No Result
View All Result
21/10/2025 22:40
19 °c
Athens
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
No Result
View All Result

Διπλώματα οδήγησης: Οι 7 αλλαγές σε εξετάσεις και ποινές – Πότε θα τεθούν σε ισχύ

Νέο πανευρωπαϊκό καθεστώς των αδειών στα διπλώματα οδήγησης

Από Nonpapers.gr Newsroom
21 Οκτωβρίου 2025
Διπλώματα οδήγησης: Οι 7 αλλαγές σε εξετάσεις και ποινές –  Πότε θα τεθούν σε ισχύ
Nonpapers.gr Newsroom

Nonpapers.gr Newsroom

Το πράσινο φως για το νέο πανευρωπαϊκό καθεστώς των αδειών στα διπλώματα οδήγησης  έδωσε χθες η Ε.Ε. , καθώς το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε τον γενικό  Κανονισμό.

Έτσι, έρχονται τα διπλώματα με 15ετή ισχύ, δοκιμαστική περίοδος τουλάχιστον δύο χρόνων για αρχάριους οδηγούς, αλλά και η αφαίρεση άδειας οδήγησης σε όλα τα κράτη μέλη σε περίπτωση που υπάρξει τέτοια ποινή σε μια χώρα μέλος

Πότε θα τεθούν σε ισχύ

Οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ την 20ή ημέρα μετά τη δημοσίευσή τους στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα κράτη μέλη θα έχουν τρία έτη για την ενσωμάτωση των διατάξεων στην εθνική νομοθεσία και επιπλέον ένα έτος για την προετοιμασία εφαρμογής τους.

Αναλυτικά: 

Τι αλλάζει στην χορήγηση διπλώματος

1: Για τη χορήγηση διπλώματος, η πρακτική και θεωρητική εξέταση θα πρέπει πλέον να περιλαμβάνει εκπαίδευση για τους κινδύνους που εγκυμονούν τα τυφλά σημεία, το πώς λειτουργούν τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, πώς ανοίγει κανείς με ασφάλεια τις πόρτες του οχήματός του και πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Επίσης, οι νέες προδιαγραφές εκπαίδευσης και εξέτασης οδηγών θα δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στους κινδύνους που αφορούν τους πεζούς, τα παιδιά, τους ποδηλάτες και άλλους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου.

Η ισχύς των διπλωμάτων

2: Οι νέες άδειες οδήγησης θα ισχύουν για 15 έτη για μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη να μειώνουν την ισχύ στα 10 έτη όταν το δίπλωμα χρησιμοποιείται ως εθνικό δελτίο ταυτότητας. Για φορτηγά και λεωφορεία η ισχύς θα είναι στα πέντε έτη. Τα κράτη μέλη θα μπορούν επίσης να μειώνουν την ισχύ για οδηγούς άνω των 65 ετών, ώστε να υποβάλλονται συχνότερα σε ιατρικούς ελέγχους ή να παρακολουθούν επαναληπτικά μαθήματα εκπαίδευσης.

3: Πριν από την απόκτηση ή την ανανέωση του διπλώματος, οι οδηγοί θα πρέπει να υποβάλλονται σε ιατρικό έλεγχο, ο οποίος θα περιλαμβάνει εξέταση όρασης και καρδιαγγειακής υγείας. Τα κράτη μέλη θα μπορούν ωστόσο να αντικαθιστούν τον ιατρικό έλεγχο με έντυπα αυτοαξιολόγησης ή άλλα εθνικά συστήματα αξιολόγησης.

    Η δοκιμαστική περίοδος για τους αρχάριους 

4: Για πρώτη φορά, θεσπίζεται ελάχιστη δοκιμαστική περίοδος διάρκειας τουλάχιστον δύο ετών για νέους οδηγούς, για τους οποίους μάλιστα θα ισχύουν αυστηρότεροι κανόνες και κυρώσεις όταν οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, δε φορούν ζώνη ασφαλείας ή δε χρησιμοποιούν παιδικά καθίσματα, όταν στο όχημά τους επιβαίνουν παιδιά.

5: Επιπλέον, οι 17χρονοι θα μπορούν να αποκτούν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου, αλλά θα επιτρέπεται να οδηγούν μόνο με συνοδεία έμπειρου οδηγού έως ότου συμπληρώσουν τα 18. Για την αντιμετώπιση της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, οι νέοι 18 ετών θα μπορούν να λαμβάνουν δίπλωμα για φορτηγό και οι 21χρονοι για λεωφορείο, εφόσον διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας. Χωρίς αυτό, τα όρια ηλικίας θα παραμένουν στα 21 και 24 έτη αντίστοιχα. Δεδομένου ότι 2 στις 5 θανατηφόρες συγκρούσεις αφορούν οδηγούς κάτω των 30 ετών, το μέτρο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Οι ψηφιακές άδειες οδήγησης

5: Στα νέα στοιχεία που εισάγονται είναι οι ψηφιακές άδειες οδήγησης, οι οποίες θα είναι προσβάσιμες από κινητά τηλέφωνα ή άλλες ψηφιακές συσκευές και θα χρησιμοποιούνται σε ολόκληρη την ΕΕ. Στόχος είναι να γίνει σταδιακά η κύρια μορφή άδειας οδήγησης στην ΕΕ.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, η άδεια θα πρέπει να εκδίδεται χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και, κατά κανόνα, εντός τριών εβδομάδων. Για να υλοποιηθεί αυτό, η Επιτροπή προσανατολίζεται στη θέσπιση ενός νομικού πλαισίου από όλα τα κράτη προκειμένου να υπάρξει αμοιβαία αναγνωρισμένη άδεια οδήγησης, κάτι όμως που θα καθυστερήσει καθώς θα υλοποιηθεί έως το 2030.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν ότι οι οδηγοί θα συνεχίσουν να μπορούν να ζητούν την άδειά τους και σε έντυπη μορφή.

Αφαίρεση άδειας οδήγησης σε όλα τα κράτη – μέλη

7: Σημαντική είναι και η νέα οδηγία για την αφαίρεση του δικαιώματος οδήγησης. Διασφαλίζει ότι οι απερίσκεπτοι οδηγοί δε θα επιτρέπεται να οδηγούν σε καμία χώρα της ΕΕ. Συγκεκριμένα, όταν μια χώρα αποφασίσει να αφαιρέσει την άδεια κάποιου, πρέπει να ενημερώσει γρήγορα τη χώρα που εξέδωσε την άδεια, ώστε να μπορέσει να επιβάλει την ποινή και να διασφαλίσει ότι τηρείται σε ολόκληρη την ΕΕ. Οι κανόνες επικεντρώνονται στην αφαίρεση της άδειας οδήγησης για πολύ σοβαρά αδικήματα, όπως οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, υπερβολική ταχύτητα (για παράδειγμα, υπέρβαση του ορίου ταχύτητας 50 χλμ./ώρα) ή πρόκληση θανατηφόρου ατυχήματος.

Τα αποκαρδιωτικά στατιστικά δεδομένα

Τα στοιχεία για την οδική ασφάλεια δείχνουν ότι οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώνονται σταδιακά σε ολόκληρη την ΕΕ, αλλά η πρόοδος παραμένει αργή. Μάλιστα, οι περισσότερες χώρες της ΕΕ δε βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη των στόχων, καθιστώντας σαφές ότι απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία της ΕΕ για τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα καταδεικνύουν ότι:

  • περίπου 19.800 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους το 2024
  • περίπου 100.000 άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο
  • περίπου το 52% των θανατηφόρων ατυχημάτων στην ΕΕ έλαβαν χώρα σε αγροτικούς δρόμους, το 38%
  • σε αστικές περιοχές και το 9% σε αυτοκινητόδρομους το 2023
  • περίπου τα τρία τέταρτα των ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε τροχαία ατυχήματα το 2023 ήταν άνδρες.

Διαβάστε επίσης:

Σκληρή απάντηση Δένδια σε Άδωνι για τον Άγνωστο Στρατιώτη

Βουλή: Έως τα μέσα Νοεμβρίου ο “κόφτης ομιλιών” – Ποιοι πολιτικοί αρχηγοί… περιορίζονται

Κακλαμάνης σε Βελόπουλο: «Εγώ είμαι υπέρ να ενώνω και όχι να διχάζω»

Tags: διπλώματα οδήγησηςΚομισιόν
ShareTweet
Previous Post

Φάμελλος: Αδίστακτος ψεύτης και λαγός ο Μητσοτάκης

Next Post

Στις 3.500 οι επιχειρήσεις των Αλβανών επαγγελματιών στην Αθήνα

Related Posts

Διευθύντρια σχολείου χτύπησε εκπαιδευτικό – Αναφορές και για άλλα συμβάντα
Ελλάδα

Διευθύντρια σχολείου χτύπησε εκπαιδευτικό – Αναφορές και για άλλα συμβάντα

Από Nonpapers.gr Newsroom
21/10/2025
Διονύσης Σαββόπουλος:  Τι λένε οι γιατροί για την υγεία του
Ελλάδα

Διονύσης Σαββόπουλος: Πέθανε ο σπουδαίος τραγουδοποιός – Η πορεία του

Από Nonpapers.gr Newsroom
21/10/2025
Τρίκαλα: Τι είπε ο 18χρονος που σκότωσε τη μητέρα του
Ελλάδα

Τρίκαλα: Τι είπε ο 18χρονος που σκότωσε τη μητέρα του

Από Nonpapers.gr Newsroom
21/10/2025
ΕΣΗΕΑ: Καλεί σε συμμόρφωση όσους μιλούν για «τσαντίρια» και «πατσαβούρες»
Ελλάδα

ΕΣΗΕΑ: Καλεί σε συμμόρφωση όσους μιλούν για «τσαντίρια» και «πατσαβούρες»

Από Nonpapers.gr Newsroom
21/10/2025
Σύνταγμα: Νέα συγκέντρωση για τον Άγνωστο Στρατιώτη – Δυναμικές κινητοποιήσεις
BOX-2

Σύνταγμα: Νέα συγκέντρωση για τον Άγνωστο Στρατιώτη – Δυναμικές κινητοποιήσεις

Από Nonpapers.gr Newsroom
21/10/2025
Κως: Καταγγελία τουρίστριας για βιασμό
Ελλάδα

Κως: Καταγγελία τουρίστριας για βιασμό

Από Nonpapers.gr Newsroom
21/10/2025
Next Post
Στις 3.500 οι επιχειρήσεις των Αλβανών επαγγελματιών στην Αθήνα

Στις 3.500 οι επιχειρήσεις των Αλβανών επαγγελματιών στην Αθήνα

No Result
View All Result

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Kατηγορίες

  • BOX-1 (690)
  • BOX-2 (740)
  • BOX-3 (738)
  • BOX-4 (807)
  • Lifestyle (400)
  • Media (185)
  • Nonpapers Vidcast (3)
  • North Papers (35)
  • Observer (3)
  • Shadows of power (416)
  • Slider (7)
  • VARονος (4)
  • Αθλητικά (892)
  • Άρθρα (149)
  • Αφιερώματα (89)
  • Διεθνή (3.759)
  • Ελλάδα (4.837)
  • Επιχειρείν (117)
  • Έρευνες (172)
  • Οικονομία (759)
  • Πολιτική (2.754)
  • Πολιτισμός (262)
  • Συνεντεύξεις (18)
  • Χωρίς κατηγορία (332)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γάζα: Η πιο αβέβαιη συμφωνία στην ιστορία του Μεσανατολικού
BOX-4

Γάζα: Η πιο αβέβαιη συμφωνία στην ιστορία του Μεσανατολικού

Από Πάνος Χαρίτος
14 Οκτωβρίου 2025
Παρέμβαση Τσίπρα για τον Άγνωστο Στρατιώτη: Ο Μητσοτάκης συμπεριφέρεται σαν ιδιοκτήτης του μνημείου, των νόμων και του Συντάγματος
Πολιτική

Παρέμβαση Τσίπρα για τον Άγνωστο Στρατιώτη: Ο Μητσοτάκης συμπεριφέρεται σαν ιδιοκτήτης του μνημείου, των νόμων και του Συντάγματος

Από NONPAPERS NEWSROOM
21 Οκτωβρίου 2025
Γάζα: Επιχείρηση «Σώστε τη Συμφωνία» για Κουσνέρ και Γουίτκοφ
Διεθνή

Γάζα: Επιχείρηση «Σώστε τη Συμφωνία» για Κουσνέρ και Γουίτκοφ

Από Πάνος Χαρίτος
20 Οκτωβρίου 2025
Άρθρα

Σκληρή απάντηση Δένδια σε Άδωνι για τον Άγνωστο Στρατιώτη

Από Δημήτρης Χατζηνικόλας
21 Οκτωβρίου 2025
Non Papers

Non Paper Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ