Στο επίκεντρο των συζητήσεων του Athens Defence Summit 2026 βρέθηκε η στενή συμμαχία μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών, με ιδιαίτερη έμφαση στον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η ενέργεια στην παγκόσμια ασφάλεια.
Κατά την ομιλία του στο Athens Defence Summit 2026, ο Τζόσουα Βολτς, αναπληρωτής υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, μετέφερε το ξεκάθαρο μήνυμα της αμερικανικής ηγεσίας για την πορεία των διμερών σχέσεων, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Σας φέρνω χαιρετισμούς από την Ουάσινγκτον, τον υπουργό Ράιτ και τον πρόεδρο Τραμπ, οι οποίοι δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότερο ενθουσιασμένοι με την κατεύθυνση του ταξιδιού και τη συνεχή ενδυνάμωση της σχέσης μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής».
Στη συνέχεια της τοποθέτησής του, ο Αμερικανός αξιωματούχος ανέλυσε τα θεμέλια πάνω στα οποία οικοδομείται αυτή η ισχυρή συνεργασία, εστιάζοντας σε πέντε κεντρικούς άξονες: «Υπάρχουν πέντε πυλώνες που πιστεύω ότι πραγματικά υπογραμμίζουν τη σχέση μεταξύ των ΗΠΑ και της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ο πρώτος είναι οι άνθρωποι, ο δεύτερος είναι η ευημερία, ο τρίτος είναι η προστασία, που όλοι εδώ γνωρίζουν καλά, το τέταρτο είναι η πολιτική και το πέμπτο είναι η πρόοδος».
Κλείνοντας, ο κ. Βολτς εξήρε τη στάση της Αθήνας στο διεθνές στερέωμα, συνδέοντας άρρηκτα την αμυντική ετοιμότητα με την ενεργειακή θωράκιση και τις κοινές δυτικές αξίες: «Η συνεργασία που έχει επιδείξει η Ελλάδα με το ΝΑΤΟ και σε όλες τις διεθνείς μας δεσμεύσεις στον τομέα της άμυνας ήταν απολύτως απαραίτητη και εξαιρετικά πολύτιμη στην προσπάθεια να αρχίσει να αλλάζει ο τρόπος κατανόησης του ρόλου που παίζει η ενέργεια στον χώρο της αμυντικής βιομηχανίας. Χωρίς ενέργεια δεν υπάρχει δυνατότητα παροχής πολιτικής σταθερότητας. Υπερασπιζόμαστε έναν τρόπο ζωής, μια κοινή άποψη, ένα κοινό παράδειγμα του κόσμου. Και η ενέργεια είναι αυτό που μας επιτρέπει να φέρουμε φως, εκπαίδευση, εκβιομηχάνιση και οικονομική πρόοδο».








