No Result
View All Result
05/12/2025 19:24
14 °c
Athens
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
  • AUTO MOTO
  • ΕΡΕΥΝΕΣ
  • ΥΓΕΙΑ
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
  • AUTO MOTO
  • ΕΡΕΥΝΕΣ
  • ΥΓΕΙΑ
Non Papers
No Result
View All Result

Μοτοσυκλέτα: Τα λάθη του συνεπιβάτη που μπορούν να γίνουν επικίνδυνα

Συμβουλές προς τον συνοδηγό

Από Nonpapers.gr Newsroom
5 Δεκεμβρίου 2025
Μοτοσυκλέτα: Τα λάθη του συνεπιβάτη που μπορούν να γίνουν επικίνδυνα
Nonpapers.gr Newsroom

Nonpapers.gr Newsroom

Η παρουσία δεύτερου ατόμου στη μοτοσυκλέτα δεν είναι ποτέ παθητική. Ο συνεπιβάτης συμμετέχει ουσιαστικά στον τρόπο που «συμπεριφέρεται» το όχημα στον δρόμο, καθώς κάθε κίνηση και αλλαγή στάσης επηρεάζει άμεσα την ισορροπία και την πορεία του. Γι’ αυτό, η σωστή συνεργασία με τον οδηγό, η επικοινωνία και η σταθερή στάση σώματος μετατρέπουν μια μετακίνηση σε ασφαλή και άνετη εμπειρία — ενώ τα λάθη μπορούν να οδηγήσουν σε απρόβλεπτες και επικίνδυνες καταστάσεις.

Ανέβασμα και κατέβασμα: Η πρώτη κρίσιμη στιγμή

Ο συνεπιβάτης πρέπει πάντα να ενημερώνει τον οδηγό πριν ανέβει ή κατέβει από τη μοτοσυκλέτα, ώστε ο αναβάτης να κρατήσει το όχημα απόλυτα σταθερό.
Η διαδικασία θέλει προσοχή:

  • Η κίνηση πρέπει να γίνει ομαλά, χωρίς «τινάγματα» του βάρους.

  • Αν χρησιμοποιηθεί το μαρσπιέ ως στήριξη, η πίεση είναι πολύ μεγάλη και χρειάζεται εμπειρία και από τους δύο, ώστε να μην χαθεί η ισορροπία και να μη στρεσαριστεί το υποπλαίσιο.

Στάση σώματος και ισορροπία: Ο βασικός κανόνας για ασφάλεια

Ο συνεπιβάτης πρέπει να κάθεται κοντά στον οδηγό – χωρίς κενό ανάμεσά τους. Η συγκέντρωση των μαζών βελτιώνει την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας.

  • Η στήριξη γίνεται ιδανικά στις χειρολαβές πίσω, και αν δεν υπάρχουν, με σταθερό κράτημα στη μέση του οδηγού.

  • Η προσοχή πρέπει να μένει στον δρόμο, ώστε ο συνεπιβάτης να προβλέπει επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.

  • Τα πόδια δεν σηκώνονται ποτέ από τα μαρσπιέ, ούτε αλλάζουν ασύμμετρα θέση.

  • Τα συχνά «χτυπήματα κρανών» οφείλονται σε έλλειψη προσαρμογής στις επιβραδύνσεις — ένα από τα πιο ενοχλητικά λάθη.

Στροφές: Το σώμα πρέπει να συνεργάζεται με τον οδηγό

Στις στροφές, ο συνεπιβάτης ακολουθεί φυσικά την κλίση του οδηγού.

Δεν χρειάζεται:

  • ούτε να «ρίχνει» υπερβολικά το βάρος του,

  • ούτε να παραμένει στητό σώμα σε αντίθετη θέση, προσπαθώντας να «ισορροπήσει» μόνος του.

Αυτές οι δύο λανθασμένες συμπεριφορές επηρεάζουν αρνητικά τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας.

Συμπεριφορά στη διαδρομή και επικοινωνία

Απότομες κινήσεις, αλλαγές θέσης ή μεταφορά του βάρους χωρίς προειδοποίηση αποτελούν σοβαρό κίνδυνο. Ο σωστός συνεπιβάτης πρέπει:

  • να κινείται ομαλά,

  • να ενημερώνει για οποιαδήποτε ενόχληση με απλά σήματα,

  • να έχει συμφωνήσει με τον οδηγό βασικούς «κανόνες» συνεννόησης πριν ξεκινήσει η διαδρομή.

Φυσικά, ο προστατευτικός εξοπλισμός —τουλάχιστον κράνος— είναι απαραίτητος και για τους δύο.
Η απουσία του επιφέρει πρόστιμα, αλλά κυρίως, δημιουργεί πραγματικό κίνδυνο.
Ο οδηγός έχει τον τελευταίο λόγο για το αν κάποιος μπορεί να ανέβει μαζί του, και η φράση «είναι κοντά, δεν πειράζει» δεν πρέπει να ειπωθεί ποτέ.

Τι πρέπει να θυμόμαστε

  • Ο συνεπιβάτης κάθεται κοντά και σταθερά στον οδηγό, με τα πόδια πάντα στα μαρσπιέ.

  • Ακολουθεί την κλίση της μοτοσυκλέτας στις στροφές.

  • Αποφεύγει απότομες μετακινήσεις που αλλάζουν το βάρος.

  • Συνεργάζεται και επικοινωνεί με τον αναβάτη.

  • Φορά πλήρη εξοπλισμό προστασίας για μέγιστη ασφάλεια.

ΠΗΓΗ: autotypos.gr

Διαβάστε επίσης:

SOS από  ΕΦΕΤ:  Ποια δημοφιλή σοκολατάκια ανακαλεί

Θοδωρής Μαραντίνης: Ερημίτης δεν είμαι αλλά δεν θα ξαναπαντρευτώ (βίντεο)

Η Meta συμφώνησε με κολοσσούς της ενημέρωσης για να τροφοδοτεί την AI

 

Tags: ασφάλεια στον δρόμομοτοσικλέτασυνοδηγός
ShareTweet
Previous Post

Ο Αλέξης Τσίπρας φέρνει πιο κοντά Φάμελλο και Χαρίτση

Next Post

Εβελίνα Σκίτσκο: Οι εξομολογήσεις της για τον καρκίνο και τη μητρότητα (βίντεο)

Related Posts

Η Citroën λανσάρει πρόγραμμα απόσυρσης με σημαντικά οφέλη
Auto Moto

Η Citroën λανσάρει πρόγραμμα απόσυρσης με σημαντικά οφέλη

Από Nonpapers.gr Newsroom
04/12/2025
Τα ναρκοτέστ στην φαρέτρα της τροχαίας από το 2026
Auto Moto

Τα ναρκοτέστ στην φαρέτρα της τροχαίας από το 2026

Από Nonpapers.gr Newsroom
04/12/2025
Απειλή προστίμου για «θαμπές» πινακίδες – Το συχνό λάθος που κοστίζει 350 ευρώ
Auto Moto

Απειλή προστίμου για «θαμπές» πινακίδες – Το συχνό λάθος που κοστίζει 350 ευρώ

Από Nonpapers.gr Newsroom
04/12/2025
Τζιτζικώστας: Ανοιχτή για παράταση η ΕΕ στους κινητηρές εσωτερικής καύσης
Auto Moto

Τζιτζικώστας: Ανοιχτή για παράταση η ΕΕ στους κινητηρές εσωτερικής καύσης

Από Nonpapers.gr Newsroom
03/12/2025
Η Κίνα πλημμυρίζει τη Δύση με αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης
Auto Moto

Η Κίνα πλημμυρίζει τη Δύση με αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης

Από Nonpapers.gr Newsroom
02/12/2025
6 απλοί τρόποι για να «καις» λιγότερο καύσιμο
Auto Moto

6 απλοί τρόποι για να «καις» λιγότερο καύσιμο

Από Nonpapers.gr Newsroom
01/12/2025
Next Post
Εβελίνα Σκίτσκο: Οι εξομολογήσεις της για τον καρκίνο και τη μητρότητα (βίντεο)

Εβελίνα Σκίτσκο: Οι εξομολογήσεις της για τον καρκίνο και τη μητρότητα (βίντεο)

No Result
View All Result

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Λαρισαίοι αγρότες: «Θα είμαστε στα μπλόκα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά αν χρειαστεί» (βίντεο)
Ελλάδα

Λαρισαίοι αγρότες: «Θα είμαστε στα μπλόκα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά αν χρειαστεί» (βίντεο)

Από Nonpapers.gr Newsroom
4 Δεκεμβρίου 2025
Οι εμφανίσεις Τσίπρα εντείνουν την εσωστρέφεια σε ΣΥΡΙΖΑ και ΝΕΑΡ
Πολιτική

Οι εμφανίσεις Τσίπρα εντείνουν την εσωστρέφεια σε ΣΥΡΙΖΑ και ΝΕΑΡ

Από Δημήτρης Χατζηνικόλας
5 Δεκεμβρίου 2025
Διεθνή

Γαλλία: Γάτος κρίθηκε… ένοχος από το Δικαστήριο

Από Nonpapers.gr Newsroom
4 Δεκεμβρίου 2025
Κακοκαιρία Byron: Γιατί τα φρεάτια μετατρέπονται σε σιντριβάνια από τη βροχή
Χωρίς κατηγορία

Κακοκαιρία Byron: Γιατί τα φρεάτια μετατρέπονται σε σιντριβάνια από τη βροχή

Από NONPAPERS NEWSROOM
5 Δεκεμβρίου 2025
Non Papers

Non Paper Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
  • AUTO MOTO
  • ΕΡΕΥΝΕΣ
  • ΥΓΕΙΑ