Ερώτηση προς τέσσερις υπουργούς κατέθεσαν 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία του Νίκου Παππά, για τη σοβαρή στασιμότητα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σχεδόν δύο χρόνια μετά τη μεταβίβασή τους στον όμιλο Προκοπίου έναντι 63 εκατ. ευρώ.
Όπως επισημαίνουν, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις για «επανεκκίνηση» της ναυπηγικής βιομηχανίας και δημιουργία θέσεων εργασίας, δεν έχουν παρουσιαστεί μετρήσιμα αποτελέσματα σε επενδύσεις, εκσυγχρονισμό υποδομών ή αύξηση απασχόλησης, με μόλις 130 εργαζομένους να έχουν επαναπροσληφθεί.
Η στασιμότητα, υπογραμμίζουν, πλήττει τόσο την οικονομική αξιοποίηση των ναυπηγείων, όσο και την εθνική άμυνα, ειδικά ενόψει της άφιξης της πρώτης φρεγάτας Belharra «ΚΙΜΩΝ» το 2026. Εάν τα ναυπηγεία δεν είναι σε θέση να τη συντηρήσουν, η χώρα θα αναγκαστεί να πληρώνει για εργασίες στο εξωτερικό. Αντίστοιχοι κίνδυνοι υπάρχουν και για τις Bergamini και για πιθανή συμμετοχή στο πρόγραμμα Constellation των ΗΠΑ.
Οι βουλευτές ζητούν από τους υπουργούς:
-
Να διευκρινίσουν ποιες επενδύσεις έχουν γίνει, ποιο είναι το ύψος τους και ποια έργα έχουν ολοκληρωθεί.
-
Να ενημερώσουν για τον αριθμό των εργαζομένων, τις αμοιβές, τις ασφαλιστικές εισφορές και το εάν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις.
-
Να απαντήσουν αν υπάρχουν τεχνικές μελέτες και σχέδια εκσυγχρονισμού για Belharra, Bergamini και Constellation.
-
Να δημοσιοποιήσουν το επενδυτικό σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα, καθώς και αν υπάρχει κρατική στήριξη.
-
Να αποσαφηνίσουν τον βαθμό συντονισμού με το Πολεμικό Ναυτικό και διεθνείς βιομηχανικούς εταίρους.
-
Να εξηγήσουν ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν ώστε Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα να εξελιχθούν σε βιώσιμη και στρατηγική βιομηχανική βάση για άμυνα και ανάπτυξη.
Διαβάστε επίσης:
Νέο ράπισμα Κομισιόν για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Το κακό παράγινε και δεν υπάρχει δυνατότητα διαφυγής»
Φάμελλος: Οι «10 πληγές του Φαραώ» της κυβέρνησης για τον αγροτικό τομέα
Θανατηφόρα τροχαία: Στις κορυφές της Ευρώπης η χώρα με πρωταγωνιστή την περιφέρεια











