Την πρώτη πανελλαδική έρευνα που καταγράφει τη χρήση ασιατικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου από Έλληνες καταναλωτές, δημοσίευσε η NielsenIQ για λογαριασμό του Σύνδεσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), αναδεικνύοντας συνήθειες, κίνητρα και στάση απέναντι στα προϊόντα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:
- Το 94% των ερωτηθέντων έκανε αγορές online τον τελευταίο χρόνο.
- Από αυτούς, το 85% αγόρασε από τουλάχιστον μία πλατφόρμα εκτός ΕΕ, δηλαδή περίπου 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές.
- Οι πιο γνωστές πλατφόρμες είναι το Temu και το Shein, με υψηλό επίπεδο αναγνωρισιμότητας.
- Τρεις στους δέκα χρήστες αγοράζουν από αυτές τις πλατφόρμες τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα είναι ρούχα, είδη σπιτιού, μικροαντικείμενα, ηλεκτρονικά και gadgets. Κύριο κίνητρο για τις αγορές παραμένει η χαμηλή τιμή, ακόμα και όταν οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι οι πλατφόρμες μπορεί να μην ακολουθούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας.

Shein -Temu: Θα κόψουν τις αγορές οι καταναλωτές σε περίπτωση που μπουν δασμοί;
Το 40% δηλώνει ότι θα σταματούσε τις αγορές αν επιβάλλονταν δασμοί και αυξάνονταν οι τιμές, με το 33,3% να δηλώνει ότι η επιβολή ειδικού τέλους ανά παραγγελία αποτελεί θετική εξέλιξη. Το ποσοστό αυτό ωστόσο σημειώνει πως δεν αγοράζει από τέτοιες πλατφόρμες. Επομένως, παρεμβάσεις όπως η επιβολή δασμών μπορούν να αλλάξουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές.
Η μέση ετήσια δαπάνη για πλατφόρμες εκτός ΕΕ φτάνει τα 244 ευρώ, καλύπτοντας το 45% της συνολικής online δαπάνης των χρηστών τους. Παρά τη δημοτικότητα, μόνο 4 στους 10 δηλώνουν υψηλή ικανοποίηση, ενώ η εμπιστοσύνη παραμένει μέτρια, με έντονη επιφυλακτικότητα, ειδικά μεταξύ των μη χρηστών.
Η έρευνα δείχνει ότι:
- Περίπου 1 στους 2 χρήστες αναζητά πληροφορίες πριν αγοράσει, κυρίως από Google, reviews, ιστοσελίδες πωλητών και online communities.
- Η αναγνώριση της χώρας προέλευσης επηρεάζει λιγότερο τους χρήστες, αλλά σημαντικά τους μη αγοραστές.
- 6 στους 10 καταναλωτές θεωρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας πολύ σημαντικά.
Ο Κώστας Γεράρδος, πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, σημείωσε ότι η έρευνα επιβεβαιώνει την ύπαρξη ενός «παράλληλου εμπορίου» όπου η χαμηλή τιμή επιτυγχάνεται μέσω απουσίας κανόνων, σε αντίθεση με τις ελληνικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που λειτουργούν σε αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο. Τόνισε την ανάγκη για ίσους κανόνες, ελέγχους και συμμόρφωση των προϊόντων στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ώστε να προστατευτούν οι καταναλωτές και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ελληνικού λιανεμπορίου.
Διαβάστε επίσης
Η Κίνα αναδιαμορφώνει τις διεθνείς αγορές και τους κανόνες χρηματοδότησης
Σοκ: Πάνω από 5 στους 10 καταναλωτές «ακούνε» τους influencerς για τις αγορές τους!
Αντίστροφη μέτρηση για τις Χειμερινές Εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές











