Στη μείωση των τεκμηρίων για όλα τα οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά το 2010., προχωρά το υπουργείο Οικονομικών . Στα νέα τεκμήρια θα λαμβάνονται υπόψιν οι .ρύποι και όχι η ηλικία .
Οι μειώσεις ανάλογα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
Θα ξεκινούν από 20€ ανά γραμμάριο εκπομπής για τη χαμηλότερη κατηγορία και θα φτάνουν τα 45 ευρώ ανά γραμμάριο για οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 166 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.
«Θα οδηγήσει τους καταναλωτές σε αυτοκίνητα χαμηλότερων εκπομπών. Θα αρθούν και παράδοξα ότι παλιότερα αυτοκίνητα έχουν χαμηλότερο τεκμήριο όταν όλοι ξέρουν ότι έχει μεγαλύτερο κόστος συντήρησης», σχολιάζει ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος.
Τα αποτελέσματα
Μετά τις μειώσεις, ένα υβριδικό αυτοκίνητο 1.800 κυβικών που μέχρι σήμερα έχει τεκμήριο 7.600 ευρώ, θα πέσει στις 2.000 ευρώ. Ένα δεύτερο αυτοκίνητο 1.500 κυβικών, που σήμερα έχει τεκμήριο 5.800 επίσης πέφτει στις 2.000 ευρώ.
Οι μειώσεις των τεκμηρίων θα εφαρμοστούν για τα φετινά εισοδήματα που θα δηλωθούν την Άνοιξη του 2026.
Υπενθυμίζεται ότι όσοι φορολογούμενοι δεν καλύπτουν τα τεκμήρια διαβίωσης επιβαρύνονται με φόρο 22% επί του ποσού που δεν μπορούν να καλύψουν.
Η υφιστάμενη κλίμακα
• Έως 1200 κυβικά: 4.000 (νέα) – 2.000 (άνω 10ετίας)
• 1201–2000 κυβικά: 600 (νέα) – 300 (άνω 10ετίας)
• 2001–3000 κυβικά: 900 (νέα) – 450 (άνω 10ετίας)
• Πάνω από 3000 κυβικά: 1.200 (νέα) – 600 (άνω 10ετίας)
Η νέα κλίμακα (για οχήματα από 1/11/2010 με βάση Co2)
• 1–122 Co2: 20 €/γραμμάριο
• 123–139 Co2: 30 €/γραμμάριο
• 140–166 Co2: 45 €/γραμμάριο
• >166 Co2: 60 €/γραμμάριο
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αντικειμενική δαπάνη θα παραμείνει μηδενική εάν η αξία τους δεν ξεπερνά τις 50.000 ευρώ και θα μειωθεί από τις 4.000 ευρώ στις 2.000 ευρώ εάν πρόκειται για όχημα άνω των 50.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Ελαιόλαδο: «Ανηφορίζει» η τιμή – Τι και γιατί αναμένεται για τη νέα σεζόν
Σφυροκόπημα ΠΑΣΟΚ για Λοβέρδο: Εξαργυρώνει τις υπηρεσίες του στον Μητσοτάκη