No Result
View All Result
23/10/2025 22:29
19 °c
Athens
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
No Result
View All Result

Έρχονται διόδια σε Κηφισιά και Άγιο Στέφανο

Από Nonpapers.gr Newsroom
22 Ιουλίου 2025
Έρχονται διόδια σε Κηφισιά και Άγιο Στέφανο
Nonpapers.gr Newsroom

Nonpapers.gr Newsroom

Ο λόγος για σκέψεις ενεργοποίησης της προβλεπόμενης από το 2007 σύμβασης παραχώρησης της Νέας Οδού, η οποία δίνει το δικαίωμα στον παραχωρησιούχο να τοποθετήσει πλευρικά διόδια στους κόμβους της Βαρυμπόπης και του Αγίου Στεφάνου. Ένα σενάριο που, παρά τις προειδοποιήσεις και τις πολιτικές αντιπαραθέσεις των προηγούμενων ετών, ποτέ δεν εγκαταλείφθηκε εντελώς και σήμερα επιστρέφει λόγω… αναγκών.

Η συζήτηση αναθερμάνθηκε τις τελευταίες ημέρες, έπειτα από δημόσιες τοποθετήσεις κυβερνητικών στελεχών, αλλά και εξαιτίας της πίεσης για άμεσες παρεμβάσεις συντήρησης και σταθεροποίησης του οδικού δικτύου. Η στατικότητα της γέφυρας της Βαρυμπόπης έχει τεθεί στο επίκεντρο των αναγκών και, με δεδομένη την ύπαρξη σχετικής πρόβλεψης στη σύμβαση, κάποιοι πλέον επαναφέρουν την ανάγκη να ενεργοποιηθεί το μέτρο των πλευρικών διοδίων ώστε να εξασφαλιστούν πόροι.

Η σύμβαση που υπεγράφη το 2007 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Νέας Οδού Α.Ε.», ενέκρινε με σαφήνεια τη δυνατότητα για επιβολή πλευρικών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόπης και του Αγίου Στεφάνου. Ωστόσο, η υλοποίηση αυτής της πρόβλεψης “πάγωσε” ουσιαστικά έπειτα από τις έντονες τοπικές αντιδράσεις και το πολιτικό κόστος που φοβήθηκαν οι τότε κυβερνήσεις.

Παρά τις συνεχείς αναφορές και τις εκάστοτε εξαγγελίες για “επανεξέταση”, η σύμβαση δεν αναθεωρήθηκε ποτέ. Τυπικά, παραμένει ενεργή, και με δεδομένο ότι η χώρα δεν προχώρησε σε αποζημιώσεις ή επαναδιαπραγμάτευση, οι σχετικές ρήτρες μπορούν να ενεργοποιηθούν ανά πάσα στιγμή.

Η επαναφορά του σεναρίου βρίσκει ήδη απέναντι τον Δήμο Κηφισιάς και άλλους γειτονικούς δήμους όπως τον Δήμο Διονύσου. Ο δήμαρχος Κηφισιάς σε δημόσια παρέμβασή του έκανε λόγο για «πολιτική δειλία ετών», καλώντας την κυβέρνηση να επιδείξει “γενναιότητα” και να λάβει σαφή θέση υπέρ της κατάργησης ή τροποποίησης της σύμβασης. Υπενθύμισε επίσης το τεράστιο οικονομικό κόστος που θα είχε η εφαρμογή των διοδίων για την περιοχή, τονίζοντας ότι σύμφωνα με μελέτες ελληνικών πανεπιστημίων, η επιβολή διοδίων σε οικιστικές περιοχές προκαλεί:

– μείωση έως και 8% στον κύκλο εργασιών των τοπικών επιχειρήσεων

– πτώση της αξίας των ακινήτων κατά 19%

– απώλεια 3% του τοπικού ΑΕΠ

– αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου στην παλαιά εθνική και τους τοπικούς δρόμους έως και 30%, μεταφέροντας ουσιαστικά το πρόβλημα σε μη σχεδιασμένες για τέτοιο φορτίο περιοχές.

Ακόμη πιο ανησυχητικά, όπως ανέφερε, είναι τα κοινωνικά και λειτουργικά κόστη για τις οικογένειες των κατοίκων, που θα κληθούν να πληρώνουν έως και 100 ευρώ τον μήνα για να μετακινούνται από και προς τα σπίτια τους. Κάτι που ήδη συμβαίνει σε κατοίκους της Ανατολικής Αττικής με την Αττική Οδό.

Το κράτος από την άλλη, φέρεται να εξετάζει σοβαρά την επιλογή, καθώς η μη εφαρμογή της πρόβλεψης κοστίζει ετησίως πάνω από 130 εκατ. ευρώ σε ενδεχόμενες αποζημιώσεις ή απώλειες εσόδων που επικαλείται ο παραχωρησιούχος. Η πίεση από την εταιρεία για εφαρμογή των όρων της σύμβασης αυξάνεται και εάν δεν υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση, τότε το Δημόσιο ενδέχεται να βρεθεί υπόλογο για παραβίαση της συμφωνίας.

Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπου η αδράνεια του παρελθόντος μετατρέπεται σε βρόχο για το παρόν. Η ανάγκη για άμεσες υποδομές και συντηρήσεις στους κόμβους και στους παράπλευρους δρόμους, χρησιμοποιείται σήμερα ως επιχείρημα για να δικαιολογήσει ένα μέτρο που θα έπρεπε να είχε αντιμετωπιστεί πολιτικά και θεσμικά εδώ και χρόνια. Όσο η Πολιτεία “πετά το κουβαδάκι παραπέρα”, το κόστος –οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό– δεν εξαφανίζεται. Μεταφέρεται, διογκώνεται και τελικά επιβάλλεται.

Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο, καθώς ενδέχεται να υπάρξουν πρωτοβουλίες από το Υπουργείο Υποδομών είτε για διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς είτε για μερική εφαρμογή του μέτρου, με την εγκατάσταση σταθμών χωρίς άμεση ενεργοποίησή τους. Η κοινωνική και πολιτική πίεση όμως μεγαλώνει. Και η πραγματική ερώτηση παραμένει: θα επιδείξει επιτέλους το κράτος την απαιτούμενη πολιτική βούληση ή θα επαναλάβει τη γνωστή ελληνική συνταγή της αναβολής και του στρουθοκαμηλισμού;

Tags: γέφυρα ΒαρυμπόμπηςΔιόδιαΚηφισιά
ShareTweet
Previous Post

O Ντόναλντ Τραμπ αποσύρει τις ΗΠΑ από την Unesco

Next Post

Ανδρουλάκης από Βουλή: Απόψε αθωώνετε τον Καραμανλή – Αποχωρούμε για λόγους ηθικής τάξης – Τι είπε για Αντωνόπουλο

Related Posts

Γιατί είναι φθηνότερο φέτος το πετρέλαιο θέρμανσης – Οι προσφορές των εταιριών
Ελλάδα

Επίδομα θέρμανσης: Πότε θα καταβληθεί η 1η δόση

Από Nonpapers.gr Newsroom
23/10/2025
ΕΦΕΤ: Ποιο μουστοκούλουρο ανακαλεί από την αγορά και γιατί
Ελλάδα

ΕΦΕΤ: Ποιο μουστοκούλουρο ανακαλεί από την αγορά και γιατί

Από Nonpapers.gr Newsroom
23/10/2025
Σύνταγμα: Νέα συγκέντρωση για τον Άγνωστο Στρατιώτη – Δυναμικές κινητοποιήσεις
BOX-2

Αστυνομικός «κλοιός» γύρω από τον Άγνωστο Στρατιώτη

Από Nonpapers.gr Newsroom
23/10/2025
ΕΟΔΥ
Ελλάδα

Σήμα κινδύνου από ΕΟΔΥ: Πέντε θάνατοι από covid-19 την τελευταία εβδομάδα

Από Nonpapers.gr Newsroom
23/10/2025
Ελλάδα

Μεσολόγγι: Πλημμύρες και αποκλεισμένοι δρόμοι μετά την έντονη βροχόπτωση

Από Nonpapers.gr Newsroom
23/10/2025
Αλλαγή ώρας: Μία ώρα «πίσω» τα ρολόγια από τα ξημερώματα της Κυριακής
Ελλάδα

Αλλαγή ώρας: Μία ώρα «πίσω» τα ρολόγια από τα ξημερώματα της Κυριακής

Από Nonpapers.gr Newsroom
23/10/2025
Next Post
Ανδρουλάκης κατά Μητσοτάκη: «Θα ξεσκεπάσουμε τη γαλάζια συμμορία»

Ανδρουλάκης από Βουλή: Απόψε αθωώνετε τον Καραμανλή - Αποχωρούμε για λόγους ηθικής τάξης - Τι είπε για Αντωνόπουλο

No Result
View All Result

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Kατηγορίες

  • BOX-1 (698)
  • BOX-2 (748)
  • BOX-3 (748)
  • BOX-4 (815)
  • Lifestyle (401)
  • Media (185)
  • Nonpapers Vidcast (3)
  • North Papers (35)
  • Observer (3)
  • Shadows of power (420)
  • Slider (7)
  • VARονος (4)
  • Αθλητικά (900)
  • Άρθρα (152)
  • Αφιερώματα (89)
  • Διεθνή (3.825)
  • Ελλάδα (4.890)
  • Επιχειρείν (118)
  • Έρευνες (177)
  • Οικονομία (769)
  • Πολιτική (2.813)
  • Πολιτισμός (270)
  • Συνεντεύξεις (19)
  • Χωρίς κατηγορία (337)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θεσσαλονίκη: Θάνατοι λουόμενων σε Βρασνά και Νέα Πέραμο
Ελλάδα

Μητροκτονία στα Τρίκαλα: «Ήθελα πάντα να σκοτώσω τη μάνα μου»

Από Nonpapers.gr Newsroom
22 Οκτωβρίου 2025
Στεγαστική κρίση: Σε αδιέξοδο οι αγοραστές – Ζητούν για «χρέπια» 2.500 ευρώ, ενώ οι αγορές γίνονται στα 1300 ευρώ/τ.μ
BOX-2

Στεγαστική κρίση: Σε αδιέξοδο οι αγοραστές – Ζητούν για «χρέπια» 2.500 ευρώ, ενώ οι αγορές γίνονται στα 1300 ευρώ/τ.μ

Από Γιώργος Καλούμενος
23 Οκτωβρίου 2025
Γάζα: Η πιο αβέβαιη συμφωνία στην ιστορία του Μεσανατολικού
BOX-4

Γάζα: Η πιο αβέβαιη συμφωνία στην ιστορία του Μεσανατολικού

Από Πάνος Χαρίτος
14 Οκτωβρίου 2025
Κακλαμάνης σε Βελόπουλο: «Εγώ είμαι υπέρ να ενώνω και όχι να διχάζω»
Πολιτική

Βουλή: Έως τα μέσα Νοεμβρίου ο “κόφτης ομιλιών” – Ποιοι πολιτικοί αρχηγοί… περιορίζονται

Από Nonpapers.gr Newsroom
21 Οκτωβρίου 2025
Non Papers

Non Paper Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ