Μπορεί το υπουργείο Ανάπτυξης να ανακοίνωσε μείωση τιμών σε πάνω από 2.000 προϊόντα, ωστόσο η πραγματικότητα για τους καταναλωτές είναι εντελώς διαφορετική.
Από τους 2.180 κωδικούς που παρουσιάστηκαν, οι 1.356 αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ οι 824 είναι επώνυμοι αλλά μόνο ως αριθμοί, χωρίς να έχουν δοθεί συγκεκριμένες μάρκες ή κατηγορίες.
«Δεν μειώνονται ούτε οι τιμές, ούτε ο πληθωρισμός»
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), Απόστολος Ραυτόπουλος, επισημαίνει ότι η πρωτοβουλία του υπουργείου είναι περισσότερο επικοινωνιακή παρά ουσιαστική.
«Πέρασαν τρεις μήνες από τις εξαγγελίες του κ. Θεοδωρικάκου και οι τιμές έχουν ανέβει στα περισσότερα βασικά προϊόντα», δηλώνει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «οι 1.356 κωδικοί δεν θα είναι διαθέσιμοι σε όλα τα σούπερ μάρκετ, αφού κάθε αλυσίδα διαθέτει τις δικές της μάρκες».
Σκούπες, λάμπες και παγωτά αντί για τρόφιμα
Σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο, η λίστα περιλαμβάνει δεκάδες προϊόντα που δεν έχουν καμία σχέση με είδη πρώτης ανάγκης: «36 είδη από λάμπες, 12 από σκούπες και 45 κωδικοί παγωτών. Εσείς θεωρείτε λογικό Οκτώβριο μήνα να βάζεις παγωτά και να λείπουν τα νωπά φρούτα, τα λαχανικά, το ελαιόλαδο και το κρέας;», διερωτάται.
Μειώσεις της τάξης του… 3%
«Ένα προϊόν που τον Ιούλιο κόστιζε 70 λεπτά, τώρα έχει φτάσει στο 1 ευρώ. Με τη “μείωση” 3% θα πάει στα 97 λεπτά. Αυτό δεν λέγεται μείωση, αλλά κοροϊδία», σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΕΚΕ, δίνοντας το μέτρο της πραγματικότητας.
Αδιαφάνεια και απουσία ελέγχων
Ο κ. Ραυτόπουλος υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει καμία σήμανση ή ενημέρωση στα ράφια για τους κωδικούς που συμμετέχουν στο μέτρο, ενώ δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα ποια προϊόντα ή εταιρείες αρνήθηκαν να συμμετάσχουν. «Αν το υπουργείο ήθελε πραγματική διαφάνεια, θα ανακοίνωνε τις αρχικές και τελικές τιμές, καθώς και ποιοι επιχειρηματικοί όμιλοι δεν δέχτηκαν να μειώσουν», ανέφερε.
Οι καταναλωτές βλέπουν τα ράφια να ακριβαίνουν
Παρά τις κυβερνητικές δηλώσεις, οι τιμές σε βασικά προϊόντα όπως το ψωμί, το γάλα και το ελαιόλαδο παραμένουν σε ανοδική πορεία. Οι καταναλωτές, κουρασμένοι από τις συνεχείς ανακοινώσεις χωρίς ουσία, κάνουν λόγο για «επικοινωνιακή φιέστα που δεν αγγίζει το καλάθι του νοικοκυριού».
Διαβάστε επίσης:
Οι φήμες για παραίτηση Τσιάρα και η οργή των αγροτών
Κλιματική κρίση: 900 εκατομμύρια άνθρωποι εγκλωβισμένοι στη φτώχεια