No Result
View All Result
12/11/2025 10:50
19 °c
Athens
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
No Result
View All Result

Χάος στα αεροδρόμια: Κοινωνικό αυτοματισμό επιχειρεί η κυβέρνηση για να κρύψει κάτω από το χαλί τις αστοχίες της

Τι καταγγέλουν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας .«Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι οι μισθοί μας», απαντούν

Από Nonpapers.gr Newsroom
27 Σεπτεμβρίου 2025
Χάος στα αεροδρόμια: Κοινωνικό αυτοματισμό επιχειρεί η κυβέρνηση για να κρύψει κάτω από το χαλί τις αστοχίες της
Nonpapers.gr Newsroom

Nonpapers.gr Newsroom

Για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης κατηγορούν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας τον αρμόδιο υπουργό Χρίστο Δήμα, ο οποίος νωρίτερα σήμερα αποφάσισε να αιτιολογήσει το χάος στα ελληνικά αεροδρόμια, αφήνοντας αιχμές για τον μισθό που λαμβάνουν. 

Σημειώνεται πως οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν αποφασίσει να τηρούν αυστηρά τα όρια διαχωρισμού μεταξύ των πτήσεων και να μην εξυπηρετούν πάνω από 28 αφίξεις ανά ώρα, διαμαρτυρόμενοι για τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό με τον οποίο δουλεύουν, την έλλειψη προσωπικού και τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου για την Πολιτική Αεροπορία που δίνει αυξημένες αρμοδιότητες στη διοίκησή της για προμήθειες και μετακινήσεις εργαζομένων.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι πως οι καταγγελίες για την κατάσταση στα ελληνικά αεροδρόμια χτυπούν σήμα κινδύνου εδώ και πολύ καιρό, ενώ  ήδη από το 2023 ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, κάνοντας λόγο για κίνδυνο να συμβούν «αεροπορικά Τέμπη».

Σημειώνεται πως νωρίτερα σήμερα  ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ερώτηση για τις απολαβές και τα αιτήματα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, , επισήμανε ότι ο εκσυγχρονισμός είναι στόχος όλων και προσέθεσε:  ένας έμπειρος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει και πάνω από 120.000 ευρώ τον χρόνο με το επίδομα του ”Eurocontrol”. Είναι σημαντικές απολαβές για τα δεδομένα του ελληνικού κράτους. Προφανώς, φορολογούνται και τα δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό. Παρ’ όλα αυτά, ζητούν επιπλέον».

«Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι οι μισθοί μας» – Ανακρίβειες λέει ο υπουργός

Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας με ανακοίνωσή τους το βράδυ του Σαββάτου, και με αφορμή τις κινητοποιήσεις που έχουν προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στην αεροπορική κίνηση, απαντούν στα όσα είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας περί του ότι οι ίδιοι κερδίζουν 120.000 ευρώ τον χρόνο.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, έχουν ζητήσει επανειλημμένα συνάντηση μαζί του για να συζητήσουν τα προβλήματά τους αλλά αυτό δεν έχει γίνει δεκτό, ενώ για το μισθολογικό τους αναφέρουν ότι τα νούμερα αυτά είναι διογκωμένα. «Δυστυχώς ο αποπροσανατολισμός που επιχειρείται αποδεικνύει ότι δεν έχει γίνει κατανοητό το μέγεθος του πραγματικού προβλήματος της Υ.Π.Α., το οποίο δεν είναι οι αμοιβές των Ε.Ε.Κ.», υπογραμμίζουν.

Η ανακοίνωση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος:

«Με απογοήτευση, αλλά δυστυχώς όχι έκπληξη, ακούσαμε τις δηλώσεις του Υπουργού
Υποδομών και Μεταφορών σήμερα το πρωί. Κατ’ αρχάς θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι πέρα από μια συνάντηση στις αρχές Μαΐου στο Υπουργείο και μια συνάντηση στις αρχές Ιουνίου στην ΥΠΑ, παρουσία όλων των σωματείων των εργαζομένων, δεν έχουμε συναντηθεί ξανά με τον Υπουργό.

Μάλιστα από την 1/9/2025 έχουμε ζητήσει συνάντηση και έως σήμερα δεν έχουμε λάβει καν απάντηση. Αντίθετα ο Υπουργός μας έχει παραπέμψει στους συνεργάτες του και στην Διοίκηση της ΥΠΑ, με τους οποίους έχουμε συναντηθεί πολλές φορές και έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις για την εξυγίανση της Υ.Π.Α.. Δυστυχώς, εκ του αποτελέσματος, φάνηκε ότι η Διοίκηση της ΥΠΑ και του Υπουργείου είχαν προαποφασίσει να μην ακούσουν τις προτάσεις μας, οι οποίες στο σύνολό τους αφορούν την εφαρμογή των Ευρωπαϊκών κανονισμών.

Επίσης, είναι εντελώς αποπροσανατολιστική η αναφορά στο ύψος του μισθού μας με
τρόπο μάλιστα που τεχνηέντως διογκώνει τα νούμερα ώστε να μην έχουν καμία σχέση με τις καθαρές απολαβές μας, οι οποίες (όπως και ο υπουργός παραδέχεται) φορολογούνται και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, ενώ καταβάλλονται από τους χρήστες του εναερίου χώρου και μάλιστα το 90% προέρχεται από ξένες αεροπορικές εταιρείες.

Για εμάς ο Έλληνας φορολογούμενος δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ. Το σύνολο των αμοιβών μας, ακόμα και ο βασικός μισθός χρηματοδοτούνται από τα τέλη αεροναυτιλίας που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες. Αν όμως ο υπουργός θέλει να ασχοληθεί με τις απολαβές μας θα θέλαμε να γνωρίζει ότι με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία του Eurocontrol (ACE Benchmarking report 2025), που αφορούν το 2023, είμαστε στην 33η θέση ανάμεσα σε 38 παρόχους σε κόστος μισθοδοσίας Ε.Ε.Κ. ανά ώρα πτήσης που διαχειρίζονται, παρότι είμαστε πέμπτοι σε παραγωγικότητα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι είμαστε πιο παραγωγικοί από χώρες όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Ελβετία και η Ιταλία, αλλά το κόστος των αμοιβών μας είναι σημαντικά χαμηλότερο ακόμα και από χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κροατία και η Σλοβενία.

Μάλιστα η ΥΠΑ (Hellenic Aviation Service Provider – HASP) είναι η απολύτως φθηνότερη ανάμεσα σε 38 παρόχους, όσο αφορά το κόστος της παροχής των υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

Τα παρακάτω διαγράμματα δεν επιδέχονται αμφισβητήσεως:


Δυστυχώς ο αποπροσανατολισμός που επιχειρείται αποδεικνύει ότι δεν έχει γίνει
κατανοητό το μέγεθος του πραγματικού προβλήματος της Υ.Π.Α., το οποίο δεν είναι οι
αμοιβές των Ε.Ε.Κ.. Εκτός και αν ο υπουργός πιστεύει ότι για την έλλειψη σύγχρονων
συστημάτων ή για την παραβίαση των Ευρωπαϊκών Κανονισμών φταίει η αμοιβή των
Ε.Ε.Κ.. Ακόμα και οι διαρροές ότι «οι Ε.Ε.Κ. θέλουν την οικονομική και διοικητική
αυτοτέλεια της Υ.Π.Α. για να μην πηγαίνουν αλλού τα τέλη διαδρομής» δείχνουν ότι δεν υπάρχει καμία κατανόηση του πλαισίου λειτουργίας των παρόχων αεροναυτιλίας.

Τα τέλη αεροναυτιλίας πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο για την κάλυψη της βάσης κόστους για την παροχή των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, όχι γιατί το λένε οι Ε.Ε.Κ., αλλά γιατί το επιβάλλει ο Ε.Κ. 2019/317. Η δε υπόνοια που αφήνει η προαναφερθείσα δήλωση ότι σήμερα τα τέλη χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς συνιστά ενδεχόμενη παραβίαση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την διαχείριση των κονδυλίων αυτών και θα μπορούσε να οδηγήσει στην παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.

Το περίφημο μπόνους που το ίδιο το υπουργείο βιάστηκε να θεσμοθετήσει φέτος για
3 χρόνια δεν έγινε γιατί ξαφνικά θέλησε το υπουργείο να πριμοδοτήσει τους ΕΕΚ, αλλά για να μπορέσει να καλυφθεί η γύμνια της Υ.Π.Α., έστω και μερικώς, από την υπερεργασία των Ε.Ε.Κ..

Μάλιστα ένα σημαντικό μέρος των Ε.Ε.Κ. έχει αρνηθεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα υπερεργασίας αδιαφορώντας για το ποσό. Το 2026 ενδέχεται να μην συμμετάσχουμε συνολικά ως κλάδος. Αυτό δεν έχει προβληματίσει το υπουργείο;

Καλούμε τις Διοικήσεις της Υ.Π.Α. και του Υπουργείου να ακούσουν τις προτάσεις μας και να μην αναλώνονται σε επιχειρήματα που θέλουν να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα που είναι η κατάφωρη παραβίαση των Ευρωπαϊκών Κανονισμών από την Υ.Π.Α., την οποία επιβεβαιώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ίδιο το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που μας έχει ήδη καταδικάσει και που όπως φαίνεται θα ασχοληθεί σύντομα ξανά με την Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης:

Προειδοποιητικές βολές Λαβρόφ σε ΝΑΤΟ: Θα απαντήσουμε αποφασιστικά σε όποια επίθεση

ΟΠΕΚΕΠΕ: Το τηλεφώνημα Μπαμπασίδη στο Μαξίμου, οι διάλογοι-φωτιά και τα “ήξεις αφήξεις” της κυβέρνησης

Tags: ΑεροδρόμιαΕλεγκτές Εναέριας ΚυκλοφορίαςΥΠΑΧρίστος Δήμας
ShareTweet
Previous Post

Χάος στην Ιταλία: Διαδηλωτές υπέρ της Παλαιστίνης επιχείρησαν μπλόκο στο αεροδρόμιο (βίντεο)

Next Post

Ηλεία: Μάχη με την ζωή δίνει 16χρονος μετά από σοβαρό τροχαίο

Related Posts

Η «μάχη» του Αλέξη Τσίπρα με τους γιους του για τον Snik και τον ΛΕΞ
Πολιτική

Η «μάχη» του Αλέξη Τσίπρα με τους γιους του για τον Snik και τον ΛΕΞ

Από NONPAPERS NEWSROOM
12/11/2025
Νέες αιχμές Γερουλάνου: Δεν έχουμε έκρηξη δημοκρατίας στο ΠΑΣΟΚ
Πολιτική

Νέες αιχμές Γερουλάνου: Δεν έχουμε έκρηξη δημοκρατίας στο ΠΑΣΟΚ

Από NONPAPERS NEWSROOM
12/11/2025
Σκληρή επίθεση Καμμένου σε Σαμαρά: Το αρχαιότερο επάγγελμα έχει και πολιτική εκδοχή
BOX-3

Σκληρή επίθεση Καμμένου σε Σαμαρά: Το αρχαιότερο επάγγελμα έχει και πολιτική εκδοχή

Από NONPAPERS NEWSROOM
12/11/2025
Σε στάση… αναμονής η προοδευτική σύγκλιση
Πολιτική

Σε στάση… αναμονής η προοδευτική σύγκλιση

Από Μπάμπης Χριστακόπουλος
12/11/2025
Τα τρακτέρ πολιορκούν το Μαξίμου και τρομάζουν την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ
Πολιτική

Τα τρακτέρ πολιορκούν το Μαξίμου και τρομάζουν την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ

Από Έλλη Τριανταφύλλου
12/11/2025
Κεραυνοί ΠΑΣΟΚ για τον «θάνατο» της αγροτιάς
Πολιτική

Κεραυνοί ΠΑΣΟΚ για τον «θάνατο» της αγροτιάς

Από Ανδρέας Μαραθιάς
12/11/2025
Next Post
Τροχαίο δυστύχημα στη Λαμία: Νεκρός δικυκλιστής που καρφώθηκε σε καρότσα αγροτικού

Ηλεία: Μάχη με την ζωή δίνει 16χρονος μετά από σοβαρό τροχαίο

No Result
View All Result

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Kατηγορίες

  • BOX-1 (757)
  • BOX-2 (820)
  • BOX-3 (808)
  • BOX-4 (879)
  • Lifestyle (422)
  • Media (201)
  • Nonpapers Vidcast (2)
  • North Papers (60)
  • Observer (3)
  • Shadows of power (442)
  • Slider (7)
  • VARονος (4)
  • Αθλητικά (973)
  • Άρθρα (168)
  • Αφιερώματα (96)
  • Διεθνή (4.265)
  • Ελλάδα (5.310)
  • Επιχειρείν (124)
  • Έρευνες (201)
  • Οικονομία (827)
  • Πολιτική (3.131)
  • Πολιτισμός (289)
  • Συνεντεύξεις (19)
  • Χωρίς κατηγορία (388)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι πρέπει να προσέξουν διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών για το επίδομα θέρμανσης
Οικονομία

Τι πρέπει να προσέξουν διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών για το επίδομα θέρμανσης

Από Nonpapers.gr Newsroom
11 Νοεμβρίου 2025
Αθλητικά

Σαν σήμερα: Αττίλιο – Ο σαλπιγκτής της Θύρα 7 που έγινε Θρύλος

Από Nonpapers.gr Newsroom
11 Νοεμβρίου 2025
«Παγωμένο» το λιανεμπόριο για τη φετινή Black Friday – Πικρή «πρόγευση» της αγοράς ενόψει Χριστουγέννων
Επιχειρείν

«Παγωμένο» το λιανεμπόριο για τη φετινή Black Friday – Πικρή «πρόγευση» της αγοράς ενόψει Χριστουγέννων

Από Γιώργος Καλούμενος
10 Νοεμβρίου 2025
IRON: Το νέο κινεζικό ρομπότ μοιάζει επικίνδυνα με άνθρωπο
Διεθνή

IRON: Το νέο κινεζικό ρομπότ μοιάζει επικίνδυνα με άνθρωπο

Από Nonpapers.gr Newsroom
11 Νοεμβρίου 2025
Non Papers

Non Paper Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ