Η Inditex δείχνει να περνά σε μια περίοδο εντυπωσιακής αναζωπύρωσης, καθώς η μετοχή της πραγματοποίησε την καλύτερη εβδομαδιαία επίδοση των τελευταίων πέντε ετών. Ο ισπανικός όμιλος, στον οποίο ανήκουν τα Zara, Bershka και Massimo Dutti, φαίνεται πως καταφέρνει να απαντήσει αποτελεσματικά στην πίεση που ασκούν οι κινεζικές πλατφόρμες Temu και Shein στην αγορά του fast fashion.
Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου ήταν ιδιαίτερα ισχυρά, ενώ οι πωλήσεις του Νοεμβρίου ανέβηκαν με γρήγορο ρυθμό, στέλνοντας μήνυμα σταθερότητας σε μια περίοδο όπου η καταναλωτική διάθεση παραμένει χαμηλή. Η εταιρεία, που επηρεάστηκε σημαντικά από τις διακυμάνσεις του δολαρίου και τους αμερικανικούς δασμούς, δείχνει πλέον να κερδίζει ξανά έδαφος, παρότι η ζήτηση διεθνώς πιέζεται.
Οι αναλυτές θεωρούν καθοριστική τη στροφή της Inditex σε μια πιο «premium» στρατηγική, ανεβάζοντας επίπεδο brands όπως Zara και Massimo Dutti. Αντί να μπει στη λογική του ακραίου price-war με Shein και Temu, επενδύει στην ποιότητα και στη δημιουργία προϊόντων με μεγαλύτερη αξία για τον καταναλωτή. Όπως σημειώνει ο αναλυτής της Alphavalue, Τζιε Ζανγκ, στόχος δεν είναι οι «εξευτελιστικές» τιμές, αλλά «η υψηλή ποιότητα σε προσιτό επίπεδο».
Η ισχυρή πορεία της μετοχής το αποδεικνύει: το P/E της εταιρείας αγγίζει πλέον το 26, αντίστοιχο με αυτό της LVMH, κάτι που δεν περνά απαρατήρητο στη διεθνή αγορά. Ο αναλυτής της Deutsche Bank, Άνταμ Κοχρέιν, σχολιάζει ότι τα πρόσφατα αποτελέσματα «αναδεικνύουν την πραγματική δύναμη της Inditex» και θέτουν ένα νέο ερώτημα: μήπως ο όμιλος αξίζει να θεωρείται πιο κοντά στον χώρο της πολυτέλειας παρά στο κλασικό λιανεμπόριο;
Διαβάστε επίσης
Στη δεκάδα των πιο πολυσύχναστων αεροδρομίων της ΕΕ το Ελ. Βενιζέλος
Νίκος Ρογκαβόπουλος: Έσπασε κάθε ρεκόρ στα χρονικά της Α1 με τα 12 εύστοχα τρίποντα!
ΕΣΕΕ: Πτώση τζίρου για πολλές επιχειρήσεις στη φετινή Black Friday











