Σημαντική κινητικότητα κατέγραψε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2025, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα της Circana, η αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών σημείωσε άνοδο 6,6% σε αξία, αγγίζοντας τα 5,40 δισ. ευρώ, έναντι 5,07 δισ. ευρώ που είχαν αποτυπωθεί το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2024.
Από τον συνολικό τζίρο, περίπου 4,17 δισ. ευρώ προήλθαν από τις πωλήσεις τυποποιημένων ειδών, ενώ οι πωλήσεις χύμα προϊόντων διαμορφώθηκαν στα 1,23 εκατ. ευρώ. Η αξία των τυποποιημένων ειδών αυξήθηκε κατά 5,9%, ενώ τα χύμα είδη σημείωσαν μεγαλύτερη αύξηση, της τάξεως του 9,1%.
Online αγορές και νέες συνεργασίες
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα 131 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας άνοδο 6% σε σύγκριση με το πρώτο πεντάμηνο του 2024. Ο αριθμός των online παραγγελιών αυξήθηκε κατά 10%, αν και η μέση αξία κάθε καλαθιού μειώθηκε κατά 3%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Ιουνίου, η Convert Group και η Circana Hellas ξεκίνησαν στρατηγική συνεργασία, επιδιώκοντας να παρέχουν χρήσιμα δεδομένα για τις αγορές των online σούπερ μάρκετ και των ψηφιακών φαρμακείων.
Σημαντική ώθηση στα τρόφιμα
Μεταξύ των βασικών κατηγοριών προϊόντων, τα τρόφιμα κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία πωλήσεων, φτάνοντας το +7,5%, ενώ οι κατηγορίες οικιακής φροντίδας και υγείας και ομορφιάς ακολούθησαν με αυξήσεις 1,4% και 1,6% αντίστοιχα.
Στα τυποποιημένα είδη παρατηρήθηκε αύξηση τζίρου 5,9%, αν και ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 4,1%. Στην κατηγορία των τροφίμων οι πωλήσεις σε αξία ανέβηκαν κατά 6,9%, ενώ οι ποσότητες ενισχύθηκαν κατά 4,2%. Στην οικιακή φροντίδα η αύξηση σε αξία ήταν 1,4% και σε όγκο 3,6%, ενώ τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς εμφάνισαν άνοδο 1,6% σε αξία και 3,6% σε όγκο.
Η μέση τιμή στα τρόφιμα ανέβηκε κατά 2,6%, ενώ στις κατηγορίες υγείας και ομορφιάς μειώθηκε κατά 1,9% και στα είδη οικιακής φροντίδας κατά 1,2%.
Η εκτόξευση των σνακς
Στην κατηγορία των σνακς σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, με άνοδο 10,5% σε αξία και 8,9% σε όγκο. Σημαντική ήταν και η αύξηση στις τιμές των σνακς, που έφτασε το 8%. Ακολούθησαν τα αλκοολούχα ποτά με αύξηση 8,9% σε αξία και 3,1% σε όγκο, ενώ τα κατεψυγμένα τρόφιμα ενισχύθηκαν εξίσου σε αξία και όγκο κατά 8,9%. Τα γαλακτοκομικά σημείωσαν άνοδο 7,7% σε αξία και 6,7% σε όγκο.
Μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας και τάση στις προσφορές
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέγραψαν άνοδο 6,7% στο πεντάμηνο του 2025, φτάνοντας να καλύπτουν το 27,2% της συνολικής αγοράς. Μάλιστα, η ανάπτυξή τους ήταν ταχύτερη από εκείνη των επώνυμων προϊόντων, τα οποία σημείωσαν άνοδο 5,5%. Στα τρόφιμα, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε σε 27,5%, στην οικιακή φροντίδα σε 27,6%, και στην κατηγορία υγείας και ομορφιάς σε 21,2%.
Παράλληλα, στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, οι πωλήσεις με εκπτώσεις κάλυψαν το 24,8% της αγοράς, σημειώνοντας μείωση δύο ποσοστιαίων μονάδων. Υπενθυμίζεται ότι ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας τέθηκε σε εφαρμογή στις 6 Μαρτίου και έκτοτε πραγματοποιούνται εντατικοί έλεγχοι για την τήρησή του στην αγορά.