Σε σταθερή πορεία βελτίωση των αποτελεσμάτων τους συνεχίζουν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας παρά τον πληθωρισμό αλλά και τα κυβερνητικά μέτρα όπως το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους και τον περιορισμό των προσφορών.
Υπενθυμίζεται ότι σε δύο από τους 4 μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου Σκλαβενίτη και Lidl επιβλήθηκε πρόσφατα πρόστιμο 2,2 εκατ. ευρώ για παραβάσεις σχετικά με την τήρηση του κώδικα δεοντολογίας και του πλαφόν στις τιμές.
Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα Σκλαβενίτης και Βασιλόπουλος είδαν βελτίωση το 2024 με τον πρώτο μάλιστα να έχει σημαντική ανάπτυξη τζίρου και αύξηση καταστημάτων, ενώ ο δεύτερος παρουσιάζει οριακή μείωση κύκλου εργασιών ως αποτέλεσμα του σχεδίου αναδιοργάνωσης δικτύου που έχει θέσει σε εφαρμογή το τελευταίο διάστημα. Πάντως η διοίκηση του Βασιλόπουλου αισιοδοξεί ότι θα δει καθαρή κερδοφορία από το 2026.
Τα αποτελέσματα της Σκλαβενίτης
Με βάση τον ισολογισμό που δημοσιεύτηκε για τη χρήση του 2024, η προηγούμενη χρονιά έκλεισε με θετικό ρυθμό ανάπτυξης για την ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ (ΕΥΣ) και τον Όμιλο.
Τα θετικά αποτελέσματα αποδίδονται αποκλειστικά στην αύξηση κατά 7,3% του αριθμού των Πελατών που εξυπηρετήθηκαν από τα Καταστήματα του Ομίλου, καθώς το 2023 ο ημερήσιος μέσος όρος Πελατών ήταν 664.000, ενώ το 2024 ανήλθε σε 712.000 Πελάτες ανά ημέρα.
Πιο συγκεκριμένα, το 2024 ο Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ και η εταιρεία κατέγραψαν τα εξής:
Οικονομικά στοιχεία Ομίλου
-Ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου ανήλθε στα €5,56 δισ. (έναντι €5,16 δισ. το 2023).
-Η Μισθοδοσία ανήλθε στα €802 εκατ., εκ των οποίων οι συνολικές Εισφορές Κοινωνικής Ασφάλισης ανήλθαν σε €219 εκατ.
-Οι Επενδύσεις ανήλθαν στα €178 εκατ.
-Τα Κέρδη μετά Φόρων ανήλθαν στα €108,7 εκατ. (ποσοστό 1,95% επί του συνολικού Κύκλου Εργασιών).
Στοιχεία λειτουργίας Ομίλου
-Ο αριθμός Καταστημάτων ήταν 539 (έναντι 525 το 2023), ενώ σήμερα είναι 541.
-Ο ημερήσιος μέσος όρος Πελατών ήταν 712.000 (έναντι 664.000 Πελατών το 2023). Έως σήμερα, ο μέσος όρος Πελατών ανά ημέρα είναι 753.000.
-Στις 31/12/2024 οι Εργαζόμενοι ήταν 39.835 (έναντι 36.766 Εργαζομένων το 2023), ενώ σήμερα είναι 41.633.
Οικονομικά στοιχεία ΕΥΣ
-Ο Κύκλος Εργασιών ανήλθε στα €4,65 δισ. (από €4,3 δισ. το 2023).
-Η Μισθοδοσία ανήλθε στα €692 εκατ., εκ των οποίων οι συνολικές Εισφορές Κοινωνικής Ασφάλισης ανήλθαν σε €198 εκατ.
-Οι Επενδύσεις ανήλθαν στα €154 εκατ.
-Οι Τόκοι και η αποπληρωμή Δανειακών Κεφαλαίων Τακτής Λήξης ανήλθαν σε €110 εκατ.
-Τα Κέρδη μετά Φόρων ανήλθαν στα €89,7 εκατ. (ποσοστό 1,93% επί του συνολικού Κύκλου Εργασιών).
Στοιχεία λειτουργίας ΕΥΣ
-Ο αριθμός Καταστημάτων ήταν 457 (έναντι 454 το 2023), ενώ σήμερα είναι 459.
-Ο ημερήσιος μέσος όρος Πελατών ήταν 638.000 (έναντι 593.000 Πελατών το 2023), ενώ έως σήμερα, ο μέσος όρος Πελατών ανά ημέρα είναι 674.000.
-Στις 31/12/2024 οι Εργαζόμενοι ήταν 33.957 (έναντι 31.863 Εργαζομένων το 2023), ενώ σήμερα είναι 35.244.
Έργα Ανάπτυξης της ΕΥΣ
Το 2024, η Επιχείρηση υλοποίησε επενδύσεις με κύρια έργα:
-την ενίσχυση του Δικτύου Καταστημάτων της, μέσω της ίδρυσης δύο Καταστημάτων στη Ρόδο και ενός Καταστήματος στην Ασπροβάλτα Θεσσαλονίκης.
-την ανακαίνιση 21 Καταστημάτων και μετεγκατάσταση του Καταστήματος στη Σούδα Χανίων σε ιδιόκτητο νεόδμητο κτήριο.
-την επέκταση του Ηλεκτρονικού Καταστήματος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ eMarket στην πόλη των Ιωαννίνων.
-έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας σε Καταστήματα και λοιπές Εγκαταστάσεις.
Το 2025, προχώρησε στην ανάπτυξη του Δικτύου της, με την ίδρυση δύο νέων Καταστημάτων στην Πάτμο και το Κρανίδι, ενώ τον Ιούνιο άρχισε τη λειτουργία του το νέο Κέντρο Διανομής Ξηρού Φορτίου συνολικής επιφάνειας 75.000 τ.μ. στη Φούσα Ασπροπύργου.
Στο ίδιο πλαίσιο, τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους, με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών e-commerce, πρόκειται να ιδρυθεί ένα νέο Κέντρο Διανομής Παραγγελιών eMarket στα Σπάτα.
Επιπλέον, έως το τέλος του 2025 αναμένεται η ίδρυση ενός ακόμη νέου Καταστήματος στα Ιωάννινα, ενώ έχει προγραμματιστεί η ανακαίνιση συνολικά 30 Καταστημάτων.
Επενδυτικό πλάνο της 2026-2027
Όσον αφορά στις επερχόμενες επενδύσεις σε υποδομές και έργα, το πλάνο της Επιχείρησης για το διάστημα 2026-2027 προσεγγίζει τα €350 εκατ. και επικεντρώνεται στα ακόλουθα:
-Ανέγερση ενός νέου Κέντρου Διανομής Προϊόντων Ελεγχόμενης Θερμοκρασίας, 45.000 τ.μ., στη Φούσα, παραπλεύρως του Κέντρου Διανομής Ξηρού Φορτίου. Το νέο Κέντρο Διανομής αναμένεται να αρχίσει τη λειτουργία του εντός του 2027.
-Τοποθέτηση ηλεκτρονικών πινακίδων πώλησης (ταμπελάκια τιμών) στα Καταστήματά μας.
-Ίδρυση 15 Καταστημάτων και ανακαινίσεις 60 Καταστημάτων
-Δημιουργία του μεγαλύτερου FoodHall στην Ελλάδα, ενός πολυχώρου γαστρονομίας, ψυχαγωγίας και πολιτισμού για όλη την οικογένεια. Στόχος του είναι να προσφέρει μία ολιστική εμπειρία, συνδυάζοντας την ποικιλία και την ποιότητα στην εστίαση με εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις, σε ένα ασφαλές και φιλόξενο περιβάλλον.
Βασιλόπουλος: Συνεχίστηκε ο στρατηγικός μετασχηματισμός
Το 2024 αποτέλεσε για την ΑΒ Βασιλόπουλος μια χρονιά περαιτέρω στρατηγικού μετασχηματισμού και επιτάχυνσης, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή της δέσμευση για συνεχή εξέλιξη. Η εταιρεία προχώρησε στον εκσυγχρονισμό του δικτύου της, επένδυσε στη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας και δημιούργησε αξία για την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στην ελληνική αγορά.
Οικονομική επίδοση και λειτουργικά κέρδη
Το 2024, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο €1,94 δισ., έναντι €1,97 δισ. το 2023, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του δικτύου καταστημάτων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σε σχέση με το 2023, φτάνοντας στα €13,8 εκατ. από €6,4 εκατ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε €68,7 εκατ. (2024) έναντι €59,6 εκατ. (2023), ενώ η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία ανήλθε σε €26,7 εκατ.
Επενδύσεις και στήριξη καταναλωτών
Σε ένα απαιτητικό περιβάλλον, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε σε αναδιοργάνωση του δικτύου καταστημάτων και σε αυτοματοποιήσεις που αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία των πελατών της, ενώ παράλληλα ενισχύουν και την παραγωγικότητα των ανθρώπων της. Τα ταμεία αυτόματης εξυπηρέτησης επεκτάθηκαν στο 70% του δικτύου εταιρικών καταστημάτων, ενώ οι ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών (ESLs) εγκαταστάθηκαν σε 190 καταστήματα.
Κατά το 2024, η εταιρεία επιτάχυνε στοχευμένες επενδύσεις σε τεχνολογία, e-commerce και fast delivery, αναβαθμίζοντας την omnichannel εμπειρία. Ταυτόχρονα, ενίσχυσε το πρόγραμμα πιστότητάς της, μέσα από την κάρτα AB Plus, με προσωποποιημένες ανταμοιβές και πόντους, ενώ επέκτεινε το δίκτυο καταστημάτων της, με 3 νέα εταιρικά καταστήματα και 50 νέα franchise, στηρίζοντας τη μεσαία επιχειρηματικότητα σε όλη τη χώρα. Η ιδιωτική ετικέτα παραμένει στρατηγικός μοχλός αξίας, με στόχο αύξησης μεριδίου στο 40% μέσα στην επόμενη πενταετία και εισαγωγής 450 νέων προϊόντων και 1.000 κωδικών έως το 2027.
Επόμενα βήματα
Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει δυναμικά και το 2025 την υλοποίηση του πενταετούς πλάνου της, δίνοντας έμφαση στην ενδυνάμωση του δικτύου καταστημάτων, στην αναβάθμιση των τεχνολογικών υπηρεσιών και στη στήριξη της ελληνικής παραγωγής. Η εταιρεία προχωρά με σαφή προσανατολισμό στην επέκταση του fast delivery και της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, στην περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce, στην επέκταση του δικτύου franchise, σε νέες τεχνολογίες και στη σταθερή στήριξη της ελληνικής παραγωγής.
Διαβάστε επίσης:
Ο Πάνος Ρούτσι μιλά στο «Nonpapers» – «Είμαι μια χαρά, αντέχω – Και θα αντέξω για όλους μας»
Χαριλάου Τρικούπη: Με το βλέμμα στραμμένο σε Τσίπρα και Καρυστιανού