Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) όλα αυτά τα χρόνια πέρασε πολύ μεγάλες δυσκολίες. Μην ξεχνάμε ότι τα τρία χρόνια της Πανδημίας όλα τα περιστατικά Covid-19 νοσηλεύονταν στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ και όχι στα ιδιωτικά θεραπευτήρια.
Ο φόρτος εργασίας της τριετίας αυτής ήταν πολύ μεγάλος για το σύστημα υγείας των Νοσοκομείων του ΕΣΥ γιατί συγχρόνως έπρεπε να εξυπηρετούνται και οι non-Covid ασθενείς (παθολογικά – χειρουργικά περιστατικά κ.λ.π).
Επίσης έγινε προσπάθεια με το «βραχιολάκι» και τους ανθρώπους του ΕΕΣ εξυπηρέτησης των ασθενών που προσέρχονται με πρόβλημα υγείας και δεν είχαν δικό τους άνθρωπο.
Τα τελευταία χρόνια έγιναν σοβαρές προσπάθειες για αναβάθμιση των Νοσοκομείων με ανακαίνιση κτιρίων, εξοπλισμό και προσπάθεια προσλήψεων επικουρικού προσωπικού, τόσο γιατρών όσο και νοσηλευτών.
Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός των Νοσοκομειακών υποδομών μέσω του ταμείου ανάκαμψης (πρόγραμμα ανακαινίσεων, εκσυγχρονισμού και ενίσχυση των δημόσιων νοσοκομείων σε όλη τη χώρα)
Το έργο αυτό περιλαμβάνει παρέμβαση σε 80 δημόσια Νοσοκομεία και στις επτά (7) ΥΠΕ
Η αναβάθμιση των ΤΕΠ πολύ σημαντικό για χώρους αξιοπρέπειας ασθενών που έρχονται για να λύσουν τόσο σοβαρά προβλήματα!!
Η κατ΄ οίκον παράδοση φαρμάκων υψηλού κόστους σε χιλιάδες ασθενείς με σοβαρά ογκολογικά προβλήματα είναι σημαντικό μέτρο για την ταλαιπωρία αυτών των ασθενών.
Μην ξεχνάμε τη δημιουργία των 16 νέων κέντρων τραύματος σε όλη τη χώρα και τα πόσα προβλήματα θα λύσουν.
Επίσης το Πρόγραμμα Πρόληψης «Σπύρος Δοξιάδης» (ενταγμένο στο «Προλαμβάνω») είναι μια εθνική δράση δημόσιας υγείας που στοχεύει στην πρόληψη σοβαρών ασθενειών μέσω δωρεάν προληπτικών εξετάσεων. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται και αυτό από το Ταμείο Ανάκαμψης και απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ΑΜΚΑ όπου η συμμετοχή έχει φτάσει τα δύο εκατομμυρίων πολιτών.
Βεβαίως όλα αυτά βοηθούν αρκετά την ανάπτυξη του συστήματος υγείας και την εξυπηρέτηση των ασθενών. Όμως χρειάζονται μεγαλύτερες προσπάθειες όσον αφορά την χρηματοδότηση, το μισθολόγια και τις προσλήψεις μόνιμων ιατρών στα νοσοκομεία .
Τα προβλήματα του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) στα νησιά της Ελλάδας είναι διαχρονικά και εντείνονται ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο καθώς επίσης και στην επαρχία. Γι΄ αυτό λοιπόν θα πρέπει να ενισχύσουμε όσο γίνεται το δυνατότερο τα επαρχιακά Νοσοκομεία και των νησιών όχι μόνο του καλοκαιρινούς μήνες αλλά όλη την διάρκεια του χρόνου προκειμένου να αισθάνονται ασφάλεια οι κάτοικοι.
Η βελτίωση του ΕΣΥ απαιτεί ριζικές μεταρρυθμίσεις που εστιάζουν στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με άμεση κάλυψη κενών θέσεων με μόνιμο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς και θέσπιση κινήτρων (οικονομικών και επαγγελματικών) για νέους γιατρούς, ειδικά για παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές, την ψηφιοποίηση με πλήρης ανάπτυξη της ψηφιακής υγείας, επέκταση της τηλεϊατρικής, ηλεκτρονικός φάκελος ασθενούς και ανάλυση μεγάλων δεδομένων (big data) για καλύτερη πρόληψη και διαχείριση, την αύξηση της χρηματοδότησης με αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων για ανακαίνιση υποδομών και αγορά εξοπλισμού και την αποκέντρωση. Ενίσχυση των Κέντρων Υγείας ώστε να αποσυμφορηθούν τα νοσοκομεία, με έμφαση στην πρόληψη και την οικογενειακή ιατρική, αλλαγή των οργανισμών των νοσοκομείων για μεγαλύτερη ευελιξία, επαγγελματική διοίκηση και αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών βάσει αποτελεσμάτων.








