Tροποποιήσεις στις υπηρεσίες διαφήμισης για να αποφύγει τον κίνδυνο διαχωρισμού της επιχείρησής της, αντιπροτείνει η Google στην Κομισιόν, αλατοπιπερώνοντας τη διελκυστίνδα της διαμάχης ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Η κίνηση έρχεται μετά την έναρξη νέας έρευνας από την Κομισιόν για την παραβίαση του ευρωπαϊκού νόμου για τις ψηφιακές αγορές, Digital Markets Act (DMA) και δύο μήνες μετά το πρόστιμο €2,95 δισ. που επιβλήθηκε στη Google για κατάχρηση κυριαρχικής θέσης, μια απόφαση που προκάλεσε την οργή της διοίκησης Τραμπ. Εντός ΕΕ, η εταιρεία έχει λάβει προθεσμία 60 ημερών για να επιλύσει τα ζητήματα που έχουν ανακύψει.
Τι αντιπρότεινε η Google
«Η πρότασή μας υλοποιεί πλήρως την απόφαση, χωρίς να απαιτείται ένας διαχωρισμός που θα προκαλούσε αναστάτωση και θα βλάπτει χιλιάδες Ευρωπαίους εκδότες και διαφημιστές που χρησιμοποιούν τα εργαλεία της Google για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, με την Google να εξακολουθεί να διαφωνεί με την απόφαση της Κομισιόν, παρόλο που αποδέχθηκε τις τροποποιήσεις.
Η Google υπέβαλε την επίσημη απάντησή της αλλά δεν περιείχε διαρθρωτικά μέτρα, όπως πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων ή διάσπαση της επιχείρησης, για την αντιμετώπιση των ανησυχιών που είχε εκφράσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όταν επέβαλε πρόστιμο 2,95 δισεκατομμυρίων ευρώ στη Google τον Σεπτέμβριο για τη συμπεριφορά της.
Η Google πρότεινε μια σειρά από άμεσες αλλαγές στα προϊόντα της, όπως να δώσει στους εκδότες μεγαλύτερη δύναμη καθορισμού τιμών, καθώς και πιο μακροπρόθεσμες λύσεις για να αυξήσει τη διαλειτουργικότητα των εργαλείων adtech που διαθέτει. «Η πρότασή μας απευθύνεται πλήρως στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής χωρίς μια ταραχώδη διάσπαση που θα έβλαπτε τις χιλιάδες Ευρωπαίων εκδοτών και διαφημιζόμενων», δήλωσε εκπρόσωπος της Google σε ανακοίνωση.
Μεσοβέζικη η απάντηση από Κομισιόν
Τα μέτρα που πρότεινε η Google στις Βρυξέλλες υπολείπονται κατά πολύ της διαρθρωτικής εκποίησης που τόσο η Κομισιόν όσο και το αμερικανικό αντίστοιχό της είχαν θεωρήσει ως λύση για τη στρέβλωση του ανταγωνισμού στον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης.
Ωστόσο , εκπρόσωπος της Κομισιόν επιβεβαίωσε με δήλωσή του την Παρασκευή (14/11) ότι ο ευρωπαϊκός εκτελεστικός οργανισμός έλαβε την πρόταση της Google, την οποία θα αναλύσει.
Υπενθυμίζεται ότι η Google έχει επίσης βρεθεί στο στόχαστρο μιας σειράς ερευνών στο πλαίσιο του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) της ΕΕ, ο οποίος θεσπίστηκε το 2022 για να ενισχύσει τον ανταγωνισμό στην οικονομία των ψηφιακών πλατφορμών. Την Πέμπτη (13/11), η Κομισιόν ξεκίνησε μια νέα έρευνα στα πλαίσια του DMA σχετικά με την υποβάθμιση από τη Google περιεχομένου τύπου spam σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους.
Τι λένε τα ειδησεογραφικά πρακτορεία
Η αποκάλυψη από πλευράς Google ότι υπέβαλε μια σειρά τεχνικών αλλαγών προκάλεσε άμεση κριτική από εκδότες που βασίζονται στα εργαλεία adtech της εταιρείας. «Οι συμπεριφορικές προσαρμογές έχουν δοκιμαστεί επανειλημμένα επί πολλά χρόνια και έχουν αποτύχει να εξισορροπήσουν αυτή την αγορά», δήλωσε η Άντζελα Μιλς Γουέιντ, εκτελεστική διευθύντρια του European Publishers Council.
«Χωρίς διαρθρωτική αλλαγή, η Google θα συνεχίσει να κατέχει και να ελέγχει τα εργαλεία και τις ροές δεδομένων που καθορίζουν τους όρους του εμπορίου για ολόκληρο το ψηφιακό διαφημιστικό οικοσύστημα», πρόσθεσε.
Οι ειδησεογραφικοί εκδότες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού παραπονιούνται εδώ και χρόνια ότι έχουν ελάχιστες εναλλακτικές πέρα από την Google για να διαχειριστούν τις διαφημιστικά χρηματοδοτούμενες επιχειρήσεις τους, γεγονός που τελικά αυξάνει το κόστος για τον ήδη δοκιμαζόμενο κλάδο. Αυτά τα παράπονα κορυφώθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2020, όταν τόσο το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ όσο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησαν αντιμονοπωλιακές έρευνες για τον έλεγχο που ασκεί η Google στα συστήματα που στηρίζουν τη διαδικτυακή διαφήμιση.
Διαβάστε επίσης:
Το τηλεοπτικό μήνυμα της ΠΑΕ ΠΑΟΚ κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας
Καραμέρος vs Κυρανάκης: Ο χαρακτηρισμός που άναψε σπίθες στη Βουλή
Έρχεται σύγκρουση ΝΑΤΟ – Ρωσίας; – Οι δηλώσεις του Γερμανού υπουργού Άμυνας











