Σε εφαρμογή τίθεται ο νέος κανονισμός του Δήμου Αθηναίων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών.
Η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, δήλωσε στην ΕΡΤ πως ο Δήμος έχει εκπονήσει κανονιστική απόφαση που «επαναφέρει ρυθμίσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τις συμπληρώνει», θέτοντας νέα όρια ταχύτητας και κανόνες στάθμευσης. Η δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι.
Πού θα επιτρέπεται και πού θα απαγορεύεται η κυκλοφορία
Σύμφωνα με τον κανονισμό, τα ηλεκτρικά πατίνια επιτρέπεται να κινούνται μόνο σε δρόμους με όριο ταχύτητας έως 50 χλμ./ώρα, ενώ απαγορεύεται η χρήση τους σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα και άλση.
Στην Πλάκα και το Ψυρρή επιτρέπεται η κίνηση μόνο με ταχύτητα πεζού, ενώ οι πεζόδρομοι της Ερμού και της Αιόλου προστέθηκαν στις ζώνες απαγόρευσης.
Αντίστοιχα, στους χώρους πρασίνου, όπως Λυκαβηττός, Στρέφης και Εθνικός Κήπος, η χρήση πατινιών δεν επιτρέπεται. Το Πεδίον του Άρεως εξαιρείται, καθώς υπάγεται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Νέοι κανόνες στάθμευσης και έλεγχοι
Ο Δήμος καθορίζει συγκεκριμένες θέσεις μαζικής στάθμευσης, στις οποίες οι εταιρείες θα τοποθετούν τα πατίνια κάθε πρωί. Σε περιπτώσεις αντικοινωνικής στάθμευσης – όπως σε ράμπες ΑμεΑ ή ζώνες τυφλών – τα πατίνια θα απομακρύνονται από συνεργεία του Δήμου, βάσει της νομοθεσίας περί απορριμμάτων.
Η ευθύνη για την ορθή στάθμευση βαρύνει τις εταιρείες μίσθωσης, οι οποίες μπορούν να μετακυλίουν το πρόστιμο στους πελάτες τους. Παράλληλα, προτείνεται να εφαρμοστεί μηχανισμός αυτόματης χρέωσης, ώστε ο πελάτης να συνεχίζει να πληρώνει μέχρι να επιστρέψει το πατίνι στη σωστή θέση.
Τεχνολογικά μέτρα
Τέλος, ο Δήμος ζητά από τις εταιρείες να εξοπλίσουν τα πατίνια με τσιπ εντοπισμού και κόφτες ταχύτητας, όπως προβλέπει η νομοθεσία, ώστε να διασφαλίζεται ο έλεγχος και η ασφάλεια.
«Στηριζόμαστε στην ευθύνη των εταιρειών να εφαρμόσουν τα μέτρα αυτά, καθώς η τεχνολογία το επιτρέπει», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ευαγγελίδου.
Διαβάστε επίσης:
ΠΟΥ: Ένα στα επτά παιδιά στην Ευρώπη ζει με ψυχική διαταραχή
Καραϊβική: Βυθίστηκε καταμαράν – Στη θάλασσα οι 55 τουρίστες
IRON: Το νέο κινεζικό ρομπότ μοιάζει επικίνδυνα με άνθρωπο











