Μία εναλλακτική προσέγγιση των γεγονότων που συνετέλεσαν στη διαμόρφωση του ροκ στοιχείου και της ροκ κουλτούρας στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’60 παρουσιάζουν οι εκδόσεις ΌγδοοΡοκ.
Το νέο βιβλίο του Φώντα Τρούσα με τίτλο «Ροκ και Ελληνικό Ροκ στη Μακρά Δεκαετία του ’60: Μια Αντι-Ανάγνωση», επιχειρεί να θίξει από μία εναλλακτική σκοπιά όλες τις κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές που οδήγησαν στην σύνθεση του ελληνικού ροκ ήχου και της κουλτούρας της δεκαετίας του 1960. Μέσα από το βιβλίο, ο Φώντας Τρούσας αναλύει πώς η μουσική, η νεολαία και οι καλλιτεχνικές κινήσεις επηρεάστηκαν και συνδέθηκαν με τα γεγονότα της εποχής, προσφέροντας μια «αντι-ανάγνωση» της ιστορίας του ελληνικού ροκ.
Το βιβλίο εξετάζει πώς το ροκ εμφανίστηκε και καθιερώθηκε στην Ελλάδα, από τα πρώτα βήματα μέχρι τη δεκαετία 1956-1974, μέσα από τις πολιτικές, κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες της εποχής. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο περιοδικό «Μοντέρνοι Ρυθμοί», το οποίο υπήρξε καθοριστικό μέσο διάδοσης της ροκ κουλτούρας στα ελληνικά μέσα των sixties.
Η περίοδος της δικτατορίας και οι προγενέστερες δεκαετίες καταγράφονται με λεπτομέρεια, ενώ αναλύεται η σχέση του ελληνικού ροκ με τον στρατό, η επιρροή της ψυχεδέλειας και η αντίδραση της «μαύρης» πολιτικής σκηνής. Σημαντικά ιστορικά γεγονότα, όπως οι συναυλίες των Rolling Stones στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας το 1967 ή η παρουσία των John Lennon και Yoko Ono στην Αθήνα του 1969, φωτίζονται μέσα από το πρίσμα της πολιτικής και πολιτισμικής κατάστασης.
Παράλληλα, η έκδοση διερευνά τις απόψεις κορυφαίων Ελλήνων καλλιτεχνών και διανοούμενων, όπως ο Μίκης Θεοδωράκης για τους Beatles και το Woodstock, οι μαοϊκοί, η Εκκλησία και η σχέση τους με τη ροκ κουλτούρα, καθώς και η προσωπική πορεία καλλιτεχνών όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο Δημήτρης Πουλικάκος.
Επιπλέον, η σχέση των χίπις με τον ποιητή Λευτέρη Πούλιο, οι εμφανίσεις ξένων γκρουπ επί δικτατορίας, αλλά και προσωπικότητες όπως ο Rocky Shahan και η Αννίτα Κουτσουβέλη, συνθέτουν ένα πλήρες ψηφιδωτό της εποχής. Το βιβλίο καταλήγει στα γεγονότα του Πολυτεχνείου και τον Νοέμβρη του ’73, αποδεικνύοντας την ισχυρή σύνδεση της μουσικής με τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις της χώρας.
Διαβάστε επίσης
Η πρεμιέρα του Stranger Things «έριξε» το Netflix
Το Βατικανό επαινεί το… νέο άλμπουμ της Rosalia
Πέθανε Αγάπη μου: Είδαμε την πολυαναμενόμενη ταινία της εβδομάδας











