Οι αναπροσαρμογές στις τιμές διέλευσης στα διόδια της Γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» από το 2026, όπως ανακοινώθηκαν από τη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., επιβεβαιώνουν μια πάγια πρακτική: τη σταδιακή επιβάρυνση των χρηστών βασικών υποδομών, η οποία παρουσιάζεται επικοινωνιακά ως «ήπια» και «στοχευμένη», χωρίς ωστόσο να παύει να είναι οικονομικά αισθητή.
Η αύξηση κατά 0,50 ευρώ στη διέλευση των επιβατικών Ι.Χ. με το κόστος να ανέρχεται πλέον στα 15,90 ευρώ για μία απλή διέλευση χωρίς e-pass, εντείνει συσωρευτικά την επιβάρυνση για χιλιάδες οδηγούς που χρησιμοποιούν τη γέφυρα σε τακτική βάση, ιδίως σε μια περίοδο γενικευμένων ανατιμήσεων στα κόστη των μετακινήσεων.
Η διατήρηση της τιμής για τις μοτοσυκλέτες στα 2,50 ευρώ λειτουργεί περισσότερο ως εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα, καθώς όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων, φορτηγά και λεωφορεία, αντιμετωπίζουν αυξήσεις, με άμεσες συνέπειες στο κόστος μεταφορών και, εμμέσως, στις τοπικές οικονομίες της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από την εταιρεία στα λεγόμενα «πλεονεκτήματα για συχνούς χρήστες»: κάρτες, e-pass, προγράμματα εργασίας και ειδικές εκπτώσεις για ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, αυτά τα εργαλεία προϋποθέτουν υψηλή συχνότητα διελεύσεων, προπληρωμές και συγκεκριμένα καταναλωτικά πρότυπα, αποκλείοντας στην πράξη όσους δεν μπορούν ή δεν επιθυμούν να δεσμευτούν σε τέτοιες συνθήκες. Η πολιτική των εκπτώσεων, συμπερασματικά δεν αναιρεί τη βασική αύξηση, αλλά τη μεταθέτει σε ένα πιο σύνθετο και άνισο σύστημα πρόσβασης.
Διαβάστε επίσης:
Αφήνουν τα αυτοκίνητά τους χωρίς service λόγω του υψηλού κόστους επισκευής και ανταλλακτικών
Χριστούγεννα στη Συρία έξι μήνες μετά την τρομοκρατική επίθεση (βίντεο)











