Εξολόθρευσαν ηγετικά και υπηρεσιακά στελέχη της Χαμάς στη Γάζα, της Χεζπολά στο Λίβανο και του ιρανικού καθεστώτος στην Τεχεράνη. Κατέλαβαν νέα εδάφη στη Συρία μετά-Άσαντ και βομβάρδισαν με ΗΠΑ-Βρετανία, Υεμένη και Ιράν.
του Χρυσόστομου Λουκά
Οι ισραηλινοί μιλούν για αποδεκατισμό των συμμάχων του Ιράν και για μια Νέα Μέση Ανατολή που διαμορφώνεται μπροστά στα μάτια μας. Το μόνο όμως που βλέπουμε είναι η συνέχεια μιας γενοκτονίας στη Γάζα και εσχάτως ελληνόκτητα βαπόρια να βυθίζονται από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Μάτωσε η Ερυθρά Θάλασσα
Δυο πλοία μέσα σε μια εβδομάδα βυθίστηκαν και ενώ οι Χούθι βιντεοσκοπούσαν τα κατορθώματά τους προς επίδειξη στη Δύση.
Οι υποτυπώδεις μηχανισμοί ασφαλείας στην περιοχή, από ΗΠΑ και ευρωπαϊκές δυνάμεις, περισυνέλλεξαν 10 ανθρώπους από τη θάλασσα, ανάμεσά τους και ο μοναδικός Έλληνας φρουρός από το πλοίο Eternity C, ενώ υπάρχουν και τέσσερεις ακόμα νεκροί…
Αγνοούνταν τουλάχιστον 10 ακόμα μέλη του πληρώματος ενώ πληροφορίες εκτιμούσαν ότι έξι άτομα έχουν συλλάβει οι Χούθι που επανήλθαν στις επιθέσεις πλοίων που λένε ότι σχετίζονται με ισραηλινά λιμάνια.
Ενεργές απειλές
Το κατά πόσο οι Χούθι είναι βραχίονας της Τεχεράνης εξαρτάται από τον ποιον θα ρωτήσεις. Για Ισραήλ και Δύση δεν υπάρχει αμφιβολία ενώ αναλυτές επισημαίνουν και την αυτονομία που έχουν οι αντάρτες σε σχέση με τις -όποιες- υποδείξεις της Τεχεράνης.
Αναμφίβολα η Χεζπολά αποδυναμωμένη πλέον, έμεινε αδρανής όταν το Τελ Αβίβ βομβάρδιζε το Λίβανο. Βέβαια οι πολιτικές της εφεδρείες στη χώρα συντηρούν το status quo με την σιϊτική οργάνωση να παραμένει ενεργή.
Το Ιράν καθότι μεγάλο κράτος με τεχνογνωσία, επισπεύδει την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση της αεράμυνας του μετά τις ισραηλινές επιθέσεις, και ενώ διαμορφώνεται ένα κονσέσους στη Δύση ότι το πυρηνικό του πρόγραμμα έχει πάει πίσω μόλις ένα με δυο χρόνια.
Ταυτόχρονα οι Χούθι επανήλθαν στις επιθέσεις πλοίων εφόσον ο πόλεμος στη Γάζα συνεχίζεται. Με ΗΠΑ-Βρετανία να έχουν εξασφαλίσει προ διμήνου συμφωνία με τους αντάρτες για τα δικά τους πλοία, έμεινε η Ελλάδα… ξεκρέμαστη με πρωτοφανές κόστος για την ελληνική αλλά και διεθνή ναυτιλία.
Τα θανατηφόρα αυτά ναυάγια εκτίναξαν ήδη το κόστος ασφάλισης πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, από 0.4% της αξίας του πλοίου στο 1% της αξίας του, ένα έξτρα καθαρό κόστος για κάθε ταξίδι από $300.000 έως και $1 εκ.
Αποδυναμωμένοι οι βραχίονες του Ιράν, σίγουρα. Αδρανείς όμως, σίγουρα όχι, όπως τα τελευταία τραγικά γεγονότα για τη χώρα μας αποδεικνύουν.