No Result
View All Result
03/10/2025 - 18:55:57
20 °c
Athens
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
No Result
View All Result

Τεχνητή νοημοσύνη και πληθωρισμός τρομάζουν τους CEOs

Υποχωρούν από την ατζέντα των στελεχών τα θέματα της βιωσιμότητας και της κλιματικής αλλαγής, τα οποία προβληματίζουν περισσότερο τους καταναλωτές

Από NON PAPER NEWSROOM
3 Οκτωβρίου - 12:54
Τεχνητή νοημοσύνη και πληθωρισμός τρομάζουν τους CEOs
Του Κώστα Νούση

Απότομη πτώση από τις βασικές προτεραιότητες των CEOs παρουσιάζουν η βιωσιμότητα και οι κίνδυνοι που προέρχονται από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ενώ τη θέση τους -καταλαμβάνοντας μάλιστα την κορυφή της ατζέντας- παραχωρούν στην τεχνητή νοημοσύνη, τον πληθωρισμό και την γεωπολιτική αβεβαιότητα, τη στιγμή που η καταναλωτική κοινότητα προβληματίζεται για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Σύμφωνα με έρευνα της Bain & Company η μείωση του ενδιαφέροντος για τη βιωσιμότητα θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικό κόστος. Εκτιμά μάλιστα ότι μια αύξηση της θερμοκρασίας κατά 2 βαθμούς Κελσίου, πέραν των καταστροφικών περιβαλλοντικών και κοινωνικών συνεπειών, δύναται να μειώσει την αξία του δείκτη S&P 500 κατά 6 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Από τα ευρήματα της νέας έρευνας προκύπτει ότι οι εταιρείες δυσκολεύονται να εκπληρώσουν τις υπάρχουσες δεσμεύσεις τους για τη βιωσιμότητα. Το 30% των εταιρειών που γνωστοποιούν την πρόοδό τους σε δείκτες βιωσιμότητας μέσω του CDP απέχουν σημαντικά από τους στόχους μείωσης των εκπομπών Scope 1 και 2, και σχεδόν οι μισές υστερούν στις εκπομπές Scope 3. Παράλληλα, πολλές εταιρείες επαναξιολογούν, προσαρμόζουν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανακαλούν τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα.

Ανησυχία των καταναλωτών για την κλιματική αλλαγή

Ενώ οι CEOs αντιμετωπίζουν αντικρουόμενες προτεραιότητες, το μήνυμα από τους καταναλωτές παγκοσμίως είναι ξεκάθαρο. Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 19.000 καταναλωτές, από 10 χώρες, δείχνει πως το 61% δηλώνει ότι η ανησυχία τους για την κλιματική αλλαγή έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια, συχνά πυροδοτούμενη από προσωπικές εμπειρίες ακραίων καιρικών φαινόμενων.

Οι καταναλωτές στη Βραζιλία, την Ινδονησία και την Ιταλία – χώρες που έχουν βιώσει καταστροφικά καιρικά φαινόμενα τους τελευταίους μήνες – παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξανόμενη ανησυχία για την κλιματική αλλαγή.

Ενώ το 76% των καταναλωτών παγκοσμίως πιστεύει ότι ένας βιώσιμος τρόπος ζωής είναι σημαντικός «επειδή οι ενέργειές μας έχουν αντίκτυπο», οι καταναλωτές στη Βραζιλία (90%), την Ινδονησία (90%) και την Ιταλία (84%) αισθάνονται ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Οι καταναλωτές υποστηρίζουν πως οι εταιρείες λιανικού εμπορίου διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή βιώσιμων αγορών. Παρ’ ότι οι εμπειρίες ακραίων καιρικών φαινόμενων είναι ο κύριος λόγος που ωθεί τους καταναλωτές στην αγορά βιώσιμων προϊόντων, το 35% αναφέρει άρθρα και ντοκιμαντέρ στα μέσα ενημέρωσης, το 33% τη διαθεσιμότητα και το 28% καμπάνιες ευαισθητοποίησης από εταιρείες.

Η βιωσιμότητα απασχολεί έντονα τους αγοραστές B2B

Οι αγορές με γνώμονα τη βιωσιμότητα δεν περιορίζονται μόνο στους καταναλωτές. Η έρευνα της Bain σε 500 αγοραστές και πωλητές B2B δείχνει ότι η βιωσιμότητα αποτελεί ένα από τα τρία κορυφαία κριτήρια αγορών, με το 36% να δηλώνει ότι θα εγκατέλειπε προμηθευτές που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες βιωσιμότητας.

Σχεδόν το 60% είναι διατεθειμένο να το πράξει σε τρία χρόνια από τώρα. Παρομοίως, η έρευνα διαπιστώνει ότι σχεδόν το 50% των αγοραστών B2B θα ξόδευε κατά 5% ή περισσότερο για τη βιωσιμότητα σήμερα, ενώ αναμένουν πως η προθυμία τους να πληρώσουν παραπάνω θα αυξηθεί στο μέλλον.

Ωστόσο, αυτό το μήνυμα δεν φαίνεται να έχει περάσει στους προμηθευτές. Παρότι το 85% των προμηθευτών δηλώνουν ότι ενσωματώνουν σε κάποιο βαθμό τη βιωσιμότητα στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, μόλις 27% θεωρούν ότι γνωρίζουν καλά τις ανάγκες βιωσιμότητας των πελατών τους.

Η Bain προτείνει τέσσερα βήματα – εστιασμένα στον πελάτη, την δημιουργία αξίας, τις πωλήσεις και την τιμολόγηση – που μπορούν να κάνουν οι προμηθευτές για να προωθούν τη βιωσιμότητα με πιο έξυπνο τρόπο.

Tags: βιώσιμη ανάπτυξηΚλιματική αλλαγήπληθωρισμόςΤεχνητή Νοημοσύνη
NON PAPER NEWSROOM

NON PAPER NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

Coca-Cola: Ολοκλήρωσε αντιπλημμυρικά έργα στα Τρίκαλα ένα χρόνο μετά τον «Ντάνιελ»

Next Post

Σοφία Ζαχαράκη: Διπλασιάζεται το μηνιαίο επίδομα αναδοχής για παιδιά με αναπηρία

Related Posts

Από 3,20% έως 3,50% το εύρος απόδοσης για το ομόλογο των 500 εκατ. ευρώ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Επιχειρείν

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε αναλυτές: Αναμένονται μερίσματα 100 εκατ. ευρώ από παραχωρήσεις

Από Nonpapers.gr Newsroom
3 Οκτωβρίου - 13:59
«Καμπάνα» άνω των 2,2 εκατ. ευρώ σε «Lidl» και «Σκλαβενίτης» – τι αφορούν τα πρόστιμα
Επιχειρείν

Ανοδικά συνεχίζει η αγορά σούπερ μάρκετ

Από Nonpapers.gr Newsroom
30 Σεπτεμβρίου - 19:20
χρηματιστήριο αθηνών
Επιχειρείν

Χρηματιστήριο: «Χορός» δισ. για τους μεγάλους ομίλους τα εταιρικά ομόλογα – Σήκωσαν πάνω από 3,5 δισ. το τελευταίο τρίμηνο

Από Γιώργος Καλούμενος
29 Σεπτεμβρίου - 08:52
ΑΒΑΞ: Αποτελέσματα ρεκόρ στο εξάμηνο με ανεκτέλεστο 2,76 δισ. ευρώ
Επιχειρείν

ΑΒΑΞ: Αποτελέσματα ρεκόρ στο εξάμηνο με ανεκτέλεστο 2,76 δισ. ευρώ

Από Γιώργος Καλούμενος
26 Σεπτεμβρίου - 09:47
Τι κρύβουν οι επιθέσεις της αντιπολίτευσης στους υπουργούς του Κυριάκου Μητσοτάκη
Επιχειρείν

Στο στόχαστρο της ΝΕΑΡ ο Γιώργος Φλωρίδης

Από Μπάμπης Χριστακόπουλος
25 Σεπτεμβρίου - 20:47
Eurostat: Πάνω από 1 στους 10 Έλληνες αδυνατεί να έχει ένα κανονικό γεύμα
Επιχειρείν

Σούπερ Μάρκετ: Το παρασκήνιο πίσω από τα  πρόστιμα σε Σκλαβενίτη και Lidl

Από Γιώργος Καλούμενος
25 Σεπτεμβρίου - 09:21
Next Post
Σοφία Ζαχαράκη: Διπλασιάζεται το μηνιαίο επίδομα αναδοχής για παιδιά με αναπηρία

Σοφία Ζαχαράκη: Διπλασιάζεται το μηνιαίο επίδομα αναδοχής για παιδιά με αναπηρία

No Result
View All Result

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Kατηγορίες

  • BOX-1 (670)
  • BOX-2 (713)
  • BOX-3 (718)
  • BOX-4 (768)
  • Lifestyle (375)
  • Media (179)
  • North Papers (18)
  • Observer (3)
  • Shadows of power (383)
  • Slider (7)
  • VARονος (4)
  • Αθλητικά (849)
  • Άρθρα (137)
  • Αφιερώματα (87)
  • Διεθνή (3.291)
  • Ελλάδα (4.505)
  • Επιχειρείν (106)
  • Έρευνες (154)
  • Οικονομία (688)
  • Πολιτική (2.391)
  • Πολιτισμός (245)
  • Συνεντεύξεις (18)
  • Χωρίς κατηγορία (283)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιοι πάνε στο νέο κόμμα Τσίπρα – Όλα τα ονόματα – Ποιοι μένουν εκτός
Πολιτική

Ποιοι πάνε στο νέο κόμμα Τσίπρα – Όλα τα ονόματα – Ποιοι μένουν εκτός

Από Nonpapers.gr Newsroom
31 Αυγούστου - 09:06
Φωτιές άναψε στο Μαξίμου ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης με ανάρτηση – μυστήριο
BOX-1

Φωτιές άναψε στο Μαξίμου ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης με ανάρτηση – μυστήριο

Από Nonpapers.gr Newsroom
31 Αυγούστου - 09:26
ΝΔ - Νέα Δημοκρατία
BOX-1

Η κρίση διαδοχής στη ΝΔ: Ποιοι είναι οι 5+1 δελφίνοι που περιμένουν στη γωνία τον Μητσοτάκη 

Από Nonpapers.gr Newsroom
3 Αυγούστου - 07:35
Η πολύπαθη κεντροαριστερά και το κόμμα… Πολάκη
Πολιτική

Καταγγελία “βόμβα” του Πολάκη για την Σεμερτζίδου και τον σύντροφό της: Ήταν και οι δύο υποψήφιοι με τη ΝΔ

Από Nonpapers.gr Newsroom
5 Αυγούστου - 06:40
Non Papers

Non Paper Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ