Όλοι οι λάτρεις του off-road έχουν ονειρευτεί μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη ακριβώς για τις δικές τους ανάγκες. Στον τομέα αυτό, λίγοι γνωρίζουν καλύτερα τι ζητούν από μια μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου από τον Chris Birch. Ο Νεοζηλανδός αναβάτης πήρε ως βάση μια KTM 500 EXC-F του 2025 και ξεκίνησε να δημιουργεί την απόλυτη all-round μοτοσυκλέτα, ικανή να καλύψει μεγάλες αποστάσεις με άνεση, χωρίς συμβιβασμούς στις δυνατότητες σε τεχνικά κομμάτια.
«Αυτή είναι η δική μου εκδοχή μοτοσυκλέτας για όλα», δηλώνει ο Birch. «Ξεκίνησα με την KTM 500 EXC, πρόσθεσα λίγη δόση Rally και μια πινελιά Hard Enduro. Ήθελα να είναι άνετη για οδήγηση όλη μέρα και να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις, χωρίς ποτέ να θυσιάζω την απόδοση.»
Σχεδίαση και αυτονομία
Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει στη μοτοσυκλέτα είναι τα μεγάλα δίδυμα ρεζερβουάρ καυσίμου. Τοποθετημένα χαμηλά και μπροστά, ενσωματώνουν και την ποδιά αλουμινίου, αυξάνοντας σημαντικά την αυτονομία σε σχέση με το στάνταρ ντεπόζιτο των 8,5 λίτρων. Η σχεδίαση βασίζεται στο KTM 450 Rally Replica και έχει προσαρμοστεί για την 500 EXC-F, με τον Birch να ανακοινώνει ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμα και στο κοινό.
Ο πύργος της μοτοσυκλέτας είναι κατασκευή της ελληνικής εταιρείας Aurora και φιλοξενεί μονάδα GPS, με σχέδια για μελλοντική τοποθέτηση Rally Tablet.
«Δεν είμαι σίγουρος αν μια κατασκευή σαν αυτή ολοκληρώνεται ποτέ πραγματικά, οπότε αυτό είναι το σημείο που βρίσκομαι τώρα. Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα», προσθέτει ο Birch.
Τεχνικές λεπτομέρειες και εργονομία
Οι αναρτήσεις είναι ενισχυμένες με εξαρτήματα WP Pro και ρυθμισμένες στις ΗΠΑ σύμφωνα με τις προτιμήσεις του Birch. Η σέλα διαθέτει αντιολισθητικό υλικό, ενισχύει το πίσω μέρος χωρίς να επηρεάζει την εργονομία στο μπροστινό, προσφέροντας άνεση για οδήγηση μεγάλης διάρκειας.
Το τιμόνι είναι εξοπλισμένο με aftermarket γκαζιέρα, μανέτες, ενισχύσεις στα καβαλέτα, διακόπτες, αθραύστους καθρέπτες Double Take και δύο εντυπωσιακές συσκευές. Η μία επιτρέπει τη ρύθμιση της πίεσης του πίσω ελαστικού εν κινήσει μέσω κομπρεσέρ και ειδικών γραμμών αέρα, ενώ η άλλη ελέγχει σε πραγματικό χρόνο τη χαρτογράφηση του κινητήρα, το traction control και τον quickshifter, προσφέροντας δυνατότητα «πείραγμα» των χαρτογραφήσεων μέσω οθόνης αφής.
Το «build» ολοκληρώνουν τα ελαστικά Mitas Terra Force R και η εξάτμιση της Akrapovic, συνθέτοντας μια μοτοσυκλέτα που συνδυάζει απόδοση, αυτονομία και τεχνική ικανότητα σε ένα πακέτο έτοιμο για όλα τα off-road σενάρια.
Η δράση στην πράξη
Η μοτοσυκλέτα του Chris Birch δεν μένει μόνο στη θεωρία: σε βίντεο που κυκλοφορεί ο ίδιος παρουσιάζει τη 500 EXC-F σε πλήρη δράση, από μεγάλες αποστάσεις μέχρι τεχνικά μονοπάτια, αποδεικνύοντας ότι η ιδανική off-road μοτοσυκλέτα μπορεί να υπάρξει, όταν φτιαχτεί από κάποιον που ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται.
Διαβάστε επίσης:
Κατευθυνόμενα καυσαέρια: η νέα καινοτομία της Yamaha
Διπλώματα οδήγησης: Οι αλλαγές που… περιμένουν τους νέους οδηγούς – Τι σχεδιάζει το υπουργείο
Η ΕΕ αποσύρει το σχέδιο απαγόρευσης κινητήρων καύσης από το 2035










