Η φετινή Black Friday δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για πολλές επιχειρήσεις, καθώς οι πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά για περίπου τη μισή αγορά, όπως δείχνει η έρευνα του Ινστιτούτου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Παρά τις υψηλές προσφορές και την εκτεταμένη διάρκεια των εκπτώσεων, οι έμποροι δεν κατάφεραν να αντισταθμίσουν τις απώλειες των προηγούμενων μηνών, με το υψηλό λειτουργικό κόστος να παραμένει σημαντικό πρόβλημα. Πλέον, οι επιχειρήσεις ελπίζουν στην εορταστική περίοδο για να αναστρέψουν την πορεία του τζίρου τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, που βασίστηκε σε πανελλαδικό δείγμα 258 επιχειρήσεων:
- Οι πωλήσεις για το 48% των επιχειρήσεων ήταν χαμηλότερες σε σχέση με την περσινή Black Friday, με τη συντριπτική πλειοψηφία να καταγράφει πτώση έως 10%.
- Το 52% των επιχειρήσεων δήλωσε μέτρια ικανοποίηση από τα αποτελέσματα, ενώ αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό όσων εμφανίζουν χαμηλή ικανοποίηση (38% έναντι 15% το 2024).
- Το 81% των επιχειρήσεων συμμετείχε στις προσφορές, με το 48% να συμμετέχει όλη την εβδομάδα και το 26% καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου.
- Οι εκπτώσεις κυμάνθηκαν κυρίως μεταξύ 21% και 40%, ενώ το 34% προσέφερε εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα και το 28% στις νέες παραλαβές της σεζόν.
- Η επισκεψιμότητα στα καταστήματα για το 54% των επιχειρήσεων ήταν χαμηλή, με κορύφωση για το 30% κατά το τριήμερο Black Friday.
- Οι συναλλαγές έγιναν κυρίως με πλαστικό και ηλεκτρονικό χρήμα, ενώ η χρήση μετρητών περιορίστηκε σημαντικά.
- Για το 80% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις όλου του φθινοπώρου ήταν ίδιες ή χαμηλότερες σε σχέση με το 2024.
- Έξι στις δέκα επιχειρήσεις δήλωσαν ότι οι προμηθευτές τους δεν προσέφεραν διευκολύνσεις στις τιμές των προϊόντων.
- Μόνο το 20% συμμετείχε στην Cyber Monday.
- Το 64% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι η Black Friday ευνοεί κυρίως τις μεγάλες αλυσίδες και τις διεθνείς πλατφόρμες, ενώ οι μικρές επιχειρήσεις δεν επωφελούνται λόγω περιορισμένου περιθωρίου κέρδους.
- Οι κυρίαρχες προωθητικές ενέργειες ήταν τα μηνύματα στη βιτρίνα (47%) και τα social media.
Συνολικά, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η φετινή Black Friday δεν κατάφερε να δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις του λιανικού εμπορίου, με τους εμπόρους να στηρίζουν πλέον τις ελπίδες τους στην εορταστική περίοδο για ανάκαμψη.
Διαβάστε επίσης
Επιχειρήσεις: Έρχεται ειδικό καθεστώς για την γυναικεία επιχειρηματικότητα











