Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να εισάγει την Οικονομία στη Γ’ Γυμνασίου και όχι στην Α’ Λυκείου όπως προτάθηκε από το ΙΕΠ, ελήφθη έπειτα από πιέσεις φιλολόγων, ώστε να μην περικοπεί χρόνος από τα Αρχαία Ελληνικά. Το ερώτημα είναι αν η αλλαγή εξυπηρετεί την εκπαιδευτική σκοπιμότητα ή την ικανοποίηση συντεχνιακών ισορροπιών.
Οι 10.000 διορισμοί και η Ειδική Αγωγή
Ανακοινώνονται 10.000 μόνιμοι διορισμοί σε όλες τις βαθμίδες, με έμφαση στην Ειδική Αγωγή και τη δημιουργία 3.448 νέων Τμημάτων Ένταξης. Ωστόσο, παραμένει ασαφές εάν το μέτρο ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες ή αν πρόκειται για αριθμητική στόχευση χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.
Ψηφιακά εργαλεία και πολλαπλό βιβλίο
Η καθιέρωση του πολλαπλού βιβλίου και η ενίσχυση των διαδραστικών πινάκων προβάλλονται ως βήματα εκσυγχρονισμού. Δεν έχουν, όμως, παρουσιαστεί σαφείς δείκτες για την αποτελεσματικότητα αυτών των παρεμβάσεων, ούτε εγγυήσεις για την ομοιογενή εφαρμογή τους σε όλη τη χώρα.
Υποδομές και συνεργασίες με ιδρύματα
Η επένδυση 10 εκατ. ευρώ για νέα μουσικά όργανα και 20 εκατ. ευρώ για εργαστήρια Φυσικών Επιστημών συνοδεύεται από την ίδρυση 12 Ωνάσειων Γυμνασίων και Λυκείων. Εύλογο ερώτημα: πώς θα εξασφαλιστεί ότι οι επενδύσεις αυτές δεν θα δημιουργήσουν σχολεία «δύο ταχυτήτων»;
Η πλατφόρμα «Σας ακούμε» και το Εθνικό Απολυτήριο
Από το 2026 οι γονείς θα επικοινωνούν με τα σχολεία μέσω της νέας πλατφόρμας «Σας ακούμε». Από το 2027, εφαρμόζεται σταδιακά το Εθνικό Απολυτήριο στην Α’ Λυκείου. Ωστόσο, δεν υπάρχει ακόμη πλήρες πλαίσιο αξιολόγησης για το πώς αυτές οι αλλαγές θα επηρεάσουν την ισότητα πρόσβασης και την αξιοπιστία του Λυκείου.