Την ευκαιρία να αναπτυχθούν στην ελληνική αγορά αλλά και πέρα από τα ελληνικά σύνορα έχουν τα τελευταία χρόνια οι εγχώριες επιχειρήσεις του κλάδου προσωπικής φροντίδας και home care.
του Γιώργου Καλούμενου
Πρόκειται για μία αγορά της τάξης των 600 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα η οποία το 2025 τρέχει με ρυθμό της τάξης του 2% μετά από μία ελαφρά καθοδική χρονιά το 2024.
Σε επιμέρους τμήματα της αγοράς (σαπούνια, αφρόλουτρα, κρεμοσάπουνα, απορρυπαντικά ρούχων-πιάτων και μαλακτικά) δραστηριοποιούνται τόσο γνωστές πολυεθνικές εταιρείες όπως η Procter & Gamble και η Unilever, όσο και κάποιες ελληνικές εταιρίες όπως η Παπουτσάνης, η Rolco και η Endless.
Τα τελευταία χρόνια πάντως, παράγοντες του κλάδου, επισημαίνουν ότι υπάρχει μία τάση γενικότερης αποεπένδυσης πολυεθνικών ομίλων από την ευρωπαϊκή αγορά, γεγονός που δημιουργεί ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών εταιριών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Ο βασικός λόγος που οι πολυεθνικές τα τελευταία χρόνια δεν επενδύουν τόσο πολύ στην ευρωπαϊκή αγορά του home care και της προσωπικής φροντίδας, είναι ότι καθώς βλέπουν τους πληθυσμούς των περισσότερων χωρών της «γηραιάς ηπείρου» να μειώνονται, επιλέγουν να επενδύουν όλο και περισσότερο σε άλλες ηπείρους όπως για παράδειγμα στην Αφρική και την Ασία που οι πληθυσμοί και ιδιαίτερα οι νέες ηλικίες, αυξάνονται.
Την συγκυρία αυτή έρχονται να εκμεταλλευτούν ελληνικές εταιρίες όπως η Παπουτσάνης η οποία με συγκροτημένη αναπτυξιακή στρατηγική τα τελευταία χρόνια αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη σαπωνοποιία στην Ευρώπη. Μάλιστα είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην ελληνική αγορά λιανικής και διεθνής παραγωγός προϊόντων για την αγορά ξενοδοχειακών καλλυντικών και προσωπικής υγιεινής.
Στο Εννεάμηνο του 2025, ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 61 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με το 54% του συνολικού τζίρου να προέρχεται από αγορές εκτός Ελλάδας, γεγονός που υπογραμμίζει τη διεθνή δυναμική του ομίλου.
Τι έχει πετύχει η Παπουτσάνης
Σημειώνεται ότι η Παπουτσάνης δραστηριοποιείται σε 4 διακριτούς κλάδους: τα επώνυμα προϊόντα (32% του συνολικού κύκλου εργασιών), τις παραγωγές τρίτων (41%), τα ξενοδοχειακά προϊόντα (15%) και τις ειδικές σαπωνόμαζες (12%).
Σήμερα, εφαρμόζοντας ένα διεθνώς ανταγωνιστικό επιχειρηματικό και εμπορικό μοντέλο και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της στην παραδοσιακή σαπωνοποιία, η Παπουτσάνης:
• Έχει πετύχει την αναβίωση και διεύρυνση των εμπορικών της σημάτων με τη δημιουργία νέων επώνυμων brands που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις και ανάγκες, καθώς και την ανάπτυξη νέων και εξειδικευμένων προϊόντων για νέες αγορές. .
• Έχει εξελιχθεί σε διεθνή βιομηχανικό «παίκτη» με εξαγωγές σε 35 χώρες και σταθερές συνεργασίες με μεγάλες διεθνείς αλυσίδες λιανικής και πολυεθνικούς ομίλους για περισσότερο από μια 10ετία, για τις παραγωγές τρίτων και τις ειδικές σαπωνόμαζες.
• Διατηρεί υπερσύγχρονη και πλήρως καθετοποιημένη μονάδα, εφαρμόζοντας προηγμένες τεχνολογίες παραγωγής
Με έμφαση στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, η Παπουτσάνης διακρίνεται για τη συνεχή ενίσχυση των δικών της brands, την υπερσύγχρονη παραγωγική μονάδα, την επέκταση της διεθνούς παρουσίας, την αποτελεσματική εμπορική στρατηγική, την επιτυχημένη είσοδο σε νέες αγορές και κλάδους, αλλά και τις ισχυρές επιδόσεις με συνεχή ενίσχυση των δεικτών κερδοφορίας.
Με βάση την ανοδική της πορεία, στόχος της διοίκησης είναι ο διπλασιασμός του κύκλου εργασιών ανά 5ετία με πρόβλεψη για υπέρβαση των €100 εκατ. έως το 2028.
Διαβάστε επίσης:
Καμπανάκι Θεοδωρόπουλου στον ΣΕΒ: H παραγωγικότητα δε συνδέεται με την αύξηση των ωρών εργασίας.
ΕΕ: Διπλασιάζει τους δασμούς στον χάλυβα – Μειώνει τις εισαγωγές χωρίς δασμούς