Έντονες αντιδράσεις και οργή έχει προκαλέσει στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα η νέα τάση της βιομηχανίας ομορφιάς, η οποία πλέον στοχεύει σε προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος για παιδιά μόλις τεσσάρων ετών. Δερματολόγοι ανά τον κόσμο καταγγέλλουν τη δυστοπική αυτή εξέλιξη, τονίζοντας ότι οι κίνδυνοι για το ευαίσθητο παιδικό δέρμα υπερτερούν κατά πολύ των ανύπαρκτων ωφελειών.
Η τάση αυτή ενισχύεται από τη δραστηριοποίηση διασημοτήτων των social media, όπως η ηθοποιός Σέι Μίτσελ (35,2 εκατ. ακόλουθοι), η οποία κυκλοφόρησε μάσκα περιποίησης για παιδιά, δηλώνοντας ότι εμπνεύστηκε από τις κόρες της, με σκοπό να δημιουργήσει κάτι «διασκεδαστικό, απαλό και ασφαλές». Η νέα μάρκα Rini, για παράδειγμα, προωθεί καθημερινές, χωρίς άρωμα, μάσκες προσώπου με ζωάκια για παιδιά τεσσάρων ετών και άνω, έναντι £11 το πακέτο, ενώ παρόμοια προϊόντα για ηλικίες 3 έως 8 ετών λάνσαρε στις ΗΠΑ και η Ever-eden.
Οι δερματολόγοι είναι στα «κάγκελα» για την επιχειρηματική αυτή στρατηγική που διευρύνει το πελατολόγιο από τους εφήβους στα νήπια, δημιουργώντας το φαινόμενο των «παιδιών της Sephora» που ανεβάζουν βίντεο με εξελιγμένες ρουτίνες περιποίησης.
Η Δρ Έμα Γουέτζγουερθ, δερματολόγος στο Λονδίνο, χαρακτήρισε την τάση «γελοία» και «εντελώς περιττή». Τόνισε ότι δεν υπάρχουν πραγματικά οφέλη για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, ενώ η έκθεση σε περιττά χημικά «αυξάνει τον κίνδυνο ερεθισμού και ευαισθητοποίησης αργότερα». Η ίδια υπογράμμισε ότι η περιποίηση σε αυτές τις ηλικίες πρέπει να είναι λειτουργική (απαλός καθαρισμός, ενυδάτωση, αντηλιακή προστασία) και όχι να βασίζεται σε προϊόντα με άρωμα ή μάσκες προσώπου.
Από την πλευρά της, η δερματολόγος Έιμι Πέρκινς έγραψε στο Instagram ότι βρίσκει την προώθηση των μασκών για αποκατάσταση του νεανικού δέρματος «ανατριχιαστικά δυστοπική», κατηγορώντας τη βιομηχανία ομορφιάς ότι «επεκτείνει το κοινό της από τους εφήβους στα νήπια».
Η επιστημονική κοινότητα υποστηρίζει ότι πολλές από αυτές τις νέες σειρές βασίζονται καθαρά στο μάρκετινγκ και όχι στην επιστημονική κατανόηση των διαφορών μεταξύ δέρματος παιδιών και ενηλίκων. Η έμφαση στην εμφάνιση και η δημιουργία άγχους για το δέρμα σε παιδιά που είναι εκ φύσεως ακομπλεξάριστα θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής. Ακόμη και εταιρείες όπως η Ever-eden, που αναπτύχθηκε από παιδοδερματολόγους, πωλούν «πακέτο ρουτίνας για παιδιά» αξίας $92.
Παράλληλα, μάρκες όπως η Superdrug λανσάρουν σειρές για τη γενιά Z (13 έως 28 ετών), ισχυριζόμενες ότι καλύπτουν ένα κενό για οικονομική, αποτελεσματική και ασφαλή περιποίηση, αποδεικνύοντας τη γενικότερη τάση της αγοράς να «ωριμάζει» τεχνητά τις ρουτίνες περιποίησης σε όλο και μικρότερες ηλικίες.
Διαβάστε επίσης:
Μεγάλη στροφή στα social media: Οι Έλληνες ενημερώνονται κυρίως από πλατφόρμες
Βία ανηλίκων: Πάνω από 20 περιστατικά καθημερινά
Φόρος τιμής στα θύματα των δρόμων: Λευκά μπαλόνια στον ουρανό της Θεσσαλονίκης











