Απρόσμενα θετικές εξελίξεις έρχονται από τη Hyundai και τη θρυλική σειρά μοντέλων N, με την κορεατική εταιρεία να ετοιμάζεται για ένα εντυπωσιακό comeback που υπόσχεται να «ταρακουνήσει» τον κόσμο των παραδοσιακών hot-hatch.
Παρότι πριν από λίγους μήνες η Hyundai είχε ανακοινώσει στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων, οι χαμηλότερες από το αναμενόμενο πωλήσεις του IONIQ 5 N φαίνεται πως ανέτρεψαν τον σχεδιασμό.
Η ιστορία του τμήματος N ξεκίνησε με έντονη δυναμική, όταν ο Albert Biermann, πρώην επικεφαλής της BMW M, εντάχθηκε στη Hyundai για να δημιουργήσει μια νέα σχολή καθαρόαιμης οδήγησης. Το i30 N αποτέλεσε την απόλυτη επιβεβαίωση της φιλοσοφίας αυτής, προσφέροντας αυθεντικά σπορ χαρακτηριστικά απέναντι σε «παραδοσιακούς» ανταγωνιστές όπως το Golf GTI. Το μικρότερο i20 N συνέχισε την παράδοση, χαρίζοντας στο κοινό μια πιο προσιτή, αλλά το ίδιο απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Η είσοδος στην ηλεκτρική εποχή με το IONIQ 5 N έδειχνε πως η Hyundai N επανατοποθετείται στρατηγικά, όμως η ανταπόκριση της αγοράς δεν ήταν η αναμενόμενη. Έτσι, η εταιρεία φαίνεται έτοιμη για… ολική αναθεώρηση.
Επιστροφή στη γνήσια απόλαυση της θερμικής οδήγησης
Σε πρόσφατες δηλώσεις του στον βρετανικό Τύπο, ο συνιδρυτής της Hyundai N, Joonwoo Park, ξεκαθάρισε ότι η μάρκα δεν εγκαταλείπει τα θερμικά, σπορ μοντέλα:
«Δεν είναι αλήθεια ότι μετατρεπόμαστε σε μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα υψηλών επιδόσεων», υπογράμμισε. «Η κληρονομιά των i20 N και i30 N παραμένει ζωντανή. Και έχουμε πολλά ακόμη να παρουσιάσουμε».
Ακόμη πιο αποκαλυπτική ήταν η παραδοχή πως η Hyundai N εργάζεται ήδη πάνω σε νέα υβριδικά συστήματα για τα επόμενα θερμικά μοντέλα της. Ο επικεφαλής δοκιμών, Alex Eichler, σημείωσε ότι «βρισκόμαστε στη φάση προ-ανάπτυξης και οι προσομοιώσεις που πραγματοποιούμε δείχνουν εντυπωσιακές διαφορές στους χρόνους ανάλογα με το setup».
Το μεγάλο στοίχημα παραμένει το βάρος, καθώς τα υβριδικά συστήματα αυξάνουν σημαντικά τη μάζα ενός αυτοκινήτου – κάτι που αποτελεί πρόκληση για μια μάρκα που βασίζει τη δυναμική της στην αμεσότητα και το χαμηλό βάρος. Τα στελέχη της Hyundai αναγνωρίζουν αυτές τις δυσκολίες, λαμβάνοντας υπόψη και το πρόσφατο παράδειγμα της νέας BMW M5.
Νέα εποχή από το 2027
Τα ανανεωμένα i20 N και i30 N αναμένεται να περάσουν σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα, καθώς η τρέχουσα έχει φτάσει στα όριά της. Αυτό σημαίνει ότι η επόμενη γενιά των N δεν θα εμφανιστεί πριν το 2027, με την πλήρη εξέλιξη της γκάμας να ολοκληρώνεται ως το 2030.
Ένα πράγμα πάντως είναι βέβαιο: η Hyundai δεν έχει πει την τελευταία της λέξη. Αν τα ηλεκτρικά δεν ενθουσίασαν όπως προσδοκούσε η εταιρεία, τα νέα υβριδικά, αλλά καθαρόαιμα οδηγικά N υπόσχονται να επαναφέρουν το χαμόγελο στους λάτρεις της αυθεντικής οδηγικής εμπειρίας.
Διαβάστε επίσης:
ΕΟΦ: «Καμπανάκι» για βρεφικό γάλα – Εντοπίστηκαν κρούσματα αλλαντίασης
Κλειστό μέχρι νεοτέρας το αεροδρόμιο του Ηρακλείου – Αναστέλλονται οι πτήσεις











