Η Google δημοσίευσε το Year in Search 2025, την ετήσια ανασκόπηση που αποκαλύπτει τους όρους αναζήτησης με τη μεγαλύτερη αύξηση ενδιαφέροντος στην Ελλάδα, προσφέροντας ένα λεπτομερές στιγμιότυπο των ανησυχιών, των τάσεων και των στιγμών ψυχαγωγίας που χαρακτήρισαν το έτος. Η φετινή εικόνα αναδεικνύει μια ισχυρή ανάγκη για άμεση ενημέρωση και πληροφόρηση γύρω από ζητήματα καθημερινότητας και επικαιρότητας, σε συνδυασμό με το διαρκές ενδιαφέρον για την ψυχαγωγία και τον αθλητισμό.
Στην κορυφή των γενικών αναζητήσεων βρέθηκαν όροι που σχετίζονται άμεσα με την επικαιρότητα και τις κρατικές παροχές. Το «Σεισμός τώρα» κυριάρχησε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για άμεση πληροφόρηση σε έκτακτα γεγονότα, ενώ η καθημερινότητα και οι οικονομικές υποχρεώσεις αποτυπώνονται στις υψηλές θέσεις των αναζητήσεων για «Κοινωνικός Τουρισμός 2025», «Προσωπικός Αριθμός» και «ΕΝΦΙΑ 2025». Παράλληλα το οι «Βάσεις 2025» δείχνουν το αυξημένο ενδιαφέρον για τις πανελλήνιες εξετάσεις, ενώ το «Labubu» αναδείχθηκε ως ένα από τα viral trends της χρονιάς.
Στην κατηγορία πρόσωπα, το ελληνικό κοινό έδειξε ενδιαφέρον για δημοφιλείς καλλιτέχνες και πρόσωπα της επικαιρότητας. Στην κορυφή των αναζητήσεων βρέθηκαν η Κλαυδία, η Χρυσή Βαρδινογιάννη και ο Γιώργος Μαζωνάκης, ενώ ακολουθούν ο Κωνσταντίνος Καρέτσας, ο Στέλιος Καζαντζίδης και ο ράπερ Λεξ, μαζί με προσωπικότητες του αθλητισμού όπως ο Γιόνας Βαλαντσιούνας.
Αντίστοιχα, στις εκλιπούσες διασημότητες, η αναζήτηση περιελάμβανε τόσο διεθνείς μορφές όπως ο Ozzy Osbourne και ο David Lynch, όσο και εμβληματικές προσωπικότητες από την Ελλάδα, με τον Αλέξη Κούγια, την Καίτη Γκρέυ και τον Μίμη Δομάζο να ξεχωρίζουν.
Τα αθλητικά γεγονότα διατήρησαν την παραδοσιακά ισχυρή τους θέση, με το Eurobasket να ηγείται του ενδιαφέροντος. Οι φίλαθλοι στράφηκαν στη Google για να ενημερωθούν για τις μεγάλες αναμετρήσεις ελληνικών ομάδων σε μπάσκετ και ποδόσφαιρο, όπως ΑΕΚ εναντίον Ολυμπιακός και Ολυμπιακός εναντίον Παναθηναϊκός, αλλά και για ευρωπαϊκές διοργανώσεις όπως το Europa League.
Στον τομέα της ψυχαγωγίας, τόσο στις σειρές όσο και στις ταινίες κυριάρχησαν τόσο ελληνικές παραγωγές όσο και διεθνείς επιτυχίες. Στις σειρές ξεχώρισαν οι τίτλοι «Να με λες μαμά», «Άγιος Έρωτας» και το διεθνές φαινόμενο «Squid Game», ενώ στις ταινίες το ενδιαφέρον μονοπώλησαν τα «Nosferatu», «Anora» και «The Brutalist».
Η γαστρονομία αποτέλεσε επίσης έναν σημαντικό άξονα, με τις αναζητήσεις για συνταγές να συνδυάζουν την ελληνική παράδοση (μαγειρίτσα, τζιγεροσαρμάδες, σουτζουκάκια) με μοντέρνες ή διεθνείς επιλογές (cinnamon rolls, γουακαμόλε, sour cream).
Τέλος, η περιέργεια των χρηστών εκδηλώθηκε και μέσω των αναζητήσεων «Τι σημαίνει» και «Ποια είναι». Όροι όπως «ίντερσεξ», «νεποτισμός», «φλεξάρω» και «λάθε βιώσας» δείχνουν το πώς η κοινωνική συζήτηση και η επικαιρότητα διαμορφώνουν το online λεξιλόγιο, ενώ οι αναζητήσεις τύπου «Ποια είναι» κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από την «πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια» έως την «πρωτεύουσα της Νιγηρίας». Το Year in Search 2025 της Google κατέγραψε με ακρίβεια τον ψηφιακό παλμό της Ελλάδας, αναδεικνύοντας τις ανησυχίες και τις προτιμήσεις του κοινού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Διαβάστε επίσης:
Ανησυχία στη Νέα Δημοκρατία μετά την ηγετική επανεμφάνιση Τσίπρα (βίντεο)










