Σχεδόν τρία χρόνια από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και λίγο πριν από την επίμαχη δίκη η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αποφάσισε να επιβάλλει πρόστιμο άνω του 1 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ, με το αιτιολογικό ότι δεν εξασφάλισε την απαιτούμενη εκπαίδευση σε 75 σταθμάρχες της σειράς του σταθμάρχη των Τεμπών.
Στην πραγματικότητα η απόφαση συνιστά ωμή παραδοχή της ελλιπούς εκπαίδευσης σταθμαρχών και αποκαλύπτει σοβαρές παραλείψεις στην πιστοποίηση και την τοποθέτηση προσωπικού σε κρίσιμες θέσεις ασφάλειας.
Η έρευνα της ΡΑΥ αφορούσε τον τρόπο αξιολόγησης 75 σταθμαρχών, για τους οποίους το 2023 δεν είχε επιβεβαιωθεί αν ολοκλήρωσαν τους κύκλους θεωρητικής κατάρτισης.
Σύμφωνα με την Αρχή, ο ΟΣΕ δεν τήρησε την απόφαση 24/16.3.2023, καθώς επέτρεψε στους συγκεκριμένους 75 σταθμάρχες να τοποθετηθούν σε θέσεις κρίσιμες για την ασφάλεια σε έξι σταθμούς, το διάστημα από 22 έως 31 Μαρτίου 2023.
Ο ΟΣΕ είχε κληθεί σε ακρόαση τον Ιούλιο του 2023, όμως η διαδικασία ανεστάλη προσωρινά από τη ΡΑΣ τον Μάιο, έως ότου ολοκληρωθεί η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης των Τεμπών.
ΡΑΣ: Προειδοποιεί με νέο πρόστιμο
Το συνολικό πρόστιμο που επέβαλε στον ΟΣΕ η ΡΑΣ αναλύεται σε 100.000 ευρώ ανά ημέρα, συνολικά 1.000.000 ευρώ για τις δέκα ημέρες απασχόλησης των εν λόγω σταθμαρχών, και επιπλέον 40.000 ευρώ για τις λοιπές διοικητικές παραβάσεις.
Πέρα από το χρηματικό πρόστιμο, η ΡΑΣ απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση προς τον ΟΣΕ, ζητώντας την άμεση συμμόρφωση του οργανισμού και την υιοθέτηση διορθωτικών μέτρων και συγκεκριμένα:
-Την τήρηση αναλυτικών και ενυπόγραφων ημερολογίων, ωρολόγιων προγραμμάτων και παρουσιολόγιων.
-Τη σύνταξη κατά τη διάρκεια των υπηρεσιών κατάρτισης (προσωπικού κλάδου κυκλοφορίας) εμπεριστατωμένης και ενυπόγραφης Έκθεση Απόδοσης και Συμπεριφοράς για τις ικανότητες του εκπαιδευόμενου προσωπικού (Σταθμαρχών και Κλειδούχων).
-Τη συγκρότηση Τριμελούς Επιτροπής τα μέλη της οποίας αφενός μεν δεν πρέπει να συνδέονται με το εκπαιδευόμενο προσωπικό με βαθμό συγγένειας εξ’ αίματος ή εξ’ αγχιστείας έως 3ου βαθμού και αφετέρου, να αποτελείται από τον εισηγητή της διδακτέας ύλης του εκάστοτε Οδηγού Σπουδών του ΟΣΕ Α.Ε.,τον εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας και τον Προϊστάμενο
Διεύθυνσης ή εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
-Την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης που έχει γίνει και σχετίζεται με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και της επάρκειας των προσόντων των σταθμαρχών και Κλειδούχων.
-Την έκδοση μετά το πέρας της εκπαίδευσης του προσωπικού του κλάδου κυκλοφορίας συγκεντρωτικών δελτίων αξιολόγησης των προγραμμάτων και έκθεσης αξιολόγησης της εκπαίδευσης.
-Την έκδοση πιστοποίησης – βεβαίωσης επιτυχούς παρακολούθησης των υπηρεσιών κατάρτισης.
-Την υλοποίηση δοκιμαστικής περιόδου (εκπαίδευση και μαθητεία) διάρκειας 18 μηνών.
Παράλληλα, η ΡΑΣ απειλεί τον ΟΣΕ με την επιβολή επιπλέον προστίμου ή άλλων μέτρων εφόσον δεν συμμορφωθεί με τα επιβληθέντα μέτρα.
Διαβάστε επίσης:
Θανατηφόρα τροχαία: Στις κορυφές της Ευρώπης η χώρα με πρωταγωνιστή την περιφέρεια
Τρία υπερσύγχρονα αεροσκάφη απέκτησε η Πυροσβεστική
Ξέσπασαν κατά της κυβέρνησης οι κτηνοτρόφοι στη Λάρισα: «Είστε ανεπιθύμητοι στη Θεσσαλία»











