Τα private label και τα κατεψυγμένα κατέχουν τη «μερίδα του λέοντος» στη λίστα των προϊόντων με μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ που δημοσιοποίησε πρόσφατα το υπουργείο ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα από το σύνολο των 2180 κωδικών τα PL εκπροσωπούνται από 1356 κωδικούς σε σχέση με τους 824 που αναλογούν στα επώνυμα προϊόντα.
Η μεσοσταθμική μείωση διαμορφώνεται στο 8%, όμως υπάρχουν αρκετά προϊόντα με μικρότερες ή μεγαλύτερες εκπτώσεις από 5-23%.
Επίσης οι κατηγορίες που ξεχωρίζουν είναι αυτή των κατεψυγμένων τροφίμων όπου η μείωση φτάνει το 20% σε 46 κωδικούς.
Ακολουθούν τα τυριά με 10 κωδικούς και μείωση έως 23% και τα αναψυκτικά με μείωση 18%.
Οι πέντε εταιρείες
Επίσης ένα εντυπωσιακό στοιχείο της λίστας είναι ότι υπάρχουν 5 εταιρείες που θα μπορούσαμε να πούμε ότι «δεσπόζουν» σε ότι αφορά τον αριθμό των προϊόντων που έχουν μέσα σε αυτή.
Πρώτη και με διαφορά είναι η ΕΛΓΕΚΑ με συνολικά 591 προϊόντα, εκ των οποίων οι 496 κωδικοί αφορούν σε PL προϊόντα και μόλις 4 κωδικοί σε επώνυμα.
Η ΕΛΓΕΚΑ είναι εταιρεία διανομής δεκάδων γνωστών brands σε κατηγορίες όπως Τυποποιημένα Τρόφιμα & Snacks, Κρασιά & Μη Αλκοολούχα Ποτά, Προϊόντα Συντήρησης & Κατάψυξης Προσωπική Φροντίδα & Φροντίδα Σπιτιού.
Δεύτερη είναι η «Ατομική Φροντίδα» ΑΒΕΕ με 236 προϊόντα που αντιστοιχούν σε 86 κωδικούς private label προϊόντων και έναν επώνυμων.
Η εταιρεία Ατομική Φροντίδα ΑΒΕΕ είναι κατασκευάστρια εταιρεία προϊόντων ατομικής υγιεινής και επεξεργασίας χαρτιού, και δραστηριοποιείται στην παραγωγή ειδών όπως πάνες ενηλίκων, υποσέντονα, και εμπορία χαρτικών προϊόντων, όπως χαρτί υγείας, κουζίνας και χαρτοπετσέτες. Ανήκει στον όμιλο εταιρειών Paper Heart, ο οποίος περιλαμβάνει και την εταιρεία Πλαστικά Ελλάδος ΑΒΕΕ.
Τρίτη είναι η εταιρεία Condito με 226 προϊόντα που αντιστοιχούν σε 162 κωδικούς PL και 5 κωδικούς επώνυμων προϊόντων.
Η Condito είναι μια ελληνική εταιρεία παραγωγής, τυποποίησης και διάθεσης τροφίμων, που ειδικεύεται σε μουστάρδα, κέτσαπ, μαγιονέζα, σάλτσες και σαλάτες. και εξυπηρετεί τόσο την αγορά τροφίμων (Ho.Re.Ca.), όσο και το λιανεμπόριο, τις εξαγωγές και τις πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας (Private Label
Τέταρτη είναι η γνωστή σε όλους Ελαϊς-Unilever, η οποία διαθέτει δεκάδες γνωστές μάρκες προϊόντων σε τρόφιμα, σάλτσες, σνακ κλπ. Στη λίστα συμμετέχει με 168 προϊόντα εκ των οποίων 120 κωδικούς «ανώνυμων» και 11 κωδικούς επώνυμων αγαθών.
Τέλος την πεντάδα εταιρειών με πάνω από 100 προϊόντα στη λίστα κλείνει η Mars με 154 προϊόντα με 90 κωδικούς στο PL και 3 στα επώνυμα.
Η Mars παράγει μια ευρεία γκάμα προϊόντων, τα οποία χωρίζονται κυρίως σε δύο κατηγορίες: σνακ (σοκολάτες, τσίχλες και γλυκά) και προϊόντα για κατοικίδια (όπως τροφές και φροντίδα). Μερικά από τα πιο γνωστά προϊόντα περιλαμβάνουν τις σοκολάτες M&M’s, Snickers, Twix και Mars, τις τσίχλες Doublemint και τα προϊόντα για σκύλους και γάτες Royal Canin, Pedigree και Whiskas.
Αξίζει να σημειωθεί πως η πρωτοβουλία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς, δηλαδή έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025, αν και οι άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν πως είναι πιθανή η επέκταση του μέτρου και το 2026.
Διαβάστε επίσης
Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Τι ισχύει για τη μείωση τιμών σε 2.000 προϊόντα
Μειωμένες τιμές σε πάνω από 2.000 κωδικούς σε όλα τα σούπερ μάρκετ