Με σκληρή ανακοίνωση, οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (Ε.Ε.Κ.) καταγγέλλουν ότι συνεχίζουν να διαχειρίζονται ρεκόρ πτήσεων υπό καθεστώς ακραίας υποστελέχωσης και με εξοπλισμό που χαρακτηρίζεται «παρωχημένος και αναξιόπιστος». Όπως σημειώνουν, έχουν ήδη μειώσει τα δικαιώματα ανάπαυσης το καλοκαίρι για να μην καταρρεύσει το σύστημα, το οποίο αποτελεί βασικό πυλώνα του τουρισμού.
Καθυστερήσεις και αστοχίες
Οι Ελεγκτές υπενθυμίζουν ότι η Διοίκηση της ΥΠΑ είχε δεσμευτεί από το 2024 για πρόγραμμα σταδιακής αντικατάστασης ραντάρ και συστημάτων επικοινωνίας, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει υπογραφεί καμία κρίσιμη σύμβαση. Το πρόσφατο περιστατικό βλάβης στο ραντάρ Μερέντα, που προκάλεσε διεθνή διασυρμό, αναφέρεται ως απόδειξη της αδράνειας.
Νομοσχέδιο χωρίς διάλογο
Παράλληλα, κατηγορούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι αγνόησε τόσο τις δικές τους προτάσεις όσο και τις παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καταθέτοντας σε διαβούλευση σχέδιο νόμου «χειρότερο από το αρχικό». Όπως τονίζουν, οι αλλαγές έγιναν με «αιφνιδιασμό» και χωρίς συζήτηση με τους εργαζόμενους.
«Δεν κάνουμε slow down»
Απαντώντας σε δημοσιεύματα περί τεχνητής επιβράδυνσης πτήσεων, οι Ελεγκτές διευκρινίζουν ότι εξυπηρετούν σταθερά πάνω από τις συμφωνημένες αφίξεις, φτάνοντας έως και 33 την ώρα στον ΔΑΑ, έναντι της επίσημης χωρητικότητας των 22. «Το σύστημα δεν έχει καταρρεύσει μόνο χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των Ε.Ε.Κ.», υπογραμμίζουν.
Ευρωπαϊκή στήριξη και τελεσίγραφο
Η Ένωση σημειώνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναγνωρίσει τον υπερβολικό φόρτο εργασίας και έχει εκφράσει ανησυχία για την έλλειψη συμμόρφωσης με τους κανονισμούς, προειδοποιώντας για κυρώσεις. «Η υπομονή μας εξαντλήθηκε. Ζητούμε την άμεση υλοποίηση δεσμεύσεων και την ενσωμάτωση των προτάσεών μας. Δεν θα ανεχθούμε άλλον εμπαιγμό», τονίζουν καταλήγοντας.