No Result
View All Result
17/11/2025 22:38
17 °c
Athens
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ
Non Papers
No Result
View All Result

Τα 2/3 των καταναλωτών δεν γνωρίζουν τι αγοράζουν

H ιδιωτική ετικέτα έχει αξία επειδή κοιτάμε ακριβώς δίπλα κάτι άλλο που είναι 25 ή 40% πιο ακριβό;

Από Nonpapers.gr Newsroom
1 Ιουλίου 2025
Τα 2/3 των καταναλωτών δεν γνωρίζουν τι αγοράζουν
Nonpapers.gr Newsroom

Nonpapers.gr Newsroom

Πολλοί καταναλωτές αγοράζουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις των λιανοπωλητών σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα χωρίς καν να το θέλουν.

Τα λεγόμενα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γίνονται όλο και πιο δημοφιλή εδώ και χρόνια, καθώς οι αγοραστές που έχουν κουραστεί από τον πληθωρισμό αναζητούν ευκαιρίες. Οι πωλήσεις προϊόντων επώνυμων προϊόντων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 4% πέρυσι, φτάνοντας στο ρεκόρ των 271 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με εκτίμηση της Ένωσης Κατασκευαστών Ιδιωτικών Ετικετών τον Ιανουάριο. Αλλά δεν είναι μόνο η προσιτή τιμή που οδηγεί την αλλαγή. Πολλοί πελάτες δεν μπορούν να διακρίνουν τα επώνυμα προϊόντα από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τόσο καλά όσο νομίζουν.

Σχεδόν τα 2/3 των καταναλωτών δεν μπορούσαν να διακρίνουν τις συσκευασίες τροφίμων ιδιωτικής ετικέτας, από τις επώνυμες.

Περίπου το 71% των καταναλωτών που συμμετείχαν σε πρόσφατη έρευνα της First Insight δήλωσαν ότι γνώριζαν πότε αγόραζαν ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας. Αλλά όταν η εταιρεία έρευνας λιανικής αγοράς τους έδειξε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμα προϊόντα δίπλα-δίπλα, σχεδόν το ίδιο ποσοστό – 72% – δεν κατάφερε να αναγνωρίσει σωστά το προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.

«Οι εταιρείες είναι έξυπνες στον τρόπο που προωθούν την αγορά», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της First Insight, Γκρεγκ Πέτρο, για τα ευρήματα. «Δεν είναι μόνο οι καταναλωτές που μπορούν να ξεγελαστούν, είναι και οι ειδικοί» και οι ειδικοί λένε οτι είναι σχεδιασμένα κατ’ αυτο τον τρόπο.

Πολλοί ιδιοκτήτες παντοπωλείων χρησιμοποιούν πιο κομψή αισθητική «για να αναδείξουν τις μάρκες τους ως ίσης ή καλύτερης ποιότητας σε καλύτερη τιμή», δήλωσε ο Bruce Myers, καθηγητής σχεδιασμού συσκευασίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Ρότσεστερ στην Ενριέτα της Νέας Υόρκης. Ακόμη και η ποιότητα εκτύπωσης στις συσκευασίες έχει βελτιωθεί, πρόσθεσε.
Αυτό σηματοδοτεί μια μετατόπιση από δεκαετίες πριν, όταν τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούσαν φθηνές συσκευασίες και απλές εμπορικές επωνυμίες για να στείλουν το μήνυμα ότι «σας μετακυλούσαν την εξοικονόμηση», εξήγησε ο Myers.

Στην έρευνα της First Insight, το 47% των αγοραστών δήλωσαν ότι δοκίμασαν μια μάρκα καταστήματος ειδικά επειδή ήταν «αντίγραφο» ενός επώνυμου προϊόντος, και το 84% δήλωσαν ότι πλέον εμπιστεύονται την ποιότητα των ιδιωτικών ετικετών τουλάχιστον όσο και των εθνικών εμπορικών σημάτων.

Η τιμή παραμένει βασικός παράγοντας για την απήχηση των ιδιωτικών ετικετών.

Ο Michael Swanson, επικεφαλής οικονομολόγος γεωργίας στο Ινστιτούτο Αγροδιατροφής της Wells Fargo, δήλωσε ότι οι πόλεμοι των παντοπωλείων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το τι δίνουν προσοχή οι αγοραστές.

Όταν κοιτάς τις ακατέργαστες τιμές στα ράφια των καταστημάτων, είναι εύκολο να παρατηρήσεις πόσο απότομα έχουν αυξηθεί. Οι τιμές των παντοπωλείων έχουν αυξηθεί περισσότερο από 23% τα τελευταία πέντε χρόνια – αλλά η μέση αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών την έχει ξεπεράσει, επεσήμανε. Σε «πραγματικούς» ή προσαρμοσμένους στον πληθωρισμό όρους, τα παντοπωλεία είναι γενικά φθηνότερα από ό,τι ήταν εδώ και χρόνια. (Ενώ σίγουρα δεν ένιωθαν έτσι πολλές οικογένειες, το δείπνο των Ευχαριστιών του 2024 ήταν το πιο προσιτό εδώ και σχεδόν 40 χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις.)

«Ο μόνος λόγος που γνωρίζετε ότι η ιδιωτική ετικέτα είναι αξία είναι επειδή κοιτάτε ακριβώς δίπλα της στο τμήμα του ψυγείου και ότι κάτι άλλο είναι 25 ή 40% πιο ακριβό», είπε ο Swanson.

«Κάθε φορά που λαμβάνετε αύξηση μισθού, αυτό είναι καλό. Κάθε φορά που βλέπετε το αγαπημένο σας φαγητό να ανεβαίνει, αυτό είναι κακό», είπε ο Swanson. «Αλλά πραγματικά δεν είμαστε καλοί στην παρακολούθηση της σχετικής αλλαγής αυτών των δύο πραγμάτων».

Ωστόσο, ο Swanson δεν αναμένει ότι η μειωμένη αφοσίωση των αγοραστών στο εμπορικό σήμα ή η αναζήτηση χαμηλών τιμών θα ωθήσει τα επώνυμα προϊόντα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ σύντομα. Στην πραγματικότητα, τα παντοπωλεία συνήθως βασίζονται σε επώνυμα προϊόντα για να ορίσουν τιμές για τους πελάτες, είπε.

 

Πηγή: NBC News

Tags: super marketεπώνυμα προιόνταέρευναιδιωτική ετικέτακαταναλωτές
ShareTweet
Previous Post

Τηλεθέαση Δευτέρας 30 Ιουνίου: Πρωτιά για MEGA, δυναμική παρουσία Alpha και ANT1

Next Post

Το ποδοσφαιράκι του μέλλοντος είναι με ΑΙ

Related Posts

Υποχρεωτικό το IRIS από 1η Δεκεμβρίου του 2025 στις λιανικές συναλλαγές
Οικονομία

Υποχρεωτικό το IRIS από 1η Δεκεμβρίου του 2025 στις λιανικές συναλλαγές

Από Nonpapers.gr Newsroom
17/11/2025
Ακριβή μου Αθήνα – Θα δουλεύουμε μια ζωή για ένα… (μικρό) τριάρι;
Οικονομία

Ακριβή μου Αθήνα – Θα δουλεύουμε μια ζωή για ένα… (μικρό) τριάρι;

Από Γιώργος Καλούμενος
17/11/2025
ΟΑΣΑ: Βουτιά 1,9% στο εισόδημα των νοικοκυριών το 2025 εξαιτίας της ακρίβειας
Οικονομία

ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Αυτές είναι οι πληρωμές έως τις 21 Νοεμβρίου – Οι δικαιούχοι

Από Nonpapers.gr Newsroom
16/11/2025
Κλείνει το «παράθυρο» των αφορολόγητων μικροδεμάτων από το 2026
BOX-4

Κλείνει το «παράθυρο» των αφορολόγητων μικροδεμάτων από το 2026

Από Nonpapers.gr Newsroom
16/11/2025
Νέες προειδοποιήσεις από τη Fitch για την ελληνική οικονομία
Οικονομία

Νέες προειδοποιήσεις από τη Fitch για την ελληνική οικονομία

Από Nonpapers.gr Newsroom
15/11/2025
Σχέδον 500.000 εργαζόμενοι αμείβονται με τον κατώτατο μισθό στην Ελλάδα
Οικονομία

Σχέδον 500.000 εργαζόμενοι αμείβονται με τον κατώτατο μισθό στην Ελλάδα

Από Nonpapers.gr Newsroom
14/11/2025
Next Post
Το ποδοσφαιράκι του μέλλοντος είναι με ΑΙ

Το ποδοσφαιράκι του μέλλοντος είναι με ΑΙ

No Result
View All Result

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Kατηγορίες

  • BOX-1 (775)
  • BOX-2 (828)
  • BOX-3 (828)
  • BOX-4 (900)
  • Lifestyle (429)
  • Media (202)
  • Nonpapers Vidcast (5)
  • North Papers (64)
  • Observer (3)
  • Shadows of power (450)
  • Slider (7)
  • VARονος (4)
  • Αθλητικά (988)
  • Άρθρα (173)
  • Αφιερώματα (98)
  • Διεθνή (4.400)
  • Ελλάδα (5.457)
  • Επιχειρείν (124)
  • Έρευνες (209)
  • Οικονομία (844)
  • Πολιτική (3.238)
  • Πολιτισμός (293)
  • Συνεντεύξεις (19)
  • Χωρίς κατηγορία (397)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Lifestyle

Μπίλι Άιλις: “Μασκ είσαι ένα αξιολύπητο κάθαρμα…”

Από Nonpapers.gr Newsroom
16 Νοεμβρίου 2025
Ακριβή μου Αθήνα – Θα δουλεύουμε μια ζωή για ένα… (μικρό) τριάρι;
Οικονομία

Ακριβή μου Αθήνα – Θα δουλεύουμε μια ζωή για ένα… (μικρό) τριάρι;

Από Γιώργος Καλούμενος
17 Νοεμβρίου 2025
Καρυστιανού: Δεν υπάρχει Δημοκρατία στην Ελλάδα – Η ισχύς εν τη ενώσει
BOX-1

Αποστομωτική η Καρυστιανού για τις εκταφές: Περιμένουμε το «o.k.» των Αρχών (βίντεο)

Από Nonpapers.gr Newsroom
17 Νοεμβρίου 2025
Ρεπορτάζ κομμωτηρίου: Οι… τρίχες της Βουλής που έκαναν θραύση  
Άρθρα

Η εικονική πραγματικότητα του πολιτικού συστήματος

Από Δημήτρης Χατζηνικόλας
17 Νοεμβρίου 2025
Non Papers

Non Paper Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • SHADOWS OF POWER
  • NORTH PAPERS
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFESTYLE
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • MEDIA
  • ΑΡΘΡΑ/ΑΠΟΨΕΙΣ