Η συνεργασία της Ducati με τον Marc Marquez συνεχίζεται τουλάχιστον για μία ακόμη σεζόν, όμως το μέλλον του εννέα φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο Borgo Panigale παραμένει ανοιχτό. Με τη Desmosedici GP25 να έχει εξελιχθεί ξεκάθαρα γύρω από το οδηγικό του προφίλ και με τις μεγάλες αλλαγές κανονισμών να πλησιάζουν, η ιταλική ομάδα βρίσκεται μπροστά σε μια από τις πιο καθοριστικές αποφάσεις της σύγχρονης ιστορίας της.
Μια Desmosedici «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του Marquez
Παρότι η Ducati δεν το παραδέχεται δημόσια, τα αποτελέσματα της σεζόν που ολοκληρώθηκε δείχνουν ότι η εξέλιξη της Desmosedici GP25 έγινε με σαφή προσανατολισμό στο στιλ οδήγησης του Marc Marquez. Η βάση είχε ήδη τεθεί το 2024, όταν ο Ισπανός έκανε εντυπωσιακά πράγματα με την παλαιότερη GP23, αναγκάζοντας τους μηχανικούς του Borgo Panigale να κινηθούν προς μια πιο επιθετική, «ζωντανή» μοτοσυκλέτα.
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: ρεκόρ, νίκες, τίτλος και μια σεζόν κυριαρχίας, με τον Marquez να αναδεικνύεται μακράν ο κορυφαίος αναβάτης της Ducati και ένας από τους πιο επιβλητικούς στο grid.
Ο μεγάλος χαμένος: ένας αγνώριστος Bagnaia
Η στρατηγική αυτή είχε όμως και κόστος. Πρώτο και πιο χαρακτηριστικό «θύμα» ήταν ο Pecco Bagnaia, ο οποίος φέτος παρουσιάστηκε αγνώριστος. Ο δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής όχι μόνο δεν μπόρεσε να διεκδικήσει τον τίτλο, αλλά σε αρκετούς αγώνες έδειχνε χαμένος, αδυνατώντας να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της GP25.
Ο Bagnaia, με ένα στιλ οδήγησης που απαιτεί η μοτοσυκλέτα να προσαρμόζεται σε αυτόν και όχι το αντίστροφο, δυσκολεύτηκε έντονα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που τερμάτισε πίσω όχι μόνο από όλες τις Ducati, αλλά και από αναβάτες με σαφώς υποδεέστερα πακέτα, με την ψυχολογία του να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Ο Alex Marquez και το οικογενειακό «δίδυμο»
Ο μόνος που κατάφερε να πλησιάσει τον Marc ήταν ο αδελφός του, Alex Marquez, παρότι οδηγούσε την GP24. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα δέχτηκε αναβαθμίσεις στην ίδια κατεύθυνση με την GP25, με αποτέλεσμα οι διαφορές τους να είναι μικρότερες απ’ όσο φαινόταν αρχικά.
Καθοριστικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα του Alex έπαιξε το γεγονός ότι οι δύο αδελφοί προπονούνταν μαζί καθ’ όλη τη σεζόν, μοιράζονταν δεδομένα τηλεμετρίας και συνεργάζονταν στενά στην κατανόηση της μοτοσυκλέτας. Με την απόλυτη εμπιστοσύνη του Marc, ο Alex έκανε άλμα απόδοσης το 2025 και αποδείχθηκε ο αναβάτης που, μετά τον ίδιο τον Marc, κατάλαβε καλύτερα πώς να εκμεταλλευτεί τη Desmosedici.

Το όραμα Domenicali και η «συνταγή Schumacher»
Στη γιορτή της Ducati στο εργοστάσιο του Borgo Panigale, ο Claudio Domenicali μίλησε στο moto.it για το προσωπικό του στοίχημα: να επαναλάβει η Ducati μια πορεία αντίστοιχη με εκείνη της Ferrari στη Formula 1 την εποχή του Michael Schumacher. Τότε, ο Γερμανός χρειάστηκε χρόνια για να «χτιστεί» η ομάδα γύρω του, πριν ακολουθήσει μια πενταετία απόλυτης κυριαρχίας.
Στην περίπτωση του Marquez, η βάση ήταν ήδη έτοιμη, καθώς η Desmosedici ήταν εξαρχής η κορυφαία μοτοσυκλέτα του Πρωταθλήματος. Ο στόχος του Domenicali δεν εκτείνεται στη νέα εποχή των κανονισμών, αλλά στην πενταετία που ολοκληρώνεται με το τέλος της επόμενης σεζόν. Έτσι, απομένει μόλις ένα ακόμη πρωτάθλημα για να φτάσει η Ducati τους πέντε τίτλους Αναβατών, μετά τους δύο του Bagnaia, εκείνον του Martin το 2024 και το φετινό του Marquez.
Το δίλημμα της επόμενης πενταετίας
Παρά την επιτυχία, η Ducati οφείλει να κοιτάξει μπροστά. Ο Marc Marquez θα μπει στα 33 του χρόνια την επόμενη σεζόν και το 2027 όλα θα ξεκινήσουν από λευκό χαρτί, με τις νέες μοτοσυκλέτες των 850 κ.εκ. Η ιστορία έχει δείξει ότι όποιος «διαβάσει» πρώτος σωστά τους κανονισμούς αποκτά τεράστιο πλεονέκτημα, δύσκολο να καλυφθεί από τους υπόλοιπους.
Αν η Ducati επιλέξει να συνεχίσει με τον Marquez μακροχρόνια, η GP27 θα εξελιχθεί πλήρως πάνω στις απαιτήσεις του. Αυτό, όμως, δημιουργεί ερωτήματα για τους υπόλοιπους αναβάτες, με πιθανή εξαίρεση τον Alex. Ταυτόχρονα, το συμβόλαιο του Bagnaia λήγει επίσης την επόμενη χρονιά, ενώ και ο Alex Marquez ολοκληρώνει τη συμφωνία του με τη Gresini, έχοντας το 2026 εργοστασιακή GP26. Στο κάδρο μπαίνει και ο παράγοντας τραυματισμού του Marc, που θα μπορούσε να αφήσει εκτεθειμένη τη Ducati στη μάχη του τίτλου.
Νέοι κανονισμοί και αυξανόμενος ανταγωνισμός
Η επόμενη σεζόν θα φέρει περιορισμούς που καταργούν αρκετά από τα πλεονεκτήματα της Desmosedici, με τις αντίπαλες ομάδες να έχουν ήδη μειώσει τη διαφορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Aprilia, η οποία με τον Marco Bezzecchi κυριάρχησε στους τελευταίους τέσσερις αγώνες, εκμεταλλευόμενη και την απουσία του Marc Marquez, σε μια χρονιά όπου ο Jorge Martin ήταν ουσιαστικά εκτός μάχης.
Honda στο βάθος και η απόφαση της άνοιξης
Ο Domenicali γνωρίζει ότι το 2026 ο Marquez θα δεχθεί προτάσεις από άλλες ομάδες, με τη Honda να αποτελεί τον πιο ισχυρό «πειρασμό». Η σχέση του Ισπανού με τους Ιάπωνες παραμένει ιδιαίτερη, τόσο λόγω των τίτλων όσο και της στήριξης που του παρείχαν στα δύσκολα χρόνια των τραυματισμών. Εφόσον η Honda παρουσιάσει ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα, η επιστροφή δεν μπορεί να αποκλειστεί.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στο Borgo Panigale, ο Domenicali τόνισε ότι η απόφαση για το μέλλον του Marquez θα αξιολογηθεί προσεκτικά, λαμβάνοντας υπόψη και την προσφορά του Bagnaia όλα αυτά τα χρόνια. Οι τελικές συζητήσεις αναμένεται να ενταθούν την ερχόμενη άνοιξη.
Ο ίδιος ο Marquez δήλωσε ότι από τη δική του πλευρά υπάρχει 80% πιθανότητα ανανέωσης με τη Ducati, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι η τελική απόφαση θα ληφθεί τη νέα χρονιά, αφού πρώτα ξεκουραστεί.
Ένα στοίχημα με φόντο το άγνωστο 2027
Για τη Ducati, το δίλημμα είναι ξεκάθαρο αλλά εξαιρετικά δύσκολο. Χωρίς τον Marc Marquez, τα δεδομένα αλλάζουν δραστικά ενόψει του «άγνωστου» 2027. Με αυτόν, η ομάδα έχει τον απόλυτο αναβάτη-αναφοράς, ακόμη κι αν πλησιάζει τα 34 του χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις των επόμενων μηνών θα καθορίσουν όχι μόνο το μέλλον της συνεργασίας Ducati–Marquez, αλλά και τη φυσιογνωμία του MotoGP στη νέα εποχή που έρχεται.
Διαβάστε επίσης:
Η Kawasaki κάνει αγωγή στις ΗΠΑ για τους δασμούς
Ανατροπή στο MotoGP; Τα 850cc μπορεί να «γκρεμίσουν» την παντοκρατορία των V4
Ποιους νέους κανονισμούς θα δούμε στην Formula 1 από το 2026











