Επί 50 λεπτά ο ιπτάμενος συνομιλούσε με μηχανικούς για να λύσει πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης. Τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το μαχητικό αεροσκάφος. πριν εκτιναχθεί και συντριβεί στην Αλάσκα νωρίτερα φέτος,
Σύμφωνα με έκθεση ατυχήματος που δόθηκε τώρα στη δημοσιότητα. το δυστύχημα της 28ης Ιανουαρίου στη βάση της Πολεμικής Αεροπορίας Eielson στο Φέρμπανκς καταγράφηκε σε βίντεο που έδειξε το αεροσκάφος να πέφτει κάθετα και να εκρήγνυται. Ο πιλότος εκτινάχθηκε με ασφάλεια, υφιστάμενος μόνο ελαφρά τραύματα, αλλά το μαχητικό αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων καταστράφηκε.
Μια έρευνα της Πολεμικής Αεροπορίας απέδωσε το δυστύχημα σε πάγο στις υδραυλικές γραμμές του κύριου συστήματος προσγείωσης του F-35, ο οποίος εμπόδισε την κανονική ανάπτυξή τους.
Σύμφωνα με την έκθεση, μετά την απογείωση ο πιλότος προσπάθησε να ανασύρει το σύστημα προσγείωσης, αλλά αυτό δεν μπόρεσε να ανασυρθεί πλήρως. Όταν προσπάθησε να το κατεβάσει ξανά, δεν ευθυγραμμίστηκε, κλειδώνοντας υπό γωνία προς τα αριστερά.
Αφού ακολούθησε τις λίστες ελέγχου συστημάτων προσπαθώντας να διορθώσει το πρόβλημα, ο πιλότος μπήκε σε τηλεδιάσκεψη με μηχανικούς του κατασκευαστή Lockheed Martin, ενώ το αεροσκάφος πετούσε κοντά στη βάση. Πέντε μηχανικοί συμμετείχαν στην κλήση, μεταξύ αυτών ένας ανώτερος μηχανικός λογισμικού, ένας μηχανικός ασφάλειας πτήσεων και τρεις ειδικοί στα συστήματα προσγείωσης, όπως καταγράφεται στην έκθεση που παρουσίασε το CNN.
Ο πιλότος δοκίμασε στη συνέχεια δύο «touch and go» προσγειώσεις, όπου το αεροσκάφος ακουμπά στιγμιαία στο διάδρομο και απογειώνεται ξανά, προκειμένου να προσπαθήσει να ισιώσει το μπλοκαρισμένο ρινιαίο σκέλος προσγείωσης, σύμφωνα με την έκθεση.
Ωστόσο, οι προσπάθειες αυτές απέτυχαν να επαναφέρουν τη ρινιαία ρόδα στο κέντρο και είχαν ως αποτέλεσμα το πάγωμα και των δύο κύριων σκελών προσγείωσης, που δεν μπόρεσαν να εκταθούν πλήρως ώστε να επιχειρηθεί κανονική προσγείωση.
Σε εκείνο το σημείο, οι αισθητήρες του F-35 έδειξαν ότι το αεροσκάφος βρισκόταν στο έδαφος και τα υπολογιστικά του συστήματα μεταφέρθηκαν σε «αυτόματη λειτουργία εδάφους», σύμφωνα με την έκθεση.
Αυτό έκανε το μαχητικό «μη ελέγξιμο», επειδή «λειτουργούσε σαν να βρισκόταν στο έδαφος ενώ πετούσε», αναγκάζοντας τον πιλότο να εκτιναχθεί.
Διαβάστε επίσης:
Φορολοταρία Ιουλίου: Έγινε η κλήρωση – Δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ
Παλλήνη: Προθεσμία για την Παρασκευή πήρε ο 48χρονος που κατηγορείται για τέσσερις εμπρησμούς