Ο Δήμος Αθηναίων ενέκρινε νέο κανονισμό για την κυκλοφορία και τη στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών. Το Δημοτικό Συμβούλιο άναψε το «πράσινο φως» στο σχέδιο που στοχεύει να βελτιώσει την ασφάλεια και την προσβασιμότητα στο κέντρο της πόλης.
Απαγορεύσεις σε Ακρόπολη, Ερμού και Αιόλου
Ο δήμαρχος Χάρης Δούκας ανακοίνωσε ότι μπαίνει τέλος στην κυκλοφορία και στάθμευση πατινιών γύρω από την Ακρόπολη, στο ιστορικό κέντρο και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου. Παράλληλα, θεσπίζονται όρια ταχύτητας 6 χλμ./ώρα σε Ψυρρή, Κεραμεικό και σε όλους τους πεζόδρομους. Τα πατίνια δεν θα μπορούν πλέον να κινούνται σε πεζοδρόμια, εκεί ο χρήστης θα πρέπει να τα σπρώχνει σαν πεζός.
1.574 θέσεις στάθμευσης σε 124 ζώνες
Για τις εταιρείες ενοικίασης δημιουργούνται αποκλειστικές ζώνες στάθμευσης σε κάθε Δημοτική Κοινότητα, συνολικά 1.574 θέσεις. Οι εταιρείες θα πληρώνουν ετήσιο τέλος ανά θέση, ενώ τα πατίνια που σταθμεύουν εκτός ζωνών θα απομακρύνονται με πρόστιμο. Για τους ιδιώτες χρήστες, η στάθμευση επιτρέπεται μόνο εφόσον αφήνεται ελεύθερος διάδρομος 1,5 μέτρου και δεν παρεμποδίζονται ράμπες, διαβάσεις ή είσοδοι κτιρίων.
Αυστηροί έλεγχοι και πραγματικός χρόνος παρακολούθησης
Η Δημοτική Αστυνομία αναλαμβάνει τους ελέγχους με φυσική παρουσία και ψηφιακά εργαλεία που επιτρέπουν τον εντοπισμό των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο. Όλα τα πατίνια θα έχουν μοναδικό σειριακό αριθμό σε ειδικό Μητρώο, ενώ θα εφαρμόζονται οι ποινές του ΚΟΚ για παραβάσεις. Σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ, ο Δήμος θα μπορεί να βλέπει την κίνηση κάθε πατινιού και να παρεμβαίνει άμεσα.
Στόχος, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, είναι μια Αθήνα πιο ασφαλής, πιο λειτουργική και περισσότερο φιλική σε πεζούς και κατοίκους, όχι μια πόλη όπου τα πατίνια καταλαμβάνουν τον δημόσιο χώρο.











