Σε λειτουργία τέθηκε από την 1η Αυγούστου 2025 η νέα ψηφιακή πλατφόρμα απογραφής ανελκυστήρων του υπουργείου Ανάπτυξης, μέσω της διεύθυνσης https://elevator.mindev.gov.gr. Στόχος της είναι η πλήρης καταγραφή όλων των ανελκυστήρων που λειτουργούν στη χώρα, ανεξαρτήτως παλαιότητας, κατάστασης ή προηγούμενης εγγραφής.
Καθολική απογραφή με προθεσμία έως 30 Νοεμβρίου
Η απογραφή είναι υποχρεωτική για όλους τους ανελκυστήρες, ακόμη κι αν είναι εκτός λειτουργίας ή είχαν καταχωριστεί στο παρελθόν. Οι υπεύθυνοι (ιδιοκτήτες, διαχειριστές ή εξουσιοδοτημένοι τεχνικοί) οφείλουν να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία έως τις 30 Νοεμβρίου 2025.
Η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με κωδικούς TaxisNet ή, στην περίπτωση δημόσιων κτιρίων, με κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης. Απαιτούνται:
- Στοιχεία ιδιοκτήτη, διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου
- Διεύθυνση εγκατάστασης του ανελκυστήρα
- Αριθμός στάσεων
- Έτος εγκατάστασης
- Ονοματεπώνυμο και στοιχεία του υπεύθυνου συντηρητή
Κωδικός ταυτότητας για κάθε ανελκυστήρα
Με την επιτυχή απογραφή, κάθε ανελκυστήρας θα αποκτά Μοναδικό Κωδικό Αναγνώρισης (UUID), ο οποίος θα τον ακολουθεί σε κάθε μελλοντική διαδικασία συντήρησης, πιστοποίησης, ελέγχου, ασφάλισης ή και μεταβίβασης του ακινήτου.
Το υπουργείο τονίζει ότι η πλατφόρμα αποτελεί το πρώτο βήμα για την καθολική εναρμόνιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας, διασφαλίζοντας την τεχνική πληρότητα και τη διαφάνεια στη λειτουργία των ανελκυστήρων στη χώρα.