Σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού στο δίκτυο του Μετρό εκφράζουν οι εργαζόμενοι, καθώς αποκαλύφθηκαν δύο περιστατικά εντός μόλις 40 ημερών, στα οποία συρμοί ακινητοποιήθηκαν εντός σήραγγας και εκτός της προβλεπόμενης αποβάθρας, εγείροντας κρίσιμα ερωτήματα για τη λειτουργία των αυτόματων συστημάτων και την κατάσταση του τροχαίου υλικού.
Το πιο πρόσφατο συμβάν καταγράφηκε το πρωί της Δευτέρας στον σταθμό «Χαλάνδρι», όπου συρμός της σειράς 1 («γαλλικοί») απέτυχε να σταματήσει στο σωστό σημείο, με αποτέλεσμα μόνο μισό βαγόνι να βρίσκεται στην αποβάθρα. Το περιστατικό συνέβη μετά από αλλαγή σε αυτόματο σύστημα (, τονίζοντας την ευαισθησία των παλαιότερων συρμών.
Το Σωματείο Ηλεκτροδηγών του Μετρό κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση «επικίνδυνη». Οι εργαζόμενοι τονίζουν πως δεν πρόκειται για τυχαία συμβάντα, καθώς παρόμοια αστοχία συνέβη 40 ημέρες νωρίτερα στον σταθμό «Αμπελόκηποι» με συρμό της σειράς 2. Το Σωματείο αμφισβητεί την άρτια λειτουργία του αυτόματου συστήματος και την αποτελεσματικότητα της πέδησης στις «ταλαιπωρημένες ράγες». Με έντονο ύφος, οι εργαζόμενοι διερωτώνται: «Μήπως έχει απομειωθεί ο βαθμός σημαντικότητας που θα έπρεπε να δίδεται και οι συρμοί δεν τυγχάνουν της δέουσας φροντίδας; Και αν ναι, ποιος φέρει την ευθύνη;» «Είτε η τύχη είτε μια αόρατη δύναμη, αποτρέπουν τα χειρότερα», αναφέρουν, υπογραμμίζοντας ότι η τύχη δεν αποτελεί εχέγγυο ασφάλειας για ένα κρίσιμο μέσο μαζικής μεταφοράς.
Η ξεκάθαρη θέση των εργαζομένων είναι ότι οι συνθήκες λειτουργίας, πιθανότατα λόγω χρόνιας υποστελέχωσης, έλλειψης ανταλλακτικών και ανεπαρκούς συντήρησης, οδηγούν σε φαινόμενα που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων πολιτών.
Αντιμέτωπη με τις σοβαρές καταγγελίες, η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. επέλεξε την τακτική της υποβάθμισης, επιχειρώντας να εμφανίσει τα δύο σοβαρά περιστατικά ως «φυσιολογική» εξέλιξη. Η ΣΤΑΣΥ υποστηρίζει ότι: «Περιστατικά υπέρβασης αποβάθρας έχουν σημειωθεί και στο παρελθόν και συμβαίνουν ανά διαστήματα στο δίκτυο του Μετρό, χωρίς ωστόσο να τίθεται θέμα ασφάλειας».
Αν και παραδέχεται την πιθανότητα «απορρύθμισης συστημάτων» που οδηγεί σε υπέρβαση, η Διοίκηση επιμένει ότι τα αυτοματοποιημένα και τα εφεδρικά συστήματα διασφαλίζουν την ασφάλεια. Αυτή η προσπάθεια υποβάθμισης των συμβάντων και η επίκληση του «περιστατικά συμβαίνουν» αποκρύπτει την ουσία: Τα δύο συμβάντα μέσα σε 40 μέρες δεν είναι απλώς τεχνικές βλάβες, αλλά συμπτώματα ενός συστήματος που φθείρεται λόγω των μνημονιακών πολιτικών και της διαχρονικής υποχρηματοδότησης των δημόσιων μεταφορών.
Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ για τη συντήρηση, ότι δηλαδή οι συρμοί «είναι ελεγμένοι» και περνούν από «περιοδικούς ελέγχους», κρίνεται ανεπαρκής και προσβλητική μπροστά στην τεκμηριωμένη ανησυχία των ίδιων των εργαζομένων, οι οποίοι ζουν καθημερινά την επισφάλεια.
Ζητείται άμεση διερεύνηση των αιτιών των αστοχιών και ουσιαστική ενίσχυση του προσωπικού και της συντήρησης, πριν η «τυχαιότητα» οδηγήσει σε τραγωδία.
Διαβάστε επίσης:
Μυτιλήνη: Ξεκινά η καταγραφή των ζημιών από τις καταστροφικές πλημμύρες
Η «μάχη» του Αλέξη Τσίπρα με τους γιους του για τον Snik και τον ΛΕΞ
Νίκαια: Έβαλαν φωτιά σε αυτοκίνητο σωφρονιστικού υπαλλήλου – Βρέθηκε χειροβομβίδα στην αυλή του











