Η McDonald’s Ολλανδίας βρέθηκε στο επίκεντρο σφοδρών αντιδράσεων, αφού η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση που ανήρτησε στις 6 Δεκεμβρίου στο YouTube –και ήταν πλήρως δημιουργημένη με τεχνητή νοημοσύνη– προκάλεσε την οργή των θεατών. Το βίντεο, διάρκειας 45 δευτερολέπτων, παρουσίαζε καθημερινές «μικρές γιορτινές καταστροφές» μέσα από AI-generated σκηνές, με στόχο να αναδείξει χιουμοριστικά τις ατέλειες των γιορτών.
Ωστόσο, το κοινό δεν είδε καθόλου με καλό μάτι το αποτέλεσμα. Χαρακτήρες με αφύσικες εκφράσεις, αλλοιωμένα κάδρα και μια συνολική αίσθηση «αμηχανίας» προκάλεσαν κύμα σχολίων που μιλούσε για «την πιο κακή διαφήμιση της χρονιάς».
McDonald’s has released an AI-generated Christmas ad
The studio behind it says they ‘hardly slept’ for several weeks while writing AI prompts and refining the shots — ‘AI didn’t make this film. We did’
Comments have been turned off on YouTube pic.twitter.com/Es5ROvI7n2
— Culture Crave 🍿 (@CultureCrave) December 8, 2025
«Ανατριχιαστικό» και «τεμπέλικο»: η διαδικτυακή κατακραυγή
Τα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα ήταν αμείλικτα. Χρήστες περιέγραφαν το βίντεο ως «ανατριχιαστικό» και «κολλημένο», ενώ δεν έλειψαν και οι ευρύτερες ανησυχίες για το μέλλον των επαγγελματιών του χώρου. «Χωρίς ηθοποιούς, χωρίς συνεργείο… καλώς ήρθατε στο μέλλον του κινηματογράφου. Και δεν είναι ωραίο», έγραψε χαρακτηριστικά ένας θεατής, εκφράζοντας φόβο για τη δημιουργική βιομηχανία σε μια εποχή αυξανόμενης χρήσης AI.
Η ένταση της αντίδρασης ήταν τέτοια που το βίντεο συγκέντρωσε περισσότερη αρνητική δημοσιότητα από ό,τι ορατότητα για τον πραγματικό του σκοπό.
Η υπεράσπιση της παραγωγής και η τελική απόσυρση
Παρά την κατακραυγή, η εταιρεία παραγωγής The Sweetshop υπερασπίστηκε τη δουλειά της, τονίζοντας ότι το project δεν ήταν μια «εύκολη λύση με AI», αλλά το αποτέλεσμα επτά εβδομάδων εντατικής εργασίας και χιλιάδων λήψεων. Όπως υποστήριξε, η διαδικασία ήταν εξαιρετικά απαιτητική, παρά την τεχνική της βάση.
Η McDonald’s Ολλανδίας, ωστόσο, δεν θέλησε να σύρει για πολύ το ζήτημα. Στις 9 Δεκεμβρίου απέσυρε τη διαφήμιση από όλες τις πλατφόρμες. Σε δήλωσή της στο BBC News, η εταιρεία σημείωσε ότι η υπόθεση αποτελεί «σημαντικό μάθημα» στην προσπάθειά της να εξερευνήσει «την αποτελεσματική χρήση της AI» σε μελλοντικές καμπάνιες.
Το ευρύτερο φαινόμενο των… εορταστικών AI
Το περιστατικό έρχεται σε μια περίοδο όπου ολοένα περισσότεροι διεθνείς κολοσσοί δοκιμάζουν γενετική τεχνητή νοημοσύνη για τις εορταστικές καμπάνιες τους. Η Coca-Cola έχει ήδη λανσάρει υλικό με AI, ενώ και πολυτελείς οίκοι όπως ο Valentino έχουν δεχθεί παρόμοια κριτική για «φθηνή» ή «τεμπέλικη» εφαρμογή της τεχνολογίας.
Η συζήτηση γύρω από τα όρια, τις δυνατότητες αλλά και τις παγίδες της τεχνητής νοημοσύνης στη διαφήμιση φαίνεται πως μόλις ξεκίνησε — και η McDonald’s Ολλανδίας έδωσε το πρώτο ηχηρό παράδειγμα.
Διαβάστε επίσης:
WSJ: Το ειρηνευτικό σχέδιο Τραμπ για την Ουκρανία προβλέπει αμερικανικές επενδύσεις στη Ρωσία
Ουρουγουάη: «Πολύ ανήσυχη» για την ανάπτυξη των ΗΠΑ στην Καραϊβική
Η Πολωνία δίνει στην Ουκρανία τα τελευταία 14 MiG-29 με αντάλλαγμα drones











