Ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της χορογράφου Pina Bausch, το «Kontakthof», επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο από τις 17 Δεκεμβρίου, σε συνεργασία με το Pina Bausch Foundation, 37 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του στην Ελλάδα, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού το 1988 από το Tanztheater Wuppertal.
Ένα έργο-ορόσημο της σύγχρονης χοροθεατρικής τέχνης
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, η νέα σκηνική αναβίωση τελεί υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση των Josephine Ann Endicott και Δάφνη Κόκκινου, σε συνεργασία με την Anne Martin και τον Scott Jennings, διευθυντές προβών του Foundation.
Στην παράσταση συμμετέχουν 23 ερμηνευτές και ερμηνεύτριες από την Ελλάδα, ηλικίας 21 έως 55 ετών, που επιλέχθηκαν ειδικά για αυτή την παραγωγή. Η πρεμιέρα θα δοθεί στην Κεντρική Σκηνή του Κτιρίου Τσίλλερ.
Η ανθρώπινη επαφή στο επίκεντρο
Το «Kontakthof» έκανε πρεμιέρα το 1978 στην Όπερα του Wuppertal και θεωρείται κομβικό έργο της πρώιμης περιόδου της Bausch. Αποτέλεσε, επίσης, χαρακτηριστικό δείγμα της συνεργασίας της με τον σκηνογράφο και ενδυματολόγο Rolf Borzik, ο οποίος καθόρισε την εικαστική ταυτότητα του Tanztheater.
Η παράσταση συνεχίζει να περιοδεύει μέχρι σήμερα, με εκδοχές που εμπλέκουν διαφορετικές γενιές: το 2000 με «Κυρίες και Κυρίους άνω των 65 ετών» και το 2008 με εφήβους 14–18 ετών, διερευνώντας κάθε φορά τι σημαίνει «επαφή» σε διαφορετικές ηλικίες.
«Να αποκαλύπτεις τον εαυτό σου»
«Το Kontakthof είναι ένας τόπος όπου συναντιούνται άνθρωποι που αποζητούν επαφή. Να φανερώσεις τον εαυτό σου, να τον αρνηθείς. Με φόβους. Επιθυμία. Απογοητεύσεις. Απελπισία. Πρώτες εμπειρίες. Πρώτες απόπειρες. Τρυφερότητα και ό,τι προκύπτει απ’ αυτή», είχε δηλώσει η Bausch.
Η ίδια τόνιζε πως δεν την ενδιέφερε «πώς κινούνται οι άνθρωποι, αλλά τι είναι αυτό που τους κινεί» — τα συναισθήματα, η επιθυμία, η ανασφάλεια, η ανάγκη για επικοινωνία και η μοναξιά.
Ένα έργο που αντέχει στον χρόνο
Όπως σημειώνουν οι καλλιτεχνικοί διευθυντές Josephine Ann Endicott και Δάφνις Κόκκινος, «εκείνο που αντέχει στον χρόνο στο Kontakthof της Pina Bausch είναι η παρουσία των ανθρώπων και της καθημερινότητάς τους πάνω στη σκηνή, που αποκαλύπτει τις επιθυμίες, τις ανασφάλειες και τον πόθο τους για οικειότητα και αγάπη».
Πηγή φωτογραφίας: Εθνικό Θέατρο – Φωτογράφος: Karol Jarek
Διαβάστε επίσης:
Ρωσία: Θα καταρρίψουμε τους Tomahawk και θα βομβαρδίσουμε τις θέσεις εκτόξευσης
Επίθεση του Πεκίνου στον πρόεδρο της Ταϊβάν: «Εκπορνεύεται» για να καλοπιάσει τον Τραμπ