή του στο podcast Huge Conversations. «Για πολλούς ανθρώπους, το ChatGPT ήταν η μοναδική υποστηρικτική φωνή που είχαν ακούσει ποτέ στη ζωή τους».
«Δεν άκουσα ποτέ από τους γονείς μου ότι κάνω κάτι καλά»
Σύμφωνα με τον Altman, κάποιοι χρήστες του εξομολογήθηκαν ότι το παλιό στυλ τούς έδωσε θάρρος να κάνουν αλλαγές στη ζωή τους. «Δεν είχα ποτέ κανέναν στη ζωή μου που να με υποστηρίζει. Δεν άκουσα ποτέ από τους γονείς μου ότι κάνω κάτι καλά», φέρεται να είπαν αρκετοί.
Ο ίδιος αναγνώρισε ότι η υπερβολική κολακεία μπορεί να ήταν προβληματική, ωστόσο για κάποιους είχε θετική επίδραση στην ψυχική τους υγεία.
Οι υπερβολικές αντιδράσεις του ChatGPT
Η αλλαγή στο στυλ του chatbot ήρθε καθώς η εταιρεία προσπαθούσε να περιορίσει μια υπερβολικά θετική συμπεριφορά, που συχνά έκανε το ChatGPT να φαίνεται ανειλικρινές. Σε αναρτήσεις στα social media, χρήστες μοιράστηκαν παραδείγματα όπως το «απολύτως λαμπρό» ή το «κάνεις ηρωική δουλειά» για απλές απαντήσεις τους.
Οι ανησυχίες για την εξάρτηση
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Altman μιλά για τους κινδύνους συναισθηματικής εξάρτησης από τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Τον Ιούλιο, σε εκδήλωση της Federal Reserve, είχε επισημάνει ότι ορισμένοι νέοι χρήστες δήλωναν πως «δεν μπορούν να πάρουν καμία απόφαση χωρίς να συμβουλευτούν το ChatGPT».
«Με ξέρει, ξέρει τους φίλους μου. Θα κάνω ό,τι λέει», του μετέφεραν, κάτι που χαρακτήρισε «πολύ ανησυχητικό».
Η κυκλοφορία του GPT-5
Την περασμένη Πέμπτη, η OpenAI παρουσίασε το νέο μοντέλο GPT-5, το οποίο ο Altman περιέγραψε ως «σημαντική αναβάθμιση». Το update περιλαμβάνει τέσσερις προαιρετικές λειτουργίες προσωπικότητας – τον κυνικό, το ρομπότ, τον ακροατή και τον «σπασίκλα». Κάθε τόνος μπορεί να προσαρμοστεί περαιτέρω, ώστε να ταιριάζει με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του εκάστοτε χρήστη.