Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ανακοίνωσε σήμερα (17/10) ότι καταργείται από το 2025 ο επιπλέον βαθμός, τον οποίο παίρνει ο οδηγός που σημειώνει τον ταχύτερο γύρο σε ένα γκραν πρι της Φόρμουλα 1.
Από το 2019 οι κανονισμοί προέβλεπαν την απονομή ενός επιπλέον βαθμού, υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός που θα τον κατακτούσε θα είχε τερματίσει στην πρώτη δεκάδα του αγώνα.
Στόχος του επιπλέον βαθμού ήταν να… τονωθεί η δράση στην πίστα και να δοθεί στους οδηγούς που τερματίζουν στην πρώτη δεκάδα του αγώνα ένας παραπάνω λόγος για να παλέψουν για κάτι περισσότερο.
Όμως, ο βαθμός για τον ταχύτερο γύρο δεν δικαίωσε ποτέ τις προσδοκίες για βελτίωση του θεάματος, ενώ συνήθως τον αξιοποιούσαν οι οδηγοί που συνέβαινε να έχουν μια μεγάλη διαφορά από το μονοθέσιο που τους ακολουθούσε.
Έτσι, είχαν τη δυνατότητα να μπουν στα πιτ για να «φορέσουν» φρέσκα ελαστικά στους τελευταίους γύρους, προκειμένου να… επιτεθούν και να «γράψουν» μια γρήγορη επίδοση στον γύρο, η οποία θα τους έδινε τον βαθμό.
Το γκραν πρι της Σιγκαπούρης έδωσε την αφορμή
Ο κανονισμός για τον ταχύτερο γύρο ήρθε εκ νέου στο προσκήνιο στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης που διεξήχθη τον Σεπτέμβριο.
Εκεί ο Αυστραλός οδηγός της RB, Ντάνιελ Ρικιάρντο, έβαλε στο τέλος του αγώνα «φρέσκα» ελαστικά για να κάνει τον ταχύτερο γύρο στο γκραν πρι, το οποίο ήταν πιθανότατα ο τελευταίος αγώνας της καριέρας του στη Φόρμουλα Ένα.
Η κίνηση αυτή δεν απέφερε στον Ρικιάρντο τον επιπλέον βαθμό, καθώς ήταν εκτός της πρώτης δεκάδας, αλλά ωφέλησε τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν, αφού στέρησε το… μπόνους από τον ανταγωνιστή του Ολλανδού για τον τίτλο στους οδηγούς, τον Βρετανό Λάντο Νόρις της McLaren, ο οποίος ήταν προηγουμένως ο ταχύτερος στον αγώνα.
Ο Νόρις, ο οποίος βρίσκεται 52 βαθμούς πίσω από τον Φερστάπεν στην κατάταξη των οδηγών, έξι αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σεζόν, έχει πάρει μέχρι στιγμής στη σεζόν τέσσερις βαθμούς από ταχύτερους γύρους, συμπεριλαμβανομένων τριών από τους τελευταίους τέσσερις. Από την πλευρά του, ο Ολλανδός έχει πάρει δύο.
Οι άλλες αλλαγές που αποφασίστηκαν
Στο μεταξύ, η FIA γνωστοποίησε ακόμη ενόψει του κυριακάτικου γκραν πρι της Φόρμουλα 1 στο Όστιν του Τέξας, ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC) το οποίο συνεδρίασε στο Παρίσι μέσω τηλεδιάσκεψης, ενέκρινε αλλαγές στους αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς του 2024 και του 2025.
Εκτός από την κατάργηση του μπόνους βαθμού για τον ταχύτερο γύρο, το WMSC ενέκρινε τα σχέδια για τον διπλασιασμό του χρόνου συμμετοχής στα ελεύθερα δοκιμαστικά για νεαρούς οδηγούς.
Από το 2025, οι ομάδες θα πρέπει να «κατεβάσουν» έναν «ρούκι» οδηγό στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών (FP1) της Παρασκευής σε δύο αγωνιστικά τριήμερα ανά μονοθέσιο, ενώ μέχρι σήμερα η σχετική απαίτηση ήταν μια συμμετοχή σε FP1 ανά αυτοκίνητο.
Επιπλέον, το συμβούλιο συμφώνησε σε μια σειρά αλλαγών και βελτιώσεων στους ολοκαίνουργιους τεχνικούς κανονισμούς της Φόρμουλα 1 για το 2026.
Η FIA ανακοίνωσε ότι έχει επίσης απλοποιήσει τους αθλητικούς και οικονομικούς κανονισμούς για το 2026, υποσχόμενη περαιτέρω αλλαγές τους επόμενους μήνες.
Δεδομένου ότι εκείνη τη χρονιά τίθενται σε εφαρμογή οι νέοι κανονισμοί της Φόρμουλα Ένα που αφορούν τις καινούριες μονάδες ισχύος, επιβεβαιώθηκε ότι ενόψει της σεζόν του 2026 θα διεξαχθούν τρία τριήμερα χειμερινών δοκιμών.