Σε ανάθεση του σκληρού πυρήνα του ταχυδρομικού έργου των ΕΛΤΑ προχωρά η κυβέρνηση την ίδια ώρα που δεσμεύεται για την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού
Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ είναι διατυπωμένη. Παρά, μάλιστα, τις αντιδράσεις από το σύνολο της αντιπολίτευσης αλλά, και από τους κυβερνητικούς βουλευτές με τους κραδασμούς όμως να φαίνονται πως απορροφώνται προς ώρας.
Ήδη από την πρώτη στιγμή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όπως και υπουργοί της κυβέρνησης διατύπωναν την άποψη πως οι λογικές αντιδράσεις των κυβερνητικών βουλευτών αφορούν την έλλειψη επικοινωνίας από την πλευρά της διοίκησης των ΕΛΤΑ προς τους βουλευτές. Επιχειρώντας μάλιστα να παρουσιάσουν τις διαμαρτυρίες των γαλάζιων στελεχών ως ένα εσωτερικό ζήτημα της ΝΔ, που λύνεται με την παραίτηση του CEO των ΕΛΤΑ, Γρηγόρη Σκλήκα.
Βέβαια, τα κόμματα της αντιπολίτευσης υποστηρίζουν από την πρώτη στιγμή, πως το σχέδιο βρισκόταν σε πλήρη γνώση του Μεγάρου Μαξίμου και οι πρώτες αποδείξεις δεν άργησαν να βρεθούν στο φως της δημοσιότητας.
Ένα e-mail προς στον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης είναι αδιάψευστος μάρτυρας, ακόμα και εάν δεν περιλαμβάνεται σε αυτό, το ακριβές πλάνο ή όπως λέει ο κ. Χατζηδάκης «συγκεκριμένα καταστήματα».
Η αυστηρή κριτική Πιερρακάκη
Περισσότερο αυστηρός όμως, εμφανίστηκε χθες Τετάρτη ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, στου οποίου την ευθύνη βρίσκεται το Υπερταμείο (σ.σ. Η διοίκηση του ορίζεται από τον υπουργό Οικονομίας).
Ο κ. Πιερρακάκης σε συνέντευξη στην δημόσια τηλεόραση, μίλησε για λάθη στην επικοινωνία και λάθη στην επιχειρησιακή εφαρμογή του σχεδίου.
Εξήγησε δε, πως η απόφαση της κυβέρνησης να αναβάλλει τη συζήτηση στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής που είχε προκαλέσει η επιστολή Φάμελλου προς τον Νικήτα Κακλαμάνη, για την Τριτη 4 Νοεμβρίου ήταν λογική αφού παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, του οποίο το σχέδιο πάντως θα εφαρμοστεί, αλλά σε βάθος τριμήνου αντί άμεσα. Τα πρώτα καταστήματα των ΕΛΤΑ στα αστικά κέντρα έχουν ήδη κατεβάσει ρολά.
Οι ζημίες των ΕΛΤΑ
Επίσης δήλωσε, πως ο ίδιος τάσσεται υπέρ της αναδιοργάνωσης διασφαλίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα του οργανισμού και την καθολική πρόσβαση, αλλά και ότι πρέπει να πάψει ο οργανισμός να είναι ελλειμματικός. Σημείωσε μάλιστα ότι όταν παρελήφθη από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, παρουσίαζε ζημίες.
Αιτία όπως εξήγησε είναι τα μεγάλα ελλείμματα του οργανισμού που σύμφωνα με τον υπουργό το 2019 άγγιζαν τα 7,5 εκατομμύρια τον μήνα.
Αυτή η εικόνα όμως δεν είναι απολύτως ακριβής. Σύμφωνα με τα ανακοινωμένα στοιχεία για τα ΕΛΤΑ, το 2019 ο Οργανισμος κατέγραψε κέρδη προ φόρων 5,3 εκατομμύρια ευρώ σε αντίθεση με τις επόμενες χρονιές (2020-2023) που παρουσίαζαν ζημίες άνω των 40 εκατομμυρίων τον χρόνο μέχρι το 2024.
Ιδιωτικοποίηση από το παράθυρο
Μία από τις αιτίες που έχει οδηγήσει τον Οργανισμό σε αυτή την κατάσταση είναι και οι αναθέσεις συμβουλευτικών και άλλων υπηρεσιών, μεταξύ αυτών και συμβάσεων έργου που δεν έχουν να κάνουν με απομακρυσμένες υπηρεσίες ή τα λεγόμενα shop in shop που ανέφερε στην συνέντευξή του ο υπουργός Πιερρακάκης.
Μία εξ αυτών των συμβάσεων μάλιστα, έφερε στο φως της δημοσιότητας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Νίκος Παππάς ο οποίος κατέθεσε στην Βουλή σύμβαση ανάθεσης με ημερομηνία υπογραφής 23 Οκτωβρίου 2025 για την μεταφορά αποστολών από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη και αντίστροφα έναντι της τιμής των 680 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Για μία υπηρεσία που τα ΕΛΤΑ έχουν και τον εξοπλισμό και τα μέσα να διεκπεραιώσουν και που αφορά τον σκληρό πυρήνα της δημόσιας λειτουργίας του, αφού αφορά την κεντρική γραμμή σύνδεσης των σημείων διανομής στη νότια και την βόρεια Ελλάδα.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι και το γεγονός ότι το οικονομικό αντίτιμο του ανοιχτού δημόσιου διαγωνισμού που προκηρύχθηκε είναι υψηλότερο από την τιμή της ελεύθερης αγορά που κυμαίνεται στα 620 ευρώ ανά δρομολόγιο έπειτα απο έρευνα αγοράς που κάναμε για τις ανάγκες του ρεπορτάζ.












