No Result
View All Result
16/08/2025 - 23:16:38
27 °c
Athens
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
No Result
View All Result
Non Papers
No Result
View All Result

Αττική Οδός: Στα 2,5 ευρώ τα διόδια από 6 Οκτωβρίου – Τι προβλέπει η σύμβαση για πρόστιμα και αναπροσαρμογές τιμών

Με το πέρας των πρώτων πέντε ετών από την έναρξη παραχώρηση ο ανάδοχος θα μπορεί να προτείνει την καθιέρωση διαφοροποιημένου διοδίου

Από NON PAPER NEWSROOM
30 Σεπτεμβρίου - 16:22
Αττική Οδός: Στα 2,5 ευρώ τα διόδια από 6 Οκτωβρίου – Τι προβλέπει η σύμβαση για πρόστιμα και αναπροσαρμογές τιμών
Του Κώστα Νούση

Μείωση του κομίστρου διέλευσης στα 2,5 ευρώ έναντι 2,8 που είναι σήμερα, από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, προβλέπει μεταξύ άλλων η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία από το Σάββατο 28 έχει εισαχθεί προς συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, με το κυβερνητικό επιτελείο να τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς τις διαδικασίες, για να μη διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, αφού στις 5 του μήνα, λήγει η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.

Την ίδια ώρα, στη νέα σύμβαση, η οποία είναι διάρκειας 25 ετών, εντάσσει νέες διατάξεις, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνοντας την προηγούμενη παραχώρηση, όπως είναι η δυνατότητα της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των διοδίων ανά έτος και υπό προϋποθέσεις και κλιμακωτών διοδίων, αλλά και την δυνατότητα εισαγωγής στο χρηματιστήριο Αθηνών ή σε άλλο διεθνές χρηματιστήριο.

Ορίζεται, επίσης, ότι ο νέος παραχωρησιούχος δεν καθίσταται διάδοχος του προηγούμενου και των υπεργολάβων της εταιρίας και δεν μεταβιβάζονται σε αυτόν δικαιώματα και υποχρεώσεις της «Αττική Οδός Α.Ε». Επίσης, εντός της πρώτης 5ετίας η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί αν μεταβιβάσει σε τρίτους έως το 49% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας παραχώρησης.

Αναπροσαρμογή των τιμών

Με το πέρας των πρώτων πέντε ετών από την έναρξη παραχώρησης, οπότε και λήγει η υποχρέωση να διατηρηθεί το κόμιστρο στα 2,5 ευρώ -για επιβατικά, ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα- ο ανάδοχος θα μπορεί να προτείνει την καθιέρωση διαφοροποιημένου διοδίου, ανά χρονικά διαστήματα εντός της ημέρας, όπως είναι οι ώρες αιχμής, τα Σαββατοκύριακα και οι αργίες ή ακόμα και ανά σταθμούς διοδίων.

Στην περίπτωση αυτή δεν θα μπορεί το μέσο ωριαίο τέλος διοδίου να υπερβαίνει το βασικό διόδιο, ενώ κατά τις ώρες αιχμής το τέλος διοδίου δεν θα πρέπει να ξεπεράσει το 30% του βασικού τέλους διοδίου.

Η συγκεκριμένη διαφοροποίηση, θα προκύψει εφόσον για μια ορισμένη περίοδο, σε συγκεκριμένα τμήματά της, η μέση ωριαία ταχύτητα στην Αττική Οδό μειωθεί κάτω από 45 χλμ. ανά ώρα για 30 ημέρες εντός περιόδου έξι συνεχόμενων μηνών, της θερινής περιόδου (15/6-31/8) μη συμπεριλαμβανομένης, σε τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα κατωτέρω τμήματα του Αυτοκινητοδρόμου, μεταξύ ανισόπεδων κόμβων: Δουκίσσης Πλακεντίας – Αθηνών – Λαμίας, Παπάγου – Αγίας Παρασκευής, Φυλής – Αθηνών – Λαμίας, Λεονταρίου – Δουκίσσης Πλακεντίας. Ωστόσο, η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από το δημόσιο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ανεξάρτητου μηχανικού, καθώς και να ενημερωθεί σχετικά η DGMove.

Στις περιπτώσεις οχημάτων τα οποία περνούν τα διόδια χωρίς να πληρώσουν, ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να υποβάλει βεβαίωση μη καταβολής και ευκρινή φωτογραφία της πινακίδας του με επισημείωση του χρόνου διέλευσης. Εντός πέντε εργάσιμων ημερών, από τη σχετική του αίτηση, η αρμόδια αρχή οφείλει να εκδίδει βεβαίωση για τα στοιχεία του υπόχρεου, ώστε να ζητηθεί από τον ιδιοκτήτη του οχήματος η καταβολή του διοδίου και της αστικής ποινής που αντιστοιχεί στο 20πλάσιο της τιμής του.

Επιπλέον έσοδα 7,5% για το δημόσιο

Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις για τη διασφάλιση της επαρκούς συντήρησης, της εύρυθμης λειτουργίας του οδικού άξονα και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Ο παραχωρησιούχος θα αξιολογείται κάθε δύο έτη, αλλά και μεμονωμένα, επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.

Ο παραχωρησιούχος προβλέπεται να πληρώσει εγγύηση καλής εκτέλεσης 80 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεσμεύεται να καταβάλλει στην παραχωρησιούχο εταιρεία που είναι η Αττική οδός ως δεσμευτική επένδυση το ποσό των 671, 7 εκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά τα 494 εκατομμύρια θα είναι το μετοχικό κεφάλαιο και τα 174,6 το δευτερογενές χρέος.

Tags: Αττική ΟδόςΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
NON PAPER NEWSROOM

NON PAPER NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

Μαρινάκης για βία ανηλίκων: Θα εξαντλήσουμε τα εργαλεία που μπορούμε να δώσουμε στους νέους

Next Post

«Τέλος» από την εθνική Γαλλίας ο Γκριεζμάν – Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα

Related Posts

Ιταλία - Αγγλία
Οικονομία

Πώς οι Ιταλοί έγιναν πλουσιότεροι από τους Άγγλους

Από Nonpapers.gr Newsroom
16 Αυγούστου - 16:00
Κινεζική Οικονομία
Οικονομία

Η κινεζική οικονομία χάνει ταχύτητα και δυναμική

Από Nonpapers.gr Newsroom
16 Αυγούστου - 14:30
Ευρώ
Οικονομία

Νέα χαρτονομίσματα ευρώ: Ο πλήρης επανασχεδιασμός που ετοιμάζει η ΕΚΤ

Από Nonpapers.gr Newsroom
15 Αυγούστου - 21:45
Πώς πληρώνονται όσοι εργαστούν τον Δεκαπενταύγουστο
BOX-2

Πώς πληρώνονται όσοι εργαστούν τον Δεκαπενταύγουστο

Από Nonpapers.gr Newsroom
15 Αυγούστου - 09:00
ΑΑΔΕ: Ενίσχυση κινήτρων για υπαγωγή σε ρύθμιση οφειλών προς την εφορία
Οικονομία

ΑΑΔΕ: Ενίσχυση κινήτρων για υπαγωγή σε ρύθμιση οφειλών προς την εφορία

Από Nonpapers.gr Newsroom
14 Αυγούστου - 09:18
Εφορία
Οικονομία

Αμετάβλητα τα «τσουχτερά» επιτόκια στην Εφορία: Η κυβέρνηση κρατά τον λογαριασμό ψηλά

Από Nonpapers.gr Newsroom
14 Αυγούστου - 06:25
Next Post
«Τέλος» από την εθνική Γαλλίας ο Γκριεζμάν – Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα

«Τέλος» από την εθνική Γαλλίας ο Γκριεζμάν – Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα

No Result
View All Result

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Kατηγορίες

  • BOX-1 (523)
  • BOX-2 (548)
  • BOX-3 (538)
  • BOX-4 (572)
  • Lifestyle (320)
  • Media (163)
  • North Papers (8)
  • Observer (3)
  • Shadows of power (226)
  • Slider (6)
  • VARονος (4)
  • Αθλητικά (702)
  • Άρθρα (85)
  • Αφιερώματα (75)
  • Διεθνή (2.307)
  • Ελλάδα (3.227)
  • Επιχειρείν (78)
  • Έρευνες (113)
  • Οικονομία (466)
  • Πολιτική (1.655)
  • Πολιτισμός (224)
  • Συνεντεύξεις (15)
  • Χωρίς κατηγορία (171)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολάκης - Η πολύπαθη κεντροαριστερά και το κόμμα... Πολάκη
Πολιτική

Καταγγελία “βόμβα” του Πολάκη για την Σεμερτζίδου και τον σύντροφό της: Ήταν και οι δύο υποψήφιοι με τη ΝΔ

Από Nonpapers.gr Newsroom
5 Αυγούστου - 06:40
ΝΔ - Νέα Δημοκρατία
BOX-1

Η κρίση διαδοχής στη ΝΔ: Ποιοι είναι οι 5+1 δελφίνοι που περιμένουν στη γωνία τον Μητσοτάκη 

Από Nonpapers.gr Newsroom
3 Αυγούστου - 07:35
Διαζύγιο – «βόμβα»: Ποιος πολιτικός αρχηγός χωρίζει;
BOX-2

Διαζύγιο – «βόμβα»: Ποιος πολιτικός αρχηγός χωρίζει;

Από Nonpapers.gr Newsroom
26 Ιουλίου - 12:43
Κωνσταντοπούλου για ΟΠΕΚΕΠΕ
Shadows of power

Τους “έδωσε στεγνά” η Ζωή: Αυτοί είναι οι βουλευτές της ΝΔ που δεν ψήφισαν για τη σύσταση προανακριτικής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Από Nonpapers.gr Newsroom
1 Αυγούστου - 06:50
Non Papers

Non Paper Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ