Στο τελευταίο τετραήμερο (μαζί με τη Black Monday) εναποθέτει τις ελπίδες της η αγορά για την επιτυχημένη έκβαση της φετινής Black Friday.
Κι αυτό γιατί μέχρι σήμερα η αγορά εμφανίζεται, σύμφωνα με παράγοντες, πολύ σφιγμένη. Και αν στα ρούχα η δικαιολογία είναι ο ζεστός καιρός που κάνει τους καταναλωτές να αναβάλλουν τις αγορές χειμωνιάτικων για αργότερα, στην τεχνολογία ο μόνος λόγος της αναβλητικότητας έχει να κάνει με την προσπάθεια τους να βρουν την όσο το δυνατόν χαμηλότερη τιμή.
Δηλαδή οι περισσότεροι κρατούν στάση αναμονής ελπίζοντας σε ακόμη χαμηλότερες τιμές που γίνονται συνήθως από την επίσημη μέρα της Black Friday, μέχρι τη Cyber Monday που οι εταιρείες βάζουν συνήθως τις καλύτερες προσφορές τους αποκλειστικά με ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Με βάση λοιπόν την «χλωμή» εικόνα μέχρι στιγμής της αγοράς οι επόμενες δύο με τρεις μέρες (μαζί με την Cyber Monday), είναι αυτές που θα κρίνουν επί της ουσίας αν η φετινή περίοδος της Black Friday θα χαρακτηριστεί επιτυχημένη ή όχι για την αγορά.
Και όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου το αποτέλεσμα της Black Friday είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την μελλοντική πορεία της αγοράς καθώς αποτελεί ένα πρώτο δείγμα για τις διαθέσεις ενόψει της χριστουγεννιάτικης περιόδου που σε πολλούς κλάδους αφορά το 20-30% του συνολικού ετήσιου τζίρου τους.
Όπως αναφέρουν, μεγάλο κομμάτι του καταναλωτικού κοινού περιμένει υπομονετικά το τελευταίο τριήμερο της Black Friday για να εκμεταλλευτεί τις μεγαλύτερες εκπτώσεις που συνήθως γίνονται με «αυλαία» τη Cyber Monday. Εκεί τα περισσότερα καταστήματα δίνουν «τα ρέστα τους» μέσω διαδικτυακών αποκλειστικά προσφορών.
Πάντως λίγες μέρες πριν την επίσημη σημερινή μέρα, πολλές εταιρείες του λιανεμπορίου, κυρίως αυτές που δεν πουλάνε προϊόντα τεχνολογίας, έβγαλαν για πρώτη φορά φέτος τις δικές τους καμπάνιες, μπαίνοντας έστω και την τελευταία στιγμή στον χορό της Black Friday.
Οι καταναλωτές τις τελευταίες εβδομάδες δεν προχώρησαν σε πολλές αγορές όμως αυτό μπορεί να αλλάξει από σήμερα, ειδικά στα τεχνολογικά προϊόντα που, λόγω υψηλότερων τιμών, σε σχέση για παράδειγμα με τα ρούχα, θέλουν να πετύχουν το υψηλότερο δυνατό value for money από τις αγορές τους.
Αλλά και στα καταστήματα ένδυσης η εικόνα δεν ήταν καλύτερη παρά τις προσφορές που αρκετά έκαναν ενόψει της Black Friday.
Στην αναβλητικότητα των καταναλωτών σε ότι αφορά τις αγορές σε ρούχα, έχει συμβάλλει καθοριστικά ο ζεστός Νοέμβριος. Μάλιστα οι πωλήσεις ήταν πολύ καλύτερες τον Οκτώβριο ο οποίος ήταν σχετικά κρύος για την εποχή, παρά ο Νοέμβριος που στο μεγαλύτερο διάστημα του ο κόσμος φορούσε ακόμα κοντομάνικα.
Τι θα αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές τη φετινή Black Friday
Τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών, να κάνουν τις αγορές τους κατά 58% online, κατέγραψε έρευνα της Klarna για τη φετινή Black Friday.
Σχεδόν 6 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι θα κάνουν αναζήτηση και θα αγοράσουν προϊόντα online (58%), με την επιλογή αυτή να παίρνει τις περισσότερες απαντήσεις σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Μόνο το 16,8% θα αναζητήσει προϊόντα και θα τα αγοράσει στο κατάστημα.
Συγκεκριμένα, το 37,7% δήλωσε ότι φέτος θα αγοράσει είδη ένδυσης, ενώ το 35,3% σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα τεχνολογίας, γεγονός που ήταν αναμενόμενο καθώς και πέρυσι οι δύο κατηγορίες μόδας και τεχνολογίας κατείχαν τις πρώτες θέσεις στις απαντήσεις των συμμετεχόντων, παρ’ όλο που η κατηγορία τεχνολογία πέρυσι είχε το υψηλότερο ποσοστό (38,2%). Μία μεγάλη μερίδα ερωτηθέντων θα αξιοποιήσει τις προσφορές και εκπτώσεις της Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα (22,7%), ενώ το 20,3% θα αγοράσει είδη σπιτιού. Το 25,5% έχει σκοπό να κάνει αγορές, αλλά δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα αγοράσει (η έρευνα ολοκληρώθηκε μία εβδομάδα πριν την Black Friday).
Πόσα σχεδιάζουν να ξοδέψουν
Σχετικά με το πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν, το 31,1% σκοπεύει να ξοδέψει 101-250€, το 26,3% 51-100€, και μόλις το 19% θα δαπανήσει 251-500€. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 41,2% δήλωσε ότι θα ελέγξει τις τιμές πριν από τις εκπτώσεις της Black Friday για να βεβαιωθεί ότι θα ωφεληθεί πραγματικά από τις προσφορές, και το 34,3% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, γεγονός που δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι πολύ προσεκτικοί στον προϋπολογισμό των αγορών τους σε αυτή την περίοδο προσφορών και εκπτώσεων. Επιπλέον, το 25,3% εξακολουθεί να αμφισβητεί τη γνησιότητα των εκπτώσεων της Black Friday, ποσοστό που εμφανίζει μια ήπια υποχώρηση σε σχέση με πέρσι (32%), υποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές παραμένουν προσεκτικοί αλλά λιγότερο επιφυλακτικοί απέναντι στις προσφορές.
Τέλος, για τις αγορές τους οι καταναλωτές θα επιλέξουν να πληρώσουν με χρεωστική κάρτα (54,9%), πιστωτική κάρτα (19,9%), και μετρητά (18,9%).











