Ο Όμιλος Volkswagen προχωρά σε ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 160 δισ. ευρώ έως το 2030, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλουμ. Η νέα αυτή στρατηγική σηματοδοτεί μια περίοδο αυστηρότερης διαχείρισης και ανακατεύθυνσης πόρων, καθώς ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει αυξημένες προκλήσεις στις δύο μεγαλύτερες αγορές του: τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.
Το σχέδιο δαπανών, που επικαιροποιείται ετησίως στο πλαίσιο του πενταετούς κυλιόμενου προγραμματισμού της Volkswagen, αντικατοπτρίζει τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές αλλά και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από κινεζικούς κατασκευαστές. Η επένδυση των 160 δισ. ευρώ συγκρίνεται με τα 165 δισ. της περιόδου 2025-2029 και τα 180 δισ. για το 2024-2028, με την κορύφωση των δαπανών να έχει προηγηθεί το 2024.
Η εταιρεία μαζί με τις Porsche και Audi θα κατευθύνει σημαντικούς πόρους στη Γερμανία και την Ευρώπη, καλύπτοντας την παραγωγή, τα νέα προϊόντα, τις τεχνολογικές υποδομές και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως οι κυψέλες μπαταριών, το λογισμικό και η αυτόνομη οδήγηση. Παράλληλα, η πίεση στις επιδόσεις της Porsche –που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αμερικανικές και κινεζικές πωλήσεις– υπογραμμίζει τις δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει ο όμιλος.
Ο Μπλουμ σημείωσε ότι η εξέταση ενός νέου εργοστασίου της Audi στις ΗΠΑ προϋποθέτει σημαντική οικονομική ενίσχυση από την Ουάσινγκτον. Παράλληλα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο τοπικής παραγωγής Porsche στην Κίνα, ενώ δεν απέκλεισε και την ανάπτυξη μοντέλου ειδικά σχεδιασμένου για την κινεζική αγορά.
Ο Όμιλος Volkswagen αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, με έδρα το Βόλφσμπουργκ της Κάτω Σαξονίας. Από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 ελέγχεται από την Porsche SE, η οποία ανήκει στην οικογένεια Porsche–Piëch. Το 2024 ο όμιλος αναδείχθηκε δεύτερος διεθνώς σε πωλήσεις, διατηρώντας επί δύο δεκαετίες το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, ενώ κατέλαβε την 11η θέση στη λίστα Fortune Global 500. Την ίδια χρονιά αναδείχθηκε η μεγαλύτερη εταιρεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο κορυφαίος παγκόσμιος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε έσοδα.
Το εύρος των δραστηριοτήτων του εκτείνεται από επιβατικά αυτοκίνητα –Audi, Bentley, Cupra, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen– μέχρι μοτοσικλέτες Ducati, επαγγελματικά οχήματα και βαρέα φορτηγά μέσω της Traton (MAN, Scania κ.ά.).
Με ιστορία που ξεκινά το 1937 στο Βερολίνο και κορυφώνεται με την επιτυχία του εμβληματικού Beetle, η Volkswagen αναπτύχθηκε ραγδαία μέσω εξαγορών από τη δεκαετία του 1960 έως τις αρχές του 21ου αιώνα. Η ισχυρή της παρουσία στην Κίνα ενισχύθηκε τη δεκαετία του 2010, αν και η πτώση των πωλήσεων την τελευταία δεκαετία δημιούργησε νέες αβεβαιότητες.
Ωστόσο, το σκάνδαλο των παραποιημένων μετρήσεων εκπομπών NOx το 2015 επέφερε σημαντικά πρόστιμα και πλήγμα στην αξιοπιστία της.
Σήμερα, με το νέο επενδυτικό πλάνο, η Volkswagen επιχειρεί να επανεφεύρει τη θέση της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, επενδύοντας σε τεχνολογίες αιχμής και ενισχύοντας το ευρωπαϊκό βιομηχανικό της αποτύπωμα.











