Η εικόνα στο «Ελ. Βενιζέλος» τις τελευταίες ώρες είναι αποκαρδιωτική: καθυστερήσεις 30–40 λεπτών από το πρωί εξελίσσονται σε αναμονές μιάμισης και δύο ωρών μέσα στην ημέρα. Την Παρασκευή επηρεάστηκαν 266 πτήσεις, δηλαδή το 57% του συνόλου, με αποτέλεσμα η Αθήνα να καταγραφεί ως το αεροδρόμιο με τις περισσότερες καθυστερήσεις στην Ευρώπη.
Σήμερα, ήδη 17 πτήσεις παρουσιάζουν σημαντική καθυστέρηση, με το πρόβλημα να αναμένεται να συνεχιστεί. Για χιλιάδες ταξιδιώτες, η χώρα εμφανίζεται ξανά ανίκανη να διαχειριστεί κρίσιμες υποδομές.
Γιατί συμβαίνει το χάος
Η βασική αιτία εντοπίζεται στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι αποφάσισαν να επανέλθουν στη συμφωνία για 28 πτήσεις ανά ώρα αντί για τις 36 που διαχειρίζονταν το προηγούμενο διάστημα. Η κίνηση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο στην ομαλή ροή αφίξεων και αναχωρήσεων.
Η Ένωση Ελεγκτών τονίζει ότι έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις που δεν ενσωματώθηκαν στο νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Ζητούν ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου, σαφή αυτοτέλεια και επίλυση των ζητημάτων με τις υπερωρίες, που έχουν γίνει μόνιμη εκκρεμότητα.
Η πίεση στον τουρισμό και τους πολίτες
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εργάζονται εδώ και χρόνια με μειωμένες ημέρες ανάπαυσης για να αντεπεξέλθουν στον διαρκώς αυξανόμενο όγκο πτήσεων. Το καλοκαίρι του 2025 καταγράφηκαν νέα ρεκόρ τουριστικής κίνησης, και οι ανάγκες του αεροδρομίου της Αθήνας ξεπερνούν τις δυνατότητες του συστήματος.
Όμως η Πολιτεία δείχνει να κινείται χωρίς σχέδιο, αφήνοντας το βάρος σε εργαζόμενους που καλούνται να κρατήσουν όρθιο έναν από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας. Στο τέλος, το τίμημα το πληρώνουν οι πολίτες και οι τουρίστες, με πολύωρες καθυστερήσεις, χαμένες ανταποκρίσεις και επιπλέον κόστος.
Μια παλιά ιστορία
Το σημερινό χάος δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Αντίστοιχα προβλήματα έχουν καταγραφεί ξανά, αποδεικνύοντας ότι η χώρα δεν έχει ακόμη διασφαλίσει ένα σταθερό και αξιόπιστο πλαίσιο διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας. Όταν ένα αεροδρόμιο όπως το «Ελ. Βενιζέλος» καταλήγει πρώτο στην Ευρώπη σε καθυστερήσεις, η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τους ελεγκτές αλλά και την πολιτεία που αφήνει θεσμικά κενά και υποστελέχωση.
Χρειάζεται πολιτική λύση
Η εικόνα του ελληνικού τουρισμού, της οικονομίας αλλά και της καθημερινότητας των πολιτών δεν μπορεί να εξαρτάται από προσωρινά «μπαλώματα». Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οφείλει να δώσει καθαρή, μόνιμη λύση, με σεβασμό στους εργαζόμενους αλλά κυρίως με προτεραιότητα στους επιβάτες.
Γιατί η χώρα δεν αντέχει κάθε λίγους μήνες να βλέπει το μεγαλύτερο αεροδρόμιό της να μετατρέπεται σε παράδειγμα δυσλειτουργίας στην Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης:
Προ των πυλών οι αυξήσεις στο νερό – Πώς… έστρωσε το χαλί ο Xάρης Σαχίνης
Απεργία: Πώς θα κινηθούν τρόλεϊ, λεωφορεία, μετρό και ταξί την 1η Οκτωβρίου