Το πολιτικό δράμα «One Battle After Another», μια καυστική και αστεία ματιά σε μια καταπιεστική κοινωνία που σπαράσσεται από πολιτική βία, κυριάρχησε στις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών 2026.
Πέρα από την υποψηφιότητά του για καλύτερη ταινία, το “One Battle After Another”,η τελευταία ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον, απέσπασε υποψηφιότητες για καλύτερη σκηνοθεσία για τον Paul Thomas Anderson, για α’ ανδρικό ρόλο για τον Leonardo DiCaprio, για α’ γυναικείο ρόλο για την Chase Infiniti και για β’ ρόλους για τους Benicio Del Toro, Sean Penn και Teyana Taylor. Προτάθηκε επίσης για το σενάριο του Anderson και τη μουσική του Jonny Greenwood.
Ακριβώς πίσω του βρέθηκαν το “Sentimental Value”, ένα δράμα για τη δυσλειτουργική οικογένεια ενός σκηνοθέτη, και το “Sinners”, μια ταινία με βρικόλακες που διαδραματίζεται στον φυλετικά διαχωρισμένο Νότο, ταινίες που απέσπασαν οκτώ και επτά υποψηφιότητες αντίστοιχα.
Στο μέτωπο των σειρών, το “The White Lotus“, μια σάτιρα τοποθετημένη σε ένα πολυτελές θέρετρο, και το “Adolescence“, η ιστορία μιας αστυνομικής έρευνας ειπωμένης σε ένα και μόνο συνεχές πλάνο, βρέθηκαν στην κορυφή με έξι και πέντε υποψηφιότητες αντίστοιχα.
Ακολούθησαν από κοντά η κωμική–μυστηριώδης σειρά “Only Murders in the Building” και το sci-fi θρίλερ “Severance“, που απέσπασαν από τέσσερις υποψηφιότητες η καθεμία.
Τα “The White Lotus” και “Severance” διεκδικούν το βραβείο καλύτερης τηλεοπτικής σειράς, δράμα, όπου θα αναμετρηθούν με τα “The Pitt”, “Pluribus”, “The Diplomat” και “Slow Horses”.
Το “Only Murders in the Building” προτάθηκε για καλύτερη τηλεοπτική σειρά, κωμωδία, μαζί με τα “Abbott Elementary”, “The Bear”, “Hacks”, “Nobody Wants This” και “The Studio”.
Το “Adolescence” θα ανταγωνιστεί τα “All Her Fault”, “The Beast in Me”, “Black Mirror”, “Dying for Sex” και “The Girlfriend” στην κατηγορία καλύτερης μίνι σειράς, ανθολογίας ή τηλεοπτικής ταινίας.
Το Netflix στην κορυφή των διανομέων
Το Netflix, που πρόσφατα αιφνιδίασε το Χόλιγουντ με τη συμφωνία-μαμούθ ύψους 82,7 δισ. δολαρίων για την εξαγορά της Warner Bros. και του HBO, βρέθηκε στην κορυφή των διανομέων με 35 υποψηφιότητες σε κινηματογράφο και τηλεόραση. Ακολούθησαν, με μικρή διαφορά, οι εταιρείες που σχεδιάζει να αποκτήσει, με Warner Bros. και HBO να συγκεντρώνουν συνολικά 31 υποψηφιότητες.
Το box office σε τέλμα
Τα βραβεία απονέμονται σε μια περίοδο που ο κλάδος δεν έχει πολλά να γιορτάσει. Η οικονομία του streaming πιέζεται, τα στούντιο κόβουν δαπάνες και θέσεις εργασίας, και το box office βρίσκεται σε τέλμα.¨
Όπως αναφέρει το Variety, η διοργάνωση επιχειρεί να εξελιχθεί σύμφωνα με τις νέες τάσεις.
Για πρώτη φορά, αναγνωρίζει τα podcasts, με τα Armchair Expert With Dax Shepard, Call Her Daddy, Good Hang With Amy Poehler, The Mel Robbins Podcast, Smartless και Up First να διεκδικούν το κορυφαίο βραβείο.
Η διοργάνωση πρόσθεσε επίσης την κατηγορία καλύτερης κινηματογραφικής ή εμπορικής επίδοσης, αντανακλώντας πιο mainstream γούστα. Οι υποψηφιότητες όμως προκαλούν απορία. Περιλαμβάνουν αδιαμφισβήτητα εμπορικά hits όπως τα “F1”, “Sinners”, “Weapons”, “Wicked: For Good” και “Zootopia”, αλλά και το “Avatar: Fire & Ash”, που δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει, καθώς και το K-Pop “Demon Hunter”, που υπήρξε μεγάλη επιτυχία στο Netflix, αλλά σχεδόν δεν προβλήθηκε στις αίθουσες. Ένα ακόμη τιμώμενο, το “Mission: Impossible – The Final Reckoning”, υπήρξε οικονομική αποτυχία που έχασε δεκάδες εκατομμύρια.
Ένα νέο βραβείο, για το καλύτερο stand-up special, αναγνώρισε με υποψηφιότητες τους Bill Maher, Ricky Gervais, Sarah Silverman, Kumail Nanjiani, Kevin Hart και Brett Goldstein.
Διαβάστε επίσης:
Η Paramount μπαίνει «σφήνα» στο deal της Netflix με προσφορά 108,4 δισ. στη Warner Bros
Politico: Αυτά θα πληρώσει η Ελλάδα για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας
Όσο τα τρακτέρ μαρσάρουν, το Μαξίμου χάνει τον ύπνο του











